Skip to main content

Hoi, ik vrees dat ik net als een hoop mensen steeds een wegvallende verbinding heb, met de foutcode “STB-NMC-400” op de TV.

Dat gebeurde al eerder heel af en toe, eigenlijk sinds de overstap van Telfort, maar nu is al twee dagen mijn verbinding nagenoeg onbruikbaar omdat het met de minuut gebeurt. Dus TV kijken, streamen, en alles waar een constante verbinding voor nodig is is nu niet te doen.

Ik heb alle standaard stappen doorgelopen. Herstarten, resetten, terug naar de fabrieksinstellingen, stekkers er uit, stekkers er weer in, kabels gecheckt, een apparaat tegelijk aansluiten, etc. 

Mijn set-up is vrij simpel en eigenlijk al jaren hetzelfde. Gewoon een TV en een PC aan de kabel en een smartphone op de WiFi, dus er is van mijn kant niets veranderd dat dit zou moeten kunnen veroorzaken.
Wel heb ik een wat verouderd modem (Experia Box v8) dus misschien dat daar nog wat zit? Maar zelf kan ik daar geen probleem in vinden.

 

Halp!

Ik zie dat dit topic verhuisd is naar de Interactieve TV sectie, wat vast wel een goede reden heeft, maar voor de duidelijkheid, dit is dus een algeheel verbindingsprobleem. Dus TV en internet.


Jammer dat je berichten niet kunt editten hier zodat ik dit bij de originele post kon gooien, want ik was nog vergeten te melden dat dit raar genoeg vooral overdag een probleem is.

Later in de avond heb ik een redelijke verbinding, maar overdag is het haast onbruikbaar.
Nu, bijvoorbeeld, valt het echt een paar keer per minuut ineens stil.


Hoi @iamcode. editen van je bericht kan tot een uur na plaatsing, daarna niet meer. Maar zet vooral alles eronder wat ons kan helpen om het probleem op te lossen. 

Ik zal eerst een kort verduidelijken hoe de foutcode ontstaat. Deze krijg je te zien als de ontvanger te weinig tv pakketjes binnenkrijgt. De vraag is echter waar worden onderweg van server naar ontvanger de pakketjes verloren. Dit kan al bij de server zitten. Zouden we dan uit moeten zoeken. Daarvoor moeten wij eerst jouw thuissituatie uitsluiten. Nou als ik jouw bericht zo lees heb je dat al gedaan. Dus ik ben gaan meten en meet een slechte verbinding. Hiervoor heb ik een monteur ingepland. Hij komt 6 april, tussen 0800 - 1000 uur. De eerste mogelijkheid die ik had. Ik hoor graag of hij het probleem op heeft kunnen lossen. 

 


Ik kreeg net een SMS met de bevestiging voor de afspraak inderdaad.
Hopelijk kan die vinden wat er mis mee is, want ik kan er geen touw meer aan vastknopen. Normaal zou ik denken aan een slechte verbinding, maar omdat het blijkbaar bijna alleen overdag gebeurt is het vreemd.

Bedankt voor het inplannen in ieder geval, en ik zal even laten weten hoe dat ging.


Ja, ik denk ook niet direct dat het bij jou thuis zit, maar meer ervoor. Maar de monteur zal dat uit gaan zoeken. Ik ben benieuwd.