Skip to main content

Ik heb noodgedwongen de iTV-app van KPN op mijn iPad geinstalleerd omdat mij provider xs4all opgekocht is door KPN en de uitstekende app van xs4all binnenkort niet meer zal werken. Omdat mijn iPad in het Zweeds ingesteld is gaat de appontwikkelaar kennelijk ervan uit dat Ik Nederlands niet beheers, want je kunt nergens in de instellingen van de app je voorkeur van taal zelf instellen. Kunt u dit regelen KPN? 
 

Vriendelijke groet, Henke Holm

Omdat mijn iPad in het Zweeds ingesteld is gaat de appontwikkelaar kennelijk ervan uit dat Ik Nederlands niet beheers, want je kunt nergens in de instellingen van de app je voorkeur van taal zelf instellen. Kunt u dit regelen KPN? 

Kon je de taal dan wel instellen in de TV app van XS4ALL?


Wjb, dit was niet nodig, die was gewoon in het Nederlands.


Wjb, dit was niet nodig, die was gewoon in het Nederlands.

De iTV app van KPN neemt, zoals vele apps, de ingestelde voorkeurstaal over.

Ik weet niet welke talen allemaal ondersteund worden maar ik vermoed dat dat alleen Nederlands en Engels zullen zijn. Bij andere talen zal de interface in het Engels getoond worden.

Ik snap die keuze wel want de Nederlander zal de voorkeurstaal vrijwel altijd op Nederlands ingesteld hebben en de buitenlanders prefereren waarschijnlijk Engels.


Ik snap de keuze niet om de mogelijkheid het zelf te kunnen veranderen niet aan te bieden. Lijkt mij wel een kleine moeite voor een app-bouwer. Je veronderstelling dat buitenlanders waarschijnlijk engels prefereren vind ik wat kort door de bocht. 


Hi @Henkeholm, welkom hier. 

In welke taal zie je de app nu dan? Engels? Zweeds kan ik me niet voorstellen, die vertalers hebben wij niet in dienst, 😉

Op basis van je antwoord ga ik dit even navragen hier. 


Hi @Alex_P ,

ik zie de app inderdaad in het Engels. Beheers ik ook aardig maar vind NL fijner. 
 

vriendelijke groet,

Henke


Hi @Alex_P ,

ik zie de app inderdaad in het Engels. Beheers ik ook aardig maar vind NL fijner. 
 

vriendelijke groet,

Henke

Ik ga dit navragen. 


ik zie de app inderdaad in het Engels. Beheers ik ook aardig maar vind NL fijner. 

Waarom ze je Nederlands dan niet als extra taal op die iPad zodat je kunt switchen van taal?

Voorbeeld binnen Android.

 


Hier heb ik niet eens aan gedacht. 

@wjb, als je je tablet op Engels zet, gaat de iTV app ook op Engels? Heb nu even geen tablet bij de hand. 


Hier heb ik niet eens aan gedacht. 

@wjb, als je je tablet op Engels zet, gaat de iTV app ook op Engels? Heb nu even geen tablet bij de hand. 

Yep, dan gaat de iTV app ook naar Engels.

Zet ik mijn tablet op Duits dan is de iTV app in het Engels. Vandaar dat ik vermoed dat de iTV app twee talen ondersteunt, Nederlands en Engels.


Ik heb even gekeken op de website  (tv.kpn.com) op de Nederlandse laptop. Daar staat KPN TV uiteraard in het NL maar kan ik 'm wel switchen naar het Engels.

Andersom gedacht zou je dan op een Zweedse laptop KPN TV kunnen switchen van Engels naar Nederlands….

Een tablet heb ik niet. Zit daar niet ook bij KPN TV onder profiel die taalkeuze?

Anders zou je KPN TV via de browser van je tablet kunnen gebruiken en daarin de taal op NL zetten. (het is maar een gedachtenstroom)


Hallo @wjb 

Ik wist niet dat je de volgorde van voorkeurstalen kon bepalen op de iPad, dus bedankt voor de tip. Toen ik die veranderde werd het probleem verholpen. Alsnog vind ik wel dat een app van zo’n groot bedrijf de mogelijkheid van veranderen van taal in de instellingen zou moeten hebben (ook al als het alleen om twee talen gaat). 
vriendelijke groet, Henk

 


Hier heb ik niet eens aan gedacht. 

@wjb, als je je tablet op Engels zet, gaat de iTV app ook op Engels? Heb nu even geen tablet bij de hand. 

Yep, dan gaat de iTV app ook naar Engels.

Zet ik mijn tablet op Duits dan is de iTV app in het Engels. Vandaar dat ik vermoed dat de iTV app twee talen ondersteunt, Nederlands en Engels.

Thanks voor het uitzoeken!