Skip to main content

Ik heb een abo op Ziggo sport maar wat ik wil is de mogelijkheid om een taalkeuze tijdens de sport in te mogen stellen.

Ik weet dat het kan omdat Ziggo het al jaren heeft, maar jullie willen het denk ik niet omdat Ziggo een zgn concurrent is - denk maar een keer aan jullie klanten en zij zullen ook aan jullie denken - anders wordt het een probleem voor jullie bedrijf. Jammer dat je niet rechtstreeks naar KPN kan gaan - waar zijn jullie eigenlijk bang voor - wij kleine miertjes ? Kom nou.

Je tweede alinea is een aanname en absoluut niet uitnodigend om het je uit te leggen. Toch zal ik het echter wel even doen.

Het heeft met de techniek te maken. Ziggo gebruikt DVB-C techniek. Daarbij worden meer geluidssporen ondersteund.
KPN gebruikt IPTV. Bij de ontwikkeling hiervan is indertijd (15 tot 13 jaar geleden) geen rekening gehouden met meerdere geluidssporen en kan het dus niet. En kan KPN de mogelijkheid helaas niet aanbieden.

Op dit moment is KPN bezig te switchen naar een geheel nieuw IPTV platform. Er zijn 'leuke’ features toegezegd en het lijkt me dus dat taalkeuze nu wel tot de mogelijkheden gaat behoren. Maar we wachten het af.

Het heeft dus niets te maken met je "conclusie” uit je tweede alinea.


Dank je wel voor je duidelijk en uitgebreid antwoord, Peter. Groet Gary


Reageer