Skip to main content

Donderdag 16 maart stelde ik vast dat teletekst op kanaal 45 ARD en 46 ZDF niet meer goed start. Alleen het pagina nummer (P100) verschijnt links boven met verder een compleet zwart scherm. Dus ook de balk met datum en tijd wordt niet getoond. 

Bij andere zenders zoals NPO 1,2, 3 en 48 WDR werkt teletekst wel als voorheen. Afgelopen donderdag werkte teletekst ook nog correct op kanaal 49 Arte. Echter sinds gisteren vrijdag 17 maart treedt bij Arte het zelfde euvel op.

Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd en constateer dat teletekst bij deze zenders echter wel gewoon aanwezig is. Als men nadat men teletekst heeft geopend en het scherm op het paginanummer na zwart blijft, met de afstandsbediening een paginanummer bijv. 100 ingeeft, wordt de pagina gewoon getoond. Elke volgende pagina komt ook gewoon door zolang men in teletekst blijft. Schakelt men terug naar TV en weer naar teletekst (zonder van kanaal te wisselen), is het probleem er weer tot dat men weer met de afstandsbediening een pagina opgeeft.

Zoals aangegeven werkt de teletekst op andere kanalen wel goed. Wat wel opvalt is dat als men bijvoorbeeld op NPO 1 naar pagina 201 heeft gekeken en men dan naar bijvoorbeeld kanaal 45 ARD schakelt en teletekst oproept, paginanummer P201 als enige getoond wordt (dus verder zwart scherm). Via de afstandsbediening P100 ingeven levert weer de betreffende pagina op het scherm. Het lijkt er dus op dat bij de betreffende probleemzenders bij het openen van teletekst er niet goed geïnitieerd wordt.

Toevallig heb ik twee opnames van kanaal 49 Arte: Eén van 16 maart toen dit kanaal nog geen probleem had, en eén van 17 maart toen teletekst ook bij dit kanaal het probleem gaf. Bij afspelen van de opname van 16 maart werkt teletekst correct. Bij afspelen van de opname van 17 maart treedt het probleem wel op. Pas na ingeven van een paginanummer met de afstandsbediening verschijnt de teletekstpagina. 

Ik heb een ARRIS 2952 V2 TV ontvanger.

Ha @EFFO, ik zie dit bij mij thuis inderdaad ook! Daarom heb ik de verstoring intern gemeld, hopelijk wordt het snel opgelost. Dank voor het doorgeven!


Klopt, ARD ZDF ARTE heeft geen teletekst meer sinds ca. een week. Ze zijn niet gestopt, dit heb ik opgezocht. Ik gebruik Experia BOX V8. Groet Ronald. 

Ha @EFFO, ik zie dit bij mij thuis inderdaad ook! Daarom heb ik de verstoring intern gemeld, hopelijk wordt het snel opgelost. Dank voor het doorgeven!

 


Goed dat je meldt dat jij dit ook ervaart, @RP2. Ik geef jouw gegevens ook als voorbeeld door. 

Daarnaast wil ik je erop wijzen dat jouw Experia Box al vrij oud is. Deze ruilen we gratis om naar een Experia Box V10. Zou je dit willen? Laat het me dan even weten. 


Graag! Hoe gaat dat? Groet. Ronald.


Goedemiddag @EFFO, @Marcia_, @RP2,

Teletekst is hersteld op de genoemde kanalen. Zoals jullie gemerkt hebben werkte het wel wanneer je een paginanummer invoerde, maar de hoofdpagina werd niet direct weergegeven. Dit is nu wel weer het geval. Dank voor het melden.


Prima gedaan! en bedankt. Ronald.


Klopt. Teletekst op deze zenders start weer correct. Bedankt voor jullie reacties en uiteraard het oppakken en oplossen!


Graag! Hoe gaat dat? Groet. Ronald.

Ik stuur je een privébericht!