Skip to main content

bij dezeĀ  vraag ik aan kpn wanneer het helemaal goed komt met teletext het is een ramp voor mn vrouw die ervan afhankelijk is vooral sbs 6 of het begint niet af te laat of het stopt ramp

Teletekst is een service die door kpn alleen doorgegeven wordt. Inhoudelijk doen ze niets.

Dus bijvoorbeeld een probleem met teletekst van SBS6, komt bij SBS6 vandaan. Het is beter om bij het juiste loket (SBS6) het probleem aan te kaarten. Hier zullen ze niets kunnen doen.


Ik denk dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat KPN alleen teletekst doorgeeft. Het apparaat waarmee je tv kijkt, wordt ook door KPN geleverd. Daar kan net zo goed iets niet goed gaan.

@Jos51 Kijk je teletekst via de KPN ontvanger, of via de tv? En is het voornamlijk voor de ondertiteling? Ik weet uit ervaring dat SBS en RTL altijd al een tragere oondertiteling hebben dan de NPO.


Heeft u misschien de TV+ ontvanger? Daarop werkt teletekst anders. Met een lisse app. En dat zal zo blijven waarschijnlijk.Ā 

Bij de oudere tv ontvangers werkt het gewoon goed dacht ik?


SBS zenders zende geen teletekst uit ook deĀ de rtl zenders niet helaasĀ 


Ik heb de gegoogeld. SBS teletekst bestaat inderdaad niet meer:

https://www.totaaltv.nl/nieuws/sbs-zenders-stilletjes-gestopt-met-teletekst/

Sinds 2018 al niet meer.


888 zou wel moeten werken:

https://over.npo.nl/voor-publiek/toegankelijkheid/tt888-ondertiteling


SorryĀ  ik zeg het verkeerd ondertiteling is zwaar slecht op alle zenderĀ  met kpn tv+


Hi, @Jos51Ā ,

De ondertiteling van de zenders gaat met de nieuwe DIW7022 niet meer via teletekst.Ā 

De manier waarop het wel werkt is via het TV+ systeem nog niet optimaal.Ā 

Zelf gebruik ik dan (liever) de standaard app van kpn die ik vanuit de Google Play Store er ook op heb.


Hoi @Jos51, welkom op ons forum!
Op de korte termijn heb ik hier vanuit KPN nog niet echt een oplossing voor maar we zijn er druk mee bezig dit te verbeteren.
Dit staat ook in de lijst met bekende bevindingenĀ en zal ook tzt met een update opgelost moeten worden.