Skip to main content

Zou het kunnen dat het geluid en beeld niet gesynchroniseerd krijgt met de 4k tv ontvanger Arris VIP 5202 van KPN en de Sony soundbar HT-XF9000.

Wat kan ik hieraan doen?  Ik heb het geprobeerd met de instelling van de soundbar, lukt niet.

Er is ook verschil in live uitzending en gewone uitzending. Alles is aangesloten met HDMI Monster Cable.

Ik heb een Philips 4k 55oled 803.

Hoi @gradje65 . Wat een hinderlijke storing, lijkt me.

Hoe moet ik mij de aansluiting precies voorstellen? Er gaat een HDM kabel naar je tv? En van daaruit een kabel naar je soundbar? 

Of is er een directe verbinding tussen je soundbar en de itv tuner?


Hoi Erwin,

Bedankt voor je reactie, is als volgt:

-HDMI van 4k tv-ontvanger Arris va KPN naar ARC 2 HDMI in de tv Philips 4k oled803.

-HDMI in tv-out van de Sony soundbar ht-xf9000 naar tv ARC 1 ( alle HDMI aansluitingen van de Philips 803 zijn ARC.)

-HDMI op tv-in van de soundbar naar Sony Blu-ray UBP-X800.

Dit allemaal aangesloten door een monteur van Platte-tv.

Via de ab van de soundbar kan je enkele msec naar + en - instellen, maar dit is niet genoeg om het geluid en beeld goed in te stellen.

 

Alvast Bedankt voor je reactie.


Heeft de tv (en eventueel de soundbar) de meest recent firmware? Als je bluerays kijkt is er dan geen vertraging/async ?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust.