Skip to main content

De TV vind 2 RF kanalen,

1 is het beeld behoorlijk goed en vrij sneeuwvrij, maar hierop wordt alleen de input weergegeven. (wanneer ik de band ga draaien blijft dus het bronsignaal zichtbaar ipv. de band)

2.het andere kanaal geeft beide weer, maar met enorm veel sneeuw.

 

Hoe kan dit?

De videospeler heeft geen andere uitgang ? Naast de gemoduleerde uitgang ?
Voor de test alleen een kabel van de videospeler naar de TV gebruiken, in coax ingang van de videospeler leeg laten.
En geef evt ook merk/type van de videospeler, dan kan ik nog wat graven in mijn geheugen, misschien, hoop ik  :-)


Ja scart, maar m’n TV heeft geen scartingang meer… (die is afgebroken/stuk)

EEn RCA/scart naar HDMI adaptor geeft trouwens dit resultaat: https://www.reddit.com/r/ps2/comments/varxcu/dark_image_using_this_hdmi_adapter/

Donkere delen worden helemaal zwart en verliezen alle datai.

: Sharp VC-M31

vcr


Zie onder, de TV heeft trouwens een ruisfilter die zeer goed werkt.

RF met weinig ruis. (kanaal 1)

 

 

RF met veel ruis (kanaal 2)

 

 

Kanaal 2 met veel ruis met ruis filter maximaal.

 


RCA to HDMI (Je ziet dat de de detai bij de pictogrammen verloren is gegaan, donkerder geworden.)



 


Volgens het videohelpforum zijn de RCA/scart naar HDMI converters (vrijwel) allemaal, trashcan.

Ze vernaggelen het beeld met de verkeerde brightnes en gamma. En verder niet in staat correct te deinteleren. (dat laatste is mij ook opgevallen, van die vreselijke kammen in het beeld)
Daarnaast had het HDMI beeld nog minder detai dan een RF signaal.

Wel appart vice versa, HDMI naar RCA/scart zie ik geen enkele problemen.

Oja en die papiertjes voor het scherm mocht daar vragen over krijgen dat is tegen NPO 1 en AVROTROS etc.