Skip to main content

De resolutie van het beeld is te laag wanneer ik op mijn Sony kd-55x7055 kijk via de KPN iTV-app d.m.v. Chromecast met Google TV. 

Bijvoorbeeld voetbalwedstrijden zijn niet om aan te zien vanwege het blokkerige veld.

Mijn zwager heeft een andere (iets minder moderne) televisie maar verder dezelfde configuratie. Zijn beeld is wel goed.

Weet iemand waar dat aan ligt?

Waarom gebruik je niet gewoon een TV ontvanger van KPN?

Op welke beeldschermresolutie is jouw Chromecast Google TV ingesteld?


Omdat daar geen Disney+ app op zit. 

De resolutie is ingesteld op 1080p.

Netflix en Disney+ werken bijvoorbeeld prima qua resolutie.

 

 

 


De resolutie is ingesteld op 1080p.

Als jij op de infoknop van de Sony afstandbediening drukt, wat krijg je dan te zien in de infobalk bovenin het scherm?


Welke knop bedoel je?

(zie bijgaande foto)

 


De I+ (?) knop bovenaan de ring.


Links onderin verschijnt dan 'Scène: Auto (Algemeen)'

 

Bovenin verschijnt niks


Apart, als ik op die knop druk op mijn KD-43XD8305 dan krijg ik bovenin informatie over het input signaal. (Resolutie, dolby, ...)


Die info kan ik niet vinden in het menu.

Maar de weergave van hd beeld via bijvoorbeeld Netflix gaat prima.


Maar de weergave van hd beeld via bijvoorbeeld Netflix gaat prima.

Vandaar ook mijn vraag.

Kijk ook eens op de instellingen voor beeld en geluid op.de Chromecast Google TV. naar de instelling "Gelijk met framesnelheid van content".

En hoe staat de schermresolutie daar ingesteld?


'Gelijk houden met framesnelheid van content' is ingesteld op 'Naadloos' 

Resolutie staat ingesteld op 1080p

 

 

 

 


Kan het liggen aan mijn KPN-abonnement?

Mijn zwager heeft 100Mbit/s en ik maar 50 Mbit/s.

 

De Chromecast geeft overigens aan de internetverbinding 'Uitstekend' is.


Kan het liggen aan mijn KPN-abonnement?

Mijn zwager heeft 100Mbit/s en ik maar 50 Mbit/s.

 

De Chromecast geeft overigens aan de internetverbinding 'Uitstekend' is.

50Mbps is meer dan genoeg. Daar komt bij dat de smart-TV app geen dynamische bitrate heeft en dus, ongeacht de beschikbare bandbreedte, altijd dezelfde stream aanlevert. Die stream is wel van mindere kwaliteit dan een stream via een TV ontvanger en al helemaal als je hem vergelijkt met de HD-"Glas" zenders vanaf kanaal 661.


Jammer dat jouw Sony dan nog (net) niet de Android-TV versie is.

Ik doe het zo op mijn iets oudere Sony “smart” tv (bouwjaar 2016):

Op hdmi 1 de kpn tv ontvanger en op hdmi 2 (was chromecast v3) nu een Nokia streamingbox 8000. The best of two worlds! 😉🙂

Op het beeldformaat van 55 inch moet je mijns inziens de KPN TV app niet willen gebruiken. Te lage bitrate en dus qua beeldkwaliteit ook niet echt geschikt voor dat formaat.

JE ZOU OOK NOG kunnen overwegen om naar het nieuwe abonnement te gaan. Daar zit een zeer complete ontvanger bij (een Android-TV box). Met TV+ heeft ie net zulke mooie beelden als via de gewone ontvanger. Het TV+ deel maakt gebruik van het TV ontvanger platform (mits multicast wordt gebruikt; via wifi alleen mogelijk met Box12 of Fritzbox. En sommige andere eigen modems). Via v10 en v10a modem bedraad aansluiten daarvoor.

Op de KPN TV+ box kun je verder zoveel apps uit de Google Play store halen als je wilt.


PeterG en wjb hartelijk dank voor jullie reacties!

Heb inmiddels met KPN gebeld.

Er zijn twee TV+ kastjes onderweg ter vervanging van de ouderwetse kastjes die we nu nog gebruiken. Hiermee is mijn probleem opgelost.

De Chromecast Google TV stuur ik retour.


PeterG en wjb hartelijk dank voor jullie reacties!

Heb inmiddels met KPN gebeld.

Er zijn twee TV+ kastjes onderweg ter vervanging van de ouderwetse kastjes die we nu nog gebruiken. Hiermee is mijn probleem opgelost.

De Chromecast Google TV stuur ik retour.

Goed om te lezen.  Hoe ga je de TV+ kastjes aansluiten? Bekabeld of via wifi? (in dat laatste geval, wat voor experiabox heb je?)


Bekabeld!


Bekabeld!

Dan komt het allemaal goed! 


Zeker, het werkt prima zo