Skip to main content

Op de afstandsbediening van mn nieuwe lg tv kan ik geen teletekst ontvangen met de kpn media box.  Wie heeft voor mij een oplossing?  Ik wil alles kunnen bedienen vanaf mn lg afstandsbediening. Of zijn er multifunctionele afstandsbedieningen waarmee het wel kan.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @101henk je gebruikt de AB van de KPN tv decoder om de decoder te bedienen inclusief TXT, met diezelfde AB kun je de basale functies van je tv toestel bedienen, niet andersom.


Hallo Jan,

Misschien heb ik wel een oudere versie van de afstandsbediening van KPN. Want ik kan namelijk ook niet switchen met de webpagina's. Jammer dat het niet gewoon kan met de ab van LG. Ik heb begrepen dat het bij Samsung wel kan.


Hallo @101henk welk merk en type decoder heb je van KPN?

Het is overigens geen standaard mogelijkheid om met de AB van je tv toestel de decoder te bedienen, het wordt ook niet ondersteund door KPN.

 


Hallo,

Ik heb al telefonisch contact gehad omdat ik soms slechte WiFi verbinding heb. En nu krijg ik 1 deze dagen de nieuwste modem.

Wat betreft de ab. Familie van mij heeft Ziggo en die kunnen met 1 afstandsbediening. 

In ieder geval bedankt voor het reageren.


Hallo @101henk graag gedaan uiteraard, tja en KPN is geen Ziggo.

 


@101henk : Om met één afstandsbediening zowel de KPN TV ontvanger als je LG televisie te bedienen, ontkom je er niet aan, een universele afstandsbediening aan te schaffen zoals een One For All. 

Met de afstandsbediening van de Next Mini is inderdaad je televisie te bedienen, maar waarschijnlijk is het vanwege de kosten en goedkoop voorraadbeheer dat KPN een matige afstandsbediening levert, die op alle types KPN ontvangers werkt. 

Aan de techniek zal het niet liggen: de Next Mini komt uit dezelfde fabriek als de VIP5202…


Hallo Jan,

De afstandsbediening van KPN werkt in heel goed. Maar waar het mij om gaat is dat je niet van de een naar de andere subpagina kan gaan.  Misschien is er wel een afstandsbediening van KPN waarmee het wel gaat.  Ik hoor het graag.


Hoi @101henk 
Wat jij wilt ondersteund de KPN niet,
Een oplossing zou misschien zijn om een programmeerbare afstandsbediening aan te schaffen dan kun je met één afstandsbediening meerdere apparaten bedienen.


Ik heb inderdaad wel eens gezien dat het mogelijk is om het kpn kastje te bedienen via de afstandbediening van de tv, de details weet ik niet.

 

Wat ik nu ga zeggen kan wat negatief overkomen bij de beste mensen van kpn maar dat is nu helaas de aart van een forum als deze en geldt eigenlijk voor de hele wereld, alles wat goed gaat krijg veel minder aandacht dan de details die niet helemaal goed gaan.
 
Dat gezegd hebbende.
Bij het ontwerpen van het itv-systeem zijn er een aantal dingen vergeten nmi.
Ik noem er een paar (wie vult aan ? )
extra audiokanalen ( voor GOS (gesproken ondertitels), dat gaat nu via een ander kanaalnummer, dat is een redelijke oplossing )
Teletekst subpagina's zijn niet te kiezen.
De ondertitels zouden een eigen systeem moeten krijgen, en altijd aan voor degene die dat nodig hebben (via teletekst P888 is een . . . )
Daar zou gegeven de beperkingen van het itv systeem ook aparte kanaalnummers voor gemaakt kunnen worden, met de ondertitels vast in beeld. En dan ook nog optioneel de kanaalnummers wisselen zodat NPO1 met titels weer op 1 staat.
Het itv systeem wordt in mijn beleving voornamelijk gebruikt door mensen die niet enorm handig zijn met knopjes en zodoende worden de handige extra's ( ondertitels (en GOS) ) niet gebruikt want te lastig met veel gemopper tot gevolg.
En ik weer uitleggen, maar het komt niet aan, bij een aantal gebruikers, het zou zo veel makkelijker kunnen . . . ! !
 
Voor de vraagsteller.
Ik zie nog een oplossing, teletekst zal je voornamelijk willen gebruiken op de NPO's (?)
Dan zou je kunnen proberen of je die zenders op digitenne kan ontvangen.
Eigenlijk bedoel ik DVB-T2 ofwel het vrij te ontvangen deel van digitenne.
Het kan zijn dat je tv dat kan ontvangen, geef het type (merk=LG) dan kunnen anderen hier dat bekijken.
En dan moet je nog wel een antennetje aansluiten en ook een beetje geluk hebben met de ontvangst ter plaatse.
Het is maar een idee.
 
Vrougah werd bij een losse ontvanger met het toenmalige PAL systeem (via de scart plug oid) de teletekst informatie wel doorgegeven aan de TV en kon je die dus op de TV zelf gebruiken, via HDMI komt dat signaal niet door, je TV is nu ook eigenlijk een monitor en geeft alleen het beeld weer van het kpn kastje.
Toch hebben ze vaak nog wel een (meestal ongebruikte dus overbodig geproduceerde)  interne ontvanger voor kabel TV (DVB-C) en een DVB-T ontvanger voor ethertelevisie (merknaam in nederland: digitenne)


Hallo Jan,

Misschien heb ik wel een oudere versie van de afstandsbediening van KPN. Want ik kan namelijk ook niet switchen met de webpagina's. Jammer dat het niet gewoon kan met de ab van LG. Ik heb begrepen dat het bij Samsung wel kan.

Klopt. Er zijn 3 merken televisie die het bedienen van de kpn tv ontvanger ook met hun eigen ab ondersteunen. Samsung volledig, en LG dus uitgezonderd de teletekst. Met een LG dien je dat dan dus met de kpn afst.bed. te doen.
Sony ook al weet ik daar niet of bv ook teletekst te bedienen is.

Bladeren in subpagina's kan niet. (zou trouwens ook niet kunnen als je wel de LG ab voor TT zou kunnen gebruiken want de TT module in de ontvanger ondersteunt het bladeren met subpagina's onder één nummer niet.)

TIP: Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk altijd de '’NOS Teletekst app'’ in mijn smartphone. Die werkt heerlijk. 
Ben ik op de laptop bezig dan open ik gewoon deze:
http://nos.nl/teletekst .
Zowel via de app als de website is ook bladeren met subpagina's ondersteund.


Ik heb inderdaad wel eens gezien dat het mogelijk is om het kpn kastje te bedienen via de afstandbediening van de tv, de details weet ik niet.

 

Wat ik nu ga zeggen kan wat negatief overkomen bij de beste mensen van kpn maar dat is nu helaas de aart van een forum als deze en geldt eigenlijk voor de hele wereld, alles wat goed gaat krijg veel minder aandacht dan de details die niet helemaal goed gaan.
 
Dat gezegd hebbende.
Bij het ontwerpen van het itv-systeem zijn er een aantal dingen vergeten nmi.
Ik noem er een paar (wie vult aan ? )
extra audiokanalen ( voor GOS (gesproken ondertitels), dat gaat nu via een ander kanaalnummer, dat is een redelijke oplossing )
Teletekst subpagina's zijn niet te kiezen.
De ondertitels zouden een eigen systeem moeten krijgen, en altijd aan voor degene die dat nodig hebben (via teletekst P888 is een . . . )
Daar zou gegeven de beperkingen van het itv systeem ook aparte kanaalnummers voor gemaakt kunnen worden, met de ondertitels vast in beeld. En dan ook nog optioneel de kanaalnummers wisselen zodat NPO1 met titels weer op 1 staat.
Het itv systeem wordt in mijn beleving voornamelijk gebruikt door mensen die niet enorm handig zijn met knopjes en zodoende worden de handige extra's ( ondertitels (en GOS) ) niet gebruikt want te lastig met veel gemopper tot gevolg.
En ik weer uitleggen, maar het komt niet aan, bij een aantal gebruikers, het zou zo veel makkelijker kunnen . . . ! !
 
Voor de vraagsteller.
Ik zie nog een oplossing, teletekst zal je voornamelijk willen gebruiken op de NPO's (?)
Dan zou je kunnen proberen of je die zenders op digitenne kan ontvangen.
Eigenlijk bedoel ik DVB-T2 ofwel het vrij te ontvangen deel van digitenne.
Het kan zijn dat je tv dat kan ontvangen, geef het type (merk=LG) dan kunnen anderen hier dat bekijken.
En dan moet je nog wel een antennetje aansluiten en ook een beetje geluk hebben met de ontvangst ter plaatse.
Het is maar een idee.
 
Vrougah werd bij een losse ontvanger met het toenmalige PAL systeem (via de scart plug oid) de teletekst informatie wel doorgegeven aan de TV en kon je die dus op de TV zelf gebruiken, via HDMI komt dat signaal niet door, je TV is nu ook eigenlijk een monitor en geeft alleen het beeld weer van het kpn kastje.
Toch hebben ze vaak nog wel een (meestal ongebruikte dus overbodig geproduceerde)  interne ontvanger voor kabel TV (DVB-C) en een DVB-T ontvanger voor ethertelevisie (merknaam in nederland: digitenne)

 

Beste Kees

Wat teletext betreft is dit men al jaren aan het uitfaseren bij de NOS kijk maar naar andere landen waar het al niet meer is.

Wat betreft je opmerking over het niet kunnen kiezen van subpagina’s kan ik opmerken dat met de VIP7022 dit wel kan dmv de ronde cursor rechts en links.

Beter en het handig zou het zijn, volgens mij merkte Peter dat al op om gewoon teletext via je tel te gebruiken snel en simpel NOS.nl

Wat betreft de LG afstandsbediening ga ik er even vanuit dat je een LG Magic Remote gebruik deze kan je maar gedeeltelijk gebruiken en gedeeltelijk is harder en zachter en source input meer niet.

mvg