Skip to main content

Ik wil graag buiten een tv plaatsen.werkt dit goed, met een draadloze verbindingset.

Ik hoor op internet hier verschillende meningen over. Ik wil liever geen kabels gebruiken. 

Je moet een beetje geluk hebben met die dingen. Maar ze zijn heel gevoelig voor storingen. Hier op het forum vinden de meeste leden het niks.


De kwaliteit van een verbinding via een "draadloze"verbindingsset is afhankelijk van een aantal factoren zoals:

  • Interferenties op het lichtnet van bijvoorbeeld zonnepanelen, magnetrons, ledverlichting, dimmers en opladers.
  • Afstand tussen de adapters.
  • Adapters op dezelfde groep.
  • Geaarde of ongeaarde aansluiting.

Heb je ook wel eens gedacht aan het gebruiken van de ITV app i.c.m. een Chromecast of Android TV?


Goedemiddag @Vlijt, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Een draadloze verbindingsset heeft meer kans op storingen dan een directe kabel, maar vaak gaat het ook gewoon goed! Het is dus een afweging die je moet maken, wil je geen kabels? Dan is het het proberen waard. Je kan het sowieso testen en de adapters aanschaffen. Mocht het niet bevallen of het werkt niet optimaal in jouw huis en tuin, dan kan je de adapters binnen 14 dagen ook weer retour sturen (zonder beschadiging uiteraard). 

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


"Heb je ook wel eens gedacht aan het gebruiken van de ITV app i.c.m. een Chromecast of Android TV?"

Als je niet elke dag tv kijkt via dag toestel, is deze optie den zeer nette. Het is goedkoop en kost alleen een extra handeling met je telefoon dan zappen met een afstandbediening.


@Vlijt, ik heb geen reactie meer van je gezien. Heb je inmiddels een televisie buiten aangesloten, en zo ja op welke manier? We horen graag de uitkomst!:smile:


Reageer