Skip to main content
Beantwoord

Televisie hapert regelmatig

• December 24, 2025
  • 15 reacties
  • 311 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Geen tv lampje internet lampje flikkert . Al 2 x alle stekkers uit enz enz.enz . Buiten het tv kijken waar om de haverklap het beeld een fractie stilstaat.  Op alle netten . Ben ik er helemaal klaar mee . Plus tv is een afknapper . Echt slecht . 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Rein02. Niet zo fijn dat je net voor de kerstdagen problemen kreeg met internet en tv. Als ik dat een slechte timing noem is dat nog een understatement. Gelukkig lees ik dat er gisteren (zaterdag) wel een monteur langs is geweest. Heeft die het kunnen herstellen? 

Verder heb ik even wat minder gezellige berichten verwijderd. Als je onderling een meningsverschil hebt, dan kun je dat het beste via privéberichten verder ‘uitvechten’ en niet openbaar in een topic waar de vraag van de topicstarter dan een beetje ondergesneeuwd raakt. 

15 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 24, 2025

En dan heb ik nog niet eens over .... de verticale tv gids . Waar je om 19 uur niet kan zien wat er om 21 uur op tv komt . Wie verzint zo iets 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 24, 2025

Verleden jaar ook . Maar dan op oudejaarsavond.  

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

En dan heb ik nog niet eens over .... de verticale tv gids . Waar je om 19 uur niet kan zien wat er om 21 uur op tv komt . Wie verzint zo iets 

Een of twee tikken opzij en dan zit je op 21.00 uur toch, ​@Rein02? Bovendien zie je dan meteen waar het overlapt met programma's die je eventueel ook wilt zien.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 24, 2025

Plus tv is een afknapper . Echt slecht . 

Helemaal met je eens Rein , KPN+ is zeker geen verbetering t.o.v. de oudere TV-box , teveel haperingen , teveel vastlopen , teveel moeten resetten etc etc.

Ik zit te dubben en indien het mogelijk om terug te gaan naar b.v. een ARRIS 5202 box , misschien dat deze beter functioneert.

Af en toe een storing kan maar de DIW 7022 verrast je iedere keer weer , het is dan ook niet zo verwonderlijk dat er zoveel reviews en topics over zijn !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is de tv ontvanger verbonden met de Box12 (die heb je zie ik op de foto)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Ik denk ook dat je de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd heb).

Maar je bent 15 jaar abonnee bij KPN, dus het kan een andere zijn.

Helpt resetten van de KPN tv ontvanger? 

@Vrenh 

Die tijd ligt gelukkig achter ons.

Na de vele updates is de Sagemcom DIW7022 een goede en stabiele KPN tv ontvanger.

Over de Arris VIP 5202 en de Arris VIP 2952 lees ik meer problemen.

En de vraag is welke KPN tv ontvanger hij heeft.

In de loop van 2026 krijgt de Sagemcom DIW7022 en de KPN Soundbox een Android tv update.

Dan krijgen ze Android tv versie 14

Worden ze wederom nog beter.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 24, 2025

joop2011

Geachte Joop het zullen niet allemaal klachten zijn over de DIW 7022 naar gezien de getallen Links boven in de bijlager zeg al genoeg lijk mij ;

A - Na de vele updates is de Sagemcom DIW7022 een goede en stabiele KPN tv ontvanger.

Misschien bij u maar gezien het aantal topics deelt zeer zeker niet iedere klant deze mening , u schrijft het zelf al , ,,Na de vele updates’’ , een update ok maar dat ,,vele’’ zegt al genoeg !

B - In de loop van 2026 krijgt de Sagemcom DIW7022 en de KPN Soundbox een Android tv update.

Hypothetisch ​Joop ;    Een man heeft een nieuwe auto gekocht die iedere keer stilvalt of een storing heeft zodat hij er niet normaal mee kan rijden.     De man gaat naar de garage en daar krijgt hij te horen , even geduld meneer , in de loop van 2026 krijgt de auto een nieuwe update !

Ik denk dat vele de uitkomst van deze mededeling wel weten !

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 24, 2025

@Vrenh 

Kijk ook even hou oud de vragen zijn.

Zoals ik al vermelde, is de Sagemcom DIW7022 na de vele updates nu goed en stabiel.

Ik (wij) zijn dik tevreden over de DIW7022 en hebben hem nu bijna 4 jaar.😉

Een auto en een computer of in dit geval een mediabox zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.  Dat is hetzelfde als vlees en brood met elkaar vergelijken.😥

En bij moderne auto's heb je tegenwoordig ook veel updates.😉 (denk aan de boordcomputer o.a.)😊

P.S.

Wel eens van de vele terugroepacties gehoord van auto's?

Hier laat ik het bij.

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 24, 2025

@Vrenh 

Kijk ook even hou oud de vragen zijn.

Zoals ik al vermelde, is de Sagemcom DIW7022 na de vele updates nu goed en stabiel.

Ik (wij) zijn dik tevreden over de DIW7022 en hebben hem nu bijna 4 jaar.😉

Een auto en een computer of in dit geval een mediabox zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.  Dat is hetzelfde als vlees en brood met elkaar vergelijken.😥

En bij moderne auto's heb je tegenwoordig ook veel updates.😉 (denk aan de boordcomputer o.a.)😊

P.S.

Wel eens van de vele terugroepacties gehoord van auto's?

Hier laat ik het bij.

Ik heb hem een maandje of zo , wel vreemd dat ik er wel allemaal ellende mee heb of ik maak meer gebruik dan jij van alle mogelijkheden waardoor het mis gaat.

De laatste update van een auto van mij was in de jaren ‘90 , dus dat valt wel mee maar blijkbaar heb je nog nooit onder de motorkap of achter een dashboard van een auto gekeken.

Inderdaad , The END 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 24, 2025

Nieuwe router nu nog maar 1 groen lampje . De power ... 

Fijne feestdagen de monteur komt zaterdag .

Als mijn abonnement is afgelopen zeg ik op 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 24, 2025

Een of twee tikken opzij en dan zit je op 21.00 uur toch, ​@Rein02? Bovendien zie je dan meteen waar het overlapt met programma's die je eventueel ook wilt zien.

Een of twee naar links voor net 2 een of twee naar rechts op net 2 .een of twee naar links voor net 3 een of twee naar tocht op net 3 

Enz.enz.en vertikaal de hele programma op een pagina . 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 25, 2025

@Rein02 

Is alles gelukt?

Excuus voor de onnodige “off topic” berichten.😉

Forum|alt.badge.img+3

Laten we het wel gezellig houden!

Ondanks dat er tevreden klanten zijn ( ​@joop2011 bv) zijn er ook ontevreden klanten.

En die moet je serieus nemen Joop!

Als jij geen problemen hebt wil niet zeggen dat een ander die niet heeft! Zo stabiel is het dus niet dat het allemaal koek en ei is.

Daarom ... Niet altijd reageren dat het een prima system is en kastje. Er rommelt nog vanalles onder water en sommige mensen hebben daar last van.

@KPN doet er helaas (te) weinig aan om de problemen die sommige mensen hebben op te lossen. Wellicht speelt de ondefinieerbare en wispelturige wisselende problemen hierin parten  Ze weten vast wel meer maar delen dat iig niet  Want wat is de toegevoegde waarde hiervan. Integendeel, dan blijkt dat ze je een ondeugdelijk product aangesmeerd hebben.

En desondanks kan je (helaas) niet terug naar de 5202. Ook niet als je problemen hebt 

Vrenh
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • December 25, 2025

Inderdaad en perfect verwoord 👍, niets aan gelogen en precies mijn dagelijkse bevindingen met de KPN+-box.

De DIW7022 is verre ván een perfect werkend systeem zoals door sommige wordt beweert.    Het aantal keren dat ik in ± 1 maand die ik hem heb al reset’s heb uitvoeren , opnieuw heb moeten laden etc etc heb ik mijn tenen erbij nodig wat bij het tellen met alleen 2 handen kom ik vingers tekort , echt bizar.

Net nog in de EPG zitten bladeren , bij een pagina terug zijn alle programma’s te zien maar niet de zenders die het uitzenden.   Voor de ?? keer een reset uit moeten voeren om het weer op gang te krijgen.

Als je dagelijks iets meemaakt dat niet goed werkt in het systeem is het maar goed dat ik bretels draagt anders . . . . . . , jullie begrijpen het wel.

Zoals al eens eerder is geschreven , de TV is er voor mij , ik ben er niet voor de TV !

Prettige voortzetting van de kerstdagen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 26, 2025

Laten we het wel gezellig houden!

Ondanks dat er tevreden klanten zijn ( ​@joop2011 bv) zijn er ook ontevreden klanten.

En die moet je serieus nemen Joop!

Als jij geen problemen hebt wil niet zeggen dat een ander die niet heeft! Zo stabiel is het dus niet dat het allemaal koek en ei is.

@Martijn en Lies 

Dat doe ik ook, daarom help o.a. ik (en de andere KPN klanten en moderaters (KPN medewerkers) ook om alle problemen bij iedereen op te lossen.

Ik en ook de andere klanten van KPN en de moderaters nemen elk probleem altijd serieus.

En als het bij jouw niet goed werkt, wil dat niet zeggen dat het bij een ander ook niet goed werkt.

(je kan hem ook omdraaien)😉

De meeste problemen zijn:

1. Foutieve bekabeling.
  2. Defecte UTP kabel
  3. DVS
  4. Switch zonder IGMP snoopoing
  5. Defecte switch.
  6. Indien via Wifi, een overbelast WIFI netwerk of te grote afstand en dus een zwak WIFI signaal.
  7. Onjuiste instellingen
  8. HDR op continue i.p.v. automatisch
  9. Defect in de DIW7022 (ook bij nieuwe apparaten kan dat helaas nog steeds voorkomen)
  10. etc.

Dus maak een topic aan met welke problemen je hebt.

Deze topic gaat hier helemaal niet over.

De topic starter heeft een Arris KPN tv ontvanger (met problemen).

Zie hier voor de updates, die je kunt volgen en op kan abonneren.

Ik denk dat KPN heel veel doet om de KPN apparatuur (dus ook de DIW7022) goed te maken.

Ik wil hier uiteraard helemaal niets goed mee praten.

Ik heb ook geen aandelen bij KPN en ik werk ook niet bij KPN. (ben zelfs al meer dan 5 jaar met pensioen)😉

P.S.

Ook over de Arris VIP 5202 lees ik veel problemen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 28, 2025

Hoi ​@Rein02. Niet zo fijn dat je net voor de kerstdagen problemen kreeg met internet en tv. Als ik dat een slechte timing noem is dat nog een understatement. Gelukkig lees ik dat er gisteren (zaterdag) wel een monteur langs is geweest. Heeft die het kunnen herstellen? 

Verder heb ik even wat minder gezellige berichten verwijderd. Als je onderling een meningsverschil hebt, dan kun je dat het beste via privéberichten verder ‘uitvechten’ en niet openbaar in een topic waar de vraag van de topicstarter dan een beetje ondergesneeuwd raakt.