Skip to main content

Kun je de woorden "TV-ontvanger" rechtsboven in beeld ook weghalen?

Alvast bedankt!

Hallo @BettyNvK 

 

Krijg je dat in beeld terwijl je TV kijkt via de KPN ontvanger?

Als je een andere bron kiest via de source knop veranderd die tekst dan en zie je dan de naam van die bron ingang?

Zo ja, dan wordt tekst door je TV zelf toegevoegd zodat je kan zien op welke bron hij staat, normaal verdwijnt dat na een paar seconden.

Misschien dat in jouw TV staat ingesteld dat hij dat permanent laat zien, dan zou je dan ook in de instellingen van je TV uit moeten kunnen zetten.
Als je het niet kunt vinden, welk merk en model TV heb je?


Ik heb nu 11½ jaar kpn tv en heb het nog nooit gezien. Dit komt vast en zeker van de tv zelf wat @GeSp ook al aangeeft. 

Een foto hiervan én merk tv helpt ons voor jou zeker verder. 


Het is een Sharp tv. Ong. 12 jaar oud denk ik. 

 


Ja, het staat in beeld bij tv kijken via de KPN ontvanger, die heb ik vrijdag geïnstalleerd. Het type tv weet ik niet eerlijk gezegd..Voorheen had ik Ziggo, daar kwam het alleen in beeld als je switchte van ingang. (Sorry, ik ben een leek op dit gebied) ik gebruik ook een Chromecast.


Dit is duidelijk van de tv zelf. Het is ook niet kpn blauw. 

Het type tv weet ik niet eerlijk gezegd..

Tja, zonder het merk én type kunnen wij de gebruikershandleiding niet opzoeken. 


In het menu van je TV instellingen zoeken naar de term OSD, als je die gevonden hebt moet je die uit zetten. 


Ik kan dat niet vinden in de handleiding (gevonden inmiddels). Ik heb Tijdsaanduiding aangezet, maar die zie je dus nu ook niet door die andere vermelding. Het is toch iets van KPN denk ik want bij (voorheen Ziggo) heette die Mediabox. Of denk ik verkeerd?


De term OSD heb ik in geen enkel menu van de TV kunnen vinden, maar die staat wel op Engelse taal.


Ik heb het gevonden!! Op de afstandsbediening zit een knop i+ daar op gedrukt, nu is het weg. Nu nog de tijdsaanduiding terug zien te krijgen die ik had..


 


Waarschijnlijk zal de tijdsaanduiding een onjuiste tijd of geen tijd aangeven ( --:-- ).

Voor automatische instelling van de tijd heeft de tv ontvangst nodig. En dat kan bij deze oude uit 2009 alleen analoog zijn. En dat is nergens meer voor handen. Mogelijk dat je via het menu wel handmatig de tijd kunt instellen.

Handiger lijkt mij om een klokje bij de tv te plaatsen. Ik heb er al jaren zendergestuurde klokken bij staan.

Als je tijdens tv kijken op de gele knop van de kpn afstandsbediening drukt krijg je de infobalk met rechtsonder ook de tijd.


Hartstikke bedankt voor de info @allen!

Wat ik alleen wel vreemd vind ik dat ik bij Ziggo wel tijdsaanduiding had. Maar ja, die provider is verleden tijd (gelukkig)😅