Skip to main content
Beantwoord

Talkback staat uitgeschakeld maar doet het wel bij terugkijken

• December 7, 2024
  • 2 reacties
  • 180 keer bekeken

Talkback staat uitgeschakeld maar staat bij terugkijken ineens wel aan. Kan deze met 5 niet uitzetten. Hoe pas ik dit aan zodat we bij terugkijken ook geen talkback krijgenĀ 

Beste antwoord door Arjan van B

Volgens mij gaat Talkback over de bediening van de TV+ Box. En heeft het geen invloed op het programma dat je kijkt. Is uitleg over de bediening inderdaad wat je bedoelt?

Of bedoel je dat wat er in de uitzending gebeurt met spraak wordt uitgelegd? In dat geval denk ik dat je naar een opname van een speciaal kanaal kijkt waar die uitleg al in de uitzending zit: audio descriptie (AD). Of misschien kijk je een zender met gesproken ondertiteling (GOS) van de NPO zenders. Het schijnt dat die zenders bij gebruik van de zoekfunctie wel eens eerder gevonden dan de originele zenders.

In het kennisbankartikel over ondertiteling staan de zendernummers die je dan niet wilt gebruiken. En zie ook Nieuwe TV kanalen met Audio Descriptie en Klarsprache.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 8, 2024

Volgens mij gaat Talkback over de bediening van de TV+ Box. En heeft het geen invloed op het programma dat je kijkt. Is uitleg over de bediening inderdaad wat je bedoelt?

Of bedoel je dat wat er in de uitzending gebeurt met spraak wordt uitgelegd? In dat geval denk ik dat je naar een opname van een speciaal kanaal kijkt waar die uitleg al in de uitzending zit: audio descriptie (AD). Of misschien kijk je een zender met gesproken ondertiteling (GOS) van de NPO zenders. Het schijnt dat die zenders bij gebruik van de zoekfunctie wel eens eerder gevonden dan de originele zenders.

In het kennisbankartikel over ondertiteling staan de zendernummers die je dan niet wilt gebruiken. En zie ook Nieuwe TV kanalen met Audio Descriptie en Klarsprache.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 8, 2024

De talkback zegt hardop de menu functies voor slechtzienden. Doe je niks dan en kijk je gewoon tv is er ook niks.

Verwar je het niet met 'voorgelezen ondertiteling' op 191, 192 en 193 ?