Skip to main content

Is er ook teletekst op,overige tv kanalen beschikbaar,bijv regionale zenders?

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Je kan natuurlijk altijd via de website kijken van de regionale zender.

Teletekst is een verouderd systeem, vanaf begin jaren ‘80.

Er zijn steeds meer zenders die stoppen met teletekst.


Hallo @Erres51, maak je gebruik van de KPN TV+ ontvanger? Dan moet ik je teleurstellen. Teletekst zit bij die ontvanger er niet meer bij. Voor NOS Teletekst kun je een app gebruiken, maar voor de andere teletekst is er geen app helaas. 


Veel regionale zenders gebruiken geen teletekst meer. 


Zoals ik al aangaf, teletekst is een verouderd systeem van begin jaren ‘80 

Met internet en vooral na de Smart phone, is teletekst afgenomen in gebruik.

Op de website en vaak op de app van de zender kan je alles vinden tegenwoordig.😉😊


Het mag dan verouderd zijn, maar ik mag graag 's morgens even het nieuws op Teletext zien, nog voordat het irritante steeds herhalende nieuws op TV komt.
Maar je kunt ook op NOS teletext.nl zien.


Zoals ik al aangaf, teletekst is een verouderd systeem van begin jaren ‘80 

Email is nog ouder. 1971 lees ik bij een snelle Google zoekopdracht. Wanneer gaan we dat afschaffen? Want dat word onderhand toch wel de hoogste tijd toch? Of niet?


@Nick83 

Via Google:

Hoe is teletekst ontstaan?

1 april 1980 – De NOS begint met Teletekst - Geschiedenis

Teletekst wordt uitgevonden door ingenieurs van de BBC. De Britten nemen de dienst, genaamd Ceefax (See facts), in 1974 in gebruik. Enkele jaren later brengen twee NOS-medewerkers een bezoek aan de BBC om de nieuwe dienst te bekijken.

1980 pas in Nederland (teletekst).

 

E-mail is natuurlijk heel wat anders.

Daarnaast had je destijds te fax en daarvoor de telex.

Nu SMS, Whatsapp, etc.

 

Internet kan je wel vergelijken met teletekst.

En vooral door de komst van de mobiele telefoon (Smart phone) is teletekst snel in belangstelling gedaald.

Veel zenders maken zelf helemaal geen gebruik meer van teletekst.

BBC alleen nog maar voor pag. 888 (ondertiteling). Maar hoe lang nog met de moderne tv decoders.