Skip to main content

Weet KPN misschien het antwoord hoe teletekst te starten met de magic remote zonder teletekst knop? 

 

Met mijn Samsung One Remote kan ik op het ‘huisje’ klikken en krijg dan enkele opties (op het scherm) w.o. een (virtuele) TT knop. Op je LG misschien ook het 'huisje'?

TT zet ik daarmee overigens uit door de 'terug'-knop 2 sec. ingedrukt te houden.

Teletekst werkt NIET met de smart-tv-app van KPN ITV. Alleen via de decoder.


Hoi @Pasveer, welkom op het KPN Forum. Ik heb even een nieuw topic aangemaakt zodat we het overzicht niet kwijtraken. Ik zie dat Peter je al van antwoord heeft voorzien 🙂 . Is het nog gelukt? Kijk je tv via de decoder of de app op je LG TV?


Ik zou hem inderdaad verwachten onder de home knop maar vind geen TT knop daar. 

Ik kijk inderdaad via de decoder van kpn. 

Krijg teletekst wel aan met de witte afstandsbediening van kpn zelf maar vind de optie niet op de magic remote. 

Gebruik teletekst overigens alleen voor ondertiteling aan te zetten als het erg druk is in de woonkamer, weet niet of hier misschien andere opties voor zijn? 

 


De afstandsbediening van KPN is dan altijd een optie inderdaad maar ik snap ook dat je liever één apparaat gebruikt. Welk model tv heb je exact? Als ik namelijk even zoek op internet kom ik wel bepaalde modellen tegen waar het mee kan maar die komen niet echt overeen met de foto die je stuurde.


Ik heb de LG Oled55c9pla, ik ondervind idd hetzelfde. Als ik ga zoeken op internet vind ik alleen de remotes net de duidelijke text knop erop. Deze is bij mij vervangen door movies


Ik heb zitten zoeken maar alle handleidingen spreken over een fysieke knop op de AB. Ik ben bang dat het dan niet gaat lukken met dit exemplaar. Je kan voor de zekerheid nog even contact zoeken met LG zelf. Wellicht hebben zij nog een truc die ik over het hoofd zie 🙂


Ben er ook bang voor, in ieder geval bedankt voor het meezoeken 😁

KPN heeft ook geen andere optie voor ondertiteling onder een uitzending te krijgen of wel? Dat is namelijk het enige waar ik TT voor nodig heb. 

Ik heb nog een vraagje die je misschien wel kan beantwoorden wat wel weer een beetje off topic is. 

Moet ik voor 4k een nieuwe decoder aanvragen? En werkt mijn magic remote nog steeds op de nieuwe decoder zoals hij dit nu doet, zie namelijk verhalen zweven dat dat vaker niet het geval is 


@Pasveer je kunt teletekst alleen ontvangen via de ontvanger met TT 888, op de TV lukt dit niet omdat je TV niet meer rechtstreeks is aangesloten op de antenne van Ziggo. (kabel TV)


@Pasveer Ik heb helaas geen ander alternatief voor je wat betreft de ondertiteling 😞. Welke type ontvanger heb je op dit moment in gebruik? Zou je anders jouw profiel kunnen aanvullen? Dan kijk ik even mee. 


Ik heb zojuist de 4k ontvanger besteld, wellicht lukt het daarmee. Wou deze toch hebben aangezien ik nog een oudere ontvanger had


Al denk ik persoonlijk dat het aan de magic remote ligt. Wat ik gewoon raar vind is dat het eerst een standaard knop was en nu niemand weet hoe het moet en het ook niet op. Internet te achterhalen is. Denk dat hier de "fout" bij LG ligt


Moet in mijn ogen gewoon een oplossing voor zijn, een of andere sneltoets of iets dergelijks


@Pasveer Dat ben ik met je eens. Of een zelf te programmeren knop of iets in die richting. Ik hoor graag of de nieuwe ontvanger bevalt! 


Ik heb zojuist de 4k ontvanger besteld, wellicht lukt het daarmee. Wou deze toch hebben aangezien ik nog een oudere ontvanger had

Ik vind op internet ook niks anders mbt die LG remote dan Nadia hier (je hebt daar hetzelfde gevraagd, maar we houden het maar bij DIT topic)

De bediening van de 5202 is gelijk aan alle ontvangers van KPN. Dus dat gaat het niet worden.

Ik vermoed eerder dat teletekst gewoon niet meer ondersteund wordt door de allernieuwste LG. Aangezien het alleen een Europees ding was en alleen Duitsland en Nederland nog teletekst gebruiken.

Kleine moeite om TT 888 even met de KPN remote aan te zetten. En uit.

Sowieso zou ik, als je via de decoder kijkt, gewoon dié remote gebruiken.


Ik zal ook maar reageren op DIT forum dan 😂

Ja helaas wel, vind alleen de magic remote veel fijner ivm apps bedienen en dergelijke, alles is heel gebruiksvriendelijk met deze remote. 

Maar goed het is niet anders, voor TT gewoon even de kpn remote gebruiken. 

Ging me er puur om dat 't makkelijker geweest was als alles op een remote was snap je. 

Maar wat niet is, is niet 😁


Reageer