Skip to main content

als ik een programma heb opgenomen en terug kijk zet ik teletekst aan, deze kan ik alleen uitzetten als ik op 't knopje TV druk dan wordt er gevraagd of ik de opname wil stoppen (irritant vind ik) . voorheen kon je gewoon weer op de teletekst knop drukken om deze uit te zetten. met zoals je bij een live uitzending doet of is er een andere optie.

Groetjes Alexandra 🙋🏻‍♀️ 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @alexandra2110, welkom terug!

Als het goed is zou met twee keer op de teletekst knop drukken de teletekst moeten verdwijnen. Bij de eerste druk wordt hij namelijk alleen doorzichtig!


hij verdwijnt naar de achtergrond dat klopt maar je kan niet vooruitspoelen ofzo omdat eigenlijk de tt nog aanstaat


Dat is niet handig inderdaad. Dit is ook nadat je hem 2x ingedrukt hebt? Ik heb het hier laten testen en werkt het wel gewoon namelijk.
Zou je anders je ontvanger eens kunnen resetten? Dit kan via het menu en dan bij systeem. Of je kan deze stappen doorlopen.


2x drukken verdwijnt de tt niet wel als ik op menu druk weer op menu grote letter weer op menu kleine letter, eruit gaan lukt alleen als ik op tv druk opname stoppen druk om op nee dan is tt weg. ik ga resetten 


welke moet ik nemen bij menu volgen op telefoon is uitleg verouderd

 


In dit geval kun je het beste kiezen voor “software verwijderen”dit zou voldoende moeten zijn!


ik heb het gedaan niks veranderd, nogmaals betreft alleen bij een opname ik kan alleen uit de teletekst als ik op tv druk dan geeft tv aan opname stoppen ja / nee dan druk ik op nee gaat programma verder zonder teletekst. wil ik weet tt dan zelfde handeling 😏


Ja dit is heel iritant, overigens niet alleen bij opnames, ook bij terugkijken, eigenlijk nog irritanter omdat ik dan waar dat mogelijk is altijd de ondertiteling gebruik. Heel erg gebruikonvriendelijk. Maar dat vind ik in mindere mate van het hele nieuwe menu. 


Bedankt voor je toevoeging @CorL, hebben jullie dit op verschillende zenders? Ik heb het ook zelf even geprobeerd en hier heb dit probleem niet. Nou zit mijn ontvanger op wel een test versie. Als jullie dit op meerdere/alle zenders hebben zal dit dus met een van de volgende updates opgelost moeten worden!


Thomas,

Let op ik gebruik ondertiteling bij nederlandse zenders 888 en bij bijvoorbeeld RAI 777.

Dan werden zo ie zo altijd alle andere acties geblokeerd. Was irritant maar met de return knop kon je dan teletext uitzetten en dan doorgaan. Ook niet fijn, maar je kan niet alles willen. 

Nu komt er een tekst of je wilt stoppen en moet je eerst Nee kiezen. Echt irritant. 

Dit dus bij alle zenders die ik tot nog toe heb gebruikt. 


Ik kan de actie van @Thomas beamen, als je 2x op teletekst knop drukt in een opname dan zal de ondertiteling verdwijnen. Alleen ik zit ook op de testversie. Maar deze wordt naar verwachting snel vrijgegeven @alexandra2110.


Wij hebben hetzelfde, erg irritant inderdaad, bijvoorbeeld bij Duitse tv en regionale tv, je moet eerst opname stoppen en dan op nee drukken, dan begint hij weer te lopen en kan je doorspoelen, vroeger deed je teletekst er gewoon af met 1 druk op de knop en kon je meteen doorspoelen. Hoop echt dat er een update komt waarbij dit wordt opgelost