Skip to main content
Beantwoord

Teletekst knop werkt niet bij nieuwe TV-ontvanger en internet hapert

  • June 21, 2026
  • 11 reacties
  • 97 keer bekeken

Ik heb een nieuwe tv ontvanger verplicht thuisgestuurd gekregen. Deze vandaag aangesloten en geïnstalleerd. 
Met moeite de afstandsbediening zover gekregen dat bijna alles werkt behalve TT knop nog niet. 
2e probleem is internet wat al heel lang hapert. Zoon heeft speedtest uitgevoerd en ipv 100 is deze maar 41 !!! Zowel upload als download. 

Beste antwoord door PeterG

Ik heb nu Arris VIP 5202. Teletekst ging bij mij altijd met de knop op de afstandsbediening.

Op de afstandsbediening voor de VIP5202 zit nog steeds een teletekst knop, ​@Aslii . Onder de 9. Er is teletekst op npo 1,2,3, ARD, ZDF, RTL Television, WDR. Pas met afstemmen op één van deze zenders werkt de teletekst knop.

Op de zenders van RTL, TALPA, BBC, VRT is er alleen ondertiteling via teletekst pagina 888. 

De afstandsbediening van de VIP5202. Teletekst knop tussen de 9 en menu knop.

 

11 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 21, 2026

Wat voor internetverbinding heb je? Glasvezel of via koper? En is jouw KPN TV Box aangesloten met een kabel aan de modem? En is die speedtest ook bekabeld uitgevoerd?


  • Auteur
  • June 21, 2026

Wat voor internetverbinding heb je? Glasvezel of via koper? En is jouw KPN TV Box aangesloten met een kabel aan de modem? En is die speedtest ook bekabeld uitgevoerd?

Ik heb glasvezel.  Kabel komt in woonkamer binnen en gaat direct naar modem.  De tv ontvangeris aangesloten op Experiabox V10A met een kabel. 


  • Auteur
  • June 21, 2026

Wat voor internetverbinding heb je? Glasvezel of via koper? En is jouw KPN TV Box aangesloten met een kabel aan de modem? En is die speedtest ook bekabeld uitgevoerd?

Ik heb glasvezel.  Kabel komt in woonkamer binnen en gaat direct naar modem.  De tv ontvangeris aangesloten op Experiabox V10A met een kabel. 

Speedtest ís bekabeld uitgevoerd. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 21, 2026

Welke ontvangers heb je nu? Zie voorkant. 


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 21, 2026

En bovendien gaat Teletekst via een app. Voor NOS Teletekst heb je een app met diezelfde naam. En er is nog een algemene app met de naam Text TV met daarin de Teletekst diensten van tientallen andere zenders.


  • Auteur
  • June 21, 2026

En bovendien gaat Teletekst via een app. Voor NOS Teletekst heb je een app met diezelfde naam. En er is nog een algemene app met de naam Text TV met daarin de Teletekst diensten van tientallen andere zenders.

Ik heb nu Arris VIP 5202. Teletekst ging bij mij altijd met de knop op de afstandsbediening.


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 21, 2026

Ik heb zelf niet die afstandsbediening met de teletekstknop. Maar ik heb het idee dat deze de teletekst-app opent. In tegenstelling tot kabelproviders gaat er geen teletekst-signaal over de uitzending heen. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 21, 2026

Ik heb nu Arris VIP 5202. Teletekst ging bij mij altijd met de knop op de afstandsbediening.

Op de afstandsbediening voor de VIP5202 zit nog steeds een teletekst knop, ​@Aslii . Onder de 9. Er is teletekst op npo 1,2,3, ARD, ZDF, RTL Television, WDR. Pas met afstemmen op één van deze zenders werkt de teletekst knop.

Op de zenders van RTL, TALPA, BBC, VRT is er alleen ondertiteling via teletekst pagina 888. 

De afstandsbediening van de VIP5202. Teletekst knop tussen de 9 en menu knop.

 


  • Auteur
  • June 21, 2026

Ik heb zelf niet die afstandsbediening met de teletekstknop. Maar ik heb het idee dat deze de teletekst-app opent. In tegenstelling tot kabelproviders gaat er geen teletekst-signaal over de uitzending heen. 

Ik heb zelf niet die afstandsbediening met de teletekstknop. Maar ik heb het idee dat deze de teletekst-app opent. In tegenstelling tot kabelproviders gaat er geen teletekst-signaal over de uitzending heen. 

Oké

Dank voor de uitleg

ik zal morgen kpn bellen over de haperende wifi


Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Fijn dat je hier al zo op weg geholpen bent ​@Aslii! Ik hoop dat je er met bovenstaande uitleg alvast uit gekomen bent met teletekst.

Verder heb ik nog een tip voor je wifi. We hebben een handige online hulp, namelijk de Wifi Manager, die je kan helpen om je wifi te verbeteren. Lukt het niet, maak dan gerust een belafspraak. Onze klantenservice belt je dan terug wanneer het jou uit komt, om je verder te helpen.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 24, 2026

Wat voor internetverbinding heb je? Glasvezel of via koper? En is jouw KPN TV Box aangesloten met een kabel aan de modem? En is die speedtest ook bekabeld uitgevoerd?

Ik heb glasvezel.  Kabel komt in woonkamer binnen en gaat direct naar modem.  De tv ontvanger is aangesloten op Experiabox V10A met een kabel. 

 

Met glasvezel hoor je minimaal 100 down en 100 up te hebben.

Kijk even of de UTP kabels wel CAT5E en 8 aderig zijn. (er zijn onjuiste 4 aderige in omloop)

En kijk of er knikken of scherpe bochten inzitten.