Skip to main content

Ik stoor mij aan de frequentie waarmee software updates moeten worden gedraaid zonder dat er merkbaar gebruiks verbeteringen optreden. Waarom zijn deze updates nodig. Waarom kunnen deze niet meer geclusterd worden?

Leo

Er zijn nauwelijks updates en als het goed is merk je ook niets van updates omdat ze 's nachts doorgevoerd worden.

Waarschijnlijk had jouw TV ontvanger last van de bug die de TV ontvanger spontaan deed herstarten. Zie dit topic. Gelukkig zou die bug nu verholpen moeten zijn.


Nee dat is het niet. Ik zet s’ nachts alles uit, spanningsloos (verdeeldoos met switch en over-voltage beveiliging)

Waanneer s’ morgens opgestart wordt duurt dit dus even. Als er een update bij komt duurt dit véél langer. Wanneer ik op tijd de deur uit moet geeft dat een probleem.

Wanneer ik de bug had heb ik er dus niets van gemerkt doordat ik sowieso iedere dag reboot.

Blijft mijn verzoek om updates meer te clusteren. Wanneer dit niet kan is dat ook geen probleem :-)

 

mvg. Leo


En bij veel updates merk je zelf geen verschil.


Nee dat is het niet. Ik zet s’ nachts alles uit, spanningsloos (verdeeldoos met switch en over-voltage beveiliging)

Waanneer s’ morgens opgestart wordt duurt dit dus even. Als er een update bij komt duurt dit véél langer. Wanneer ik op tijd de deur uit moet geeft dat een probleem.

Wanneer ik de bug had heb ik er dus niets van gemerkt doordat ik sowieso iedere dag reboot.

Blijft mijn verzoek om updates meer te clusteren. Wanneer dit niet kan is dat ook geen probleem :-)

 

mvg. Leo

 

Alles uit zetten hoeft helemaal niet.

Hierdoor heb je altijd bij het aanzetten dat hij volledig moet opstarten, wat op een update kan lijken.

En als er dan een update is, dan kan het heel erg lang duren voordat hij opgestart is.

 

Wat is de reden dat je alles uit zet 's nachts?

Doen wij al vele jaren niet meer. 


De kastjes zijn er niet voor gemaakt om steeds helemaal spaningsloos te maken. Updates gebeuren normaal gesproken 's nachts. Merk je dan niets van. Bij u dan dus bij opstarten. Maar dan nog: er zijn maar een paar updates per jaar.

Ik denk dus dat het gewoon het ophalen van de instellingen en de tv gids is wat soms wat langer duurt. Die tv gids word bij het opstarten helemaal opnieuw opgehaald. 10-tallen netten, 7 dagen terug en een paar dagen vooruit. Dat ophalen en verwerken duurt even en dat heb je dus bij een koude start. Normaal merk je daar niets van, die gids word normaal op de achtergrond stilletjes bijgewerkt. 


Die tv gids word bij het opstarten helemaal opnieuw opgehaald. 10-tallen netten, 7 dagen terug en een paar dagen vooruit. 

Ik denk niet dat het zo werkt. De gids wordt niet (meer) in z'n geheel opgebouwd maar alleen die delen die geraadpleegd worden.