Skip to main content

Gisteravond 2 uur met een medewerker van KPN aan de telefoon gehangen. Eerste advies niet meer met een DVS werken maar kabels door het huis trekken….. anno 2022,…. Daarna proberen te resetten maar dat lukte niet en vervolgens werd geprobeerd nieuwe versterkers te verkopen, omdat de huidige geen connectie met tv kastje zouden kunnen maken, wat na het gesprek overigens wel lukte. Daarna uiteindelijk maar twee nieuwe DVS-en besteld a € 80,- (waar er eigenlijk 3 nodig zijn ivm tv op slaapkamer). Waarschijnlijk hadden ze elkaar door de verbinding niet meer werkbaar gemaakt.. Klonk ongeloofwaardig maar ja dat was de expert toch… Naar aanleiding van dit forum de software update gedaan maar die was up to date en daarna de devolo cockpit gedownload. Binnen 2 minuten werken alle 3 de DVS apparaten weer….. Zwaar teleurgesteld in helpdesk KPN blijkt eerder commercieel dan technisch…

Admin: afgesplitst van originele topic

Een draadloze verbindingset is een tijdelijk lapmiddel wat je kunt gebruiken als je nog geen fatsoenlijk bekabeld netwerk in huis hebt. Zodra je de mogelijkheid hebt om kabels te leggen zou je dat altijd moeten doen. Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat u die nu anno 2022 nog steeds niet heeft.

Bij een draadloze verbindingset gaat de verbindingset over het elektriciteitsnetwerk. Dat is daar helemaal niet voor gemaakt. En eigenlijk totaal ongeschikt daarvoor. En met de komst van steeds meer elektronica word het risico dat een draadloze verbindingset niet werkt alleen maar groter.

Ledlampen, dimmers, zonnepanelen, deze kunnen er allemaal voor zorgen dat een draadloze verbindingset gewoon niet werkt. Ook als je meerdere fases in huis hebt kan dit een probleem zijn. Als de ene adapter van een draadloze verbindingset op een andere fase zit dan de andere, dan komt er geen verbinding of heel slecht een verbinding tot stand.


Tsja er is al veel gesproken over de werking van de draadloze verbindingssets.  Het zijn apparaten die data proberen te versturen via het electriciteitsnetwerk wat daar totaal niet voor geschikt is. Als je dan zo graag draadloos wil doe het dan via wifi!!! Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast zoals u hebt kunnen lezen en daar kunnen de draadloze verbindingsets niet mee omgaan.  Vroeg of laat gaat u dus weer in de problemen komen.  Stop met die dingen en ga of bekabeld of via wifi aan de slag. 


Gisteravond 2 uur met een medewerker van KPN aan de telefoon gehangen. Eerste advies niet meer met een DVS werken maar kabels door het huis trekken….. anno 2022,…. Daarna proberen te resetten maar dat lukte niet en vervolgens werd geprobeerd nieuwe versterkers te verkopen, omdat de huidige geen connectie met tv kastje zouden kunnen maken, wat na het gesprek overigens wel lukte. Daarna uiteindelijk maar twee nieuwe DVS-en besteld a € 80,- (waar er eigenlijk 3 nodig zijn ivm tv op slaapkamer). Waarschijnlijk hadden ze elkaar door de verbinding niet meer werkbaar gemaakt.. Klonk ongeloofwaardig maar ja dat was de expert toch… Naar aanleiding van dit forum de software update gedaan maar die was up to date en daarna de devolo cockpit gedownload. Binnen 2 minuten werken alle 3 de DVS apparaten weer….. Zwaar teleurgesteld in helpdesk KPN blijkt eerder commercieel dan technisch…

Admin: afgesplitst van originele topic

 

ANNO 2022?

En??

 

Het heeft vooral te maken met het elektriciteitsnet in je huis.

Als deze 100% schoon is, dan werken de DVS's goed.

MAAR het net is nooit echt schoon.

De probleem veroorzakers zijn o.a.:

LED van mindere kwaliteit.

Föhne

Filters (o.a. overspanning beveiligen)

Opladers en diverse voedingen.

etc.

Hoe meer vervuiling op het net zitten, hoe slechter die DVS's werken.

 

Dus mijn advies, probeer altijd zoveel mogelijk met vaste UTP kabels te werken.

Met WIFI verlengers kan het ook, als deze dan met een UTP kabel van de WIFI verlenger naar de KPN tv decoder kan gaan.

 

Mijn ervaring met de helpdesk is, dat ze best veel weten.

Maar niemand kan alles weten.

Als je geen technische achtergrond heb, kan het in dit geval best lastig worden.

Persoonlijk heb ik daar wel begrip voor.

 

Op dit forum zitten veel klanten met veel technische kennis en ook klanten die van heel veel dingen weten.

 

Wacht ook daar even op.😉

 

 

 


Kort geleden ervaarde ik hetzelfde probleem, dat ik met de adapters geen contact meer kreeg met de setopbox. Opnieuw ingesteld en ja het werkte weer als vanouds. Volgende dag opnieuw hetzelfde probleem. Nieuwe set besteld, wat achteraf niet nodig was. Werkzaamheden aan het glasvezelnetwerk door de KPN hebben waarschijnlijk de boel onderuit getrokken. Adapters werken al jaren probleemloos en wat is er niet aan ledlamen, zonnepanelen enz. om de hoek komen vliegen.

Over de adapters zoek ik nooit contact met de KPN. Standaard antwoord: “Kabels trekken”.

Ik gebruik de adapters al 10 jaar en een korte periode veel storing gehad, wat veroorzaakt werd door een slecht functionerend FTU-kastje. Na vervanging kijk ik al weer vele jaren probleemloos met de adapters.

Ik denk ook niet dat een helpdesk medewerker van de KPN ,ondersteuning kan leveren voor deze adapters. Maar als ze opeens een storing gaan opleveren, terwijl je ze al jaren probleemloos gebruikt, is het resetten van die adapters vaak de beste manier. Kort gelden zag ik voor het eerst even een rood lampje op de adapter bij het modem branden. Plug er uit en er weer in, probleem opgelost.

 

 


Kort geleden ervaarde ik hetzelfde probleem, dat ik met de adapters geen contact meer kreeg met de setopbox. Opnieuw ingesteld en ja het werkte weer als vanouds. Volgende dag opnieuw hetzelfde probleem. Nieuwe set besteld, wat achteraf niet nodig was. Werkzaamheden aan het glasvezelnetwerk door de KPN hebben waarschijnlijk de boel onderuit getrokken. Adapters werken al jaren probleemloos en wat is er niet aan ledlampen, zonnepanelen enz. om de hoek komen vliegen.

Over de adapters zoek ik nooit contact met de KPN. Standaard antwoord: “Kabels trekken”.

Ik gebruik de adapters al 10 jaar en een korte periode veel storing gehad, wat veroorzaakt werd door een slecht functionerend FTU-kastje. Na vervanging kijk ik al weer vele jaren probleemloos met de adapters.

Ik denk ook niet dat een helpdesk medewerker van de KPN ,ondersteuning kan leveren voor deze adapters. Maar als ze opeens een storing gaan opleveren, terwijl je ze al jaren probleemloos gebruikt, is het resetten van die adapters vaak de beste manier. Kort gelden zag ik voor het eerst even een rood lampje op de adapter bij het modem branden. Plug er uit en er weer in, probleem opgelost.

 

 

 

@Glasblazer

Vaste UTP kabels is altijd het beste.

Zoals ik al vermelde, komt er steeds meer “troep” op het elektriciteitsnet en dat is het probleem voor de draadloze netwerkadapters.

10 jaar geleden werkte ze goed, maar tijden veranderen en er komt steeds meer op het netwerk.

Misschien is een WIFI versterker met UTP kabel (UTP kabel van WIFI versterker naar KPN tv ontvanger een optie als u geen vaste UTP kabels kunt trekken. 

 

P.S.

Die netwerkadapters gebruiken ook nog eens aardig wat energie.😉


@Jeroensch .  Ik snap het wel maar zoals de anderen hier al aangeven is het behoorlijk onbetrouwbare hardware.

Voor de goede orde:  Het werkt in duizenden huishoudens goed maar zodra er een storing ontstaat is het vaak zoeken naar een naald in een hooiberg.

Kabels verdienen de voorkeur maar als dat geen optie is kun je deze stappen doorlopen om de DVS’n zo goed mogelijk te in te stellen:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm