Skip to main content
Beantwoord

Televisie heeft geen HDMI

  • March 27, 2020
  • 6 reacties
  • 736 keer bekeken

Lamberto
Nieuwkomer

Heb bno televisie die het nu anoloog doet , er zit geen HDMI op , ik heb gehoord dat je kastje bij kpn kon bestellen en een verloopstekker naar HDMI want dat zit niet op de tv

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Beste antwoord door PeterG

@Lamberto 

Een verloopstekker om een ontvanger met alleen HDMI (zoals de Arris 5202) op een tv met alleen scart aan te sluiten heeft KPN niet. Dit omdat dat ook niet gaat werken. De ontvanger heeft een HDCP beveiliging, waardoor er geen omzetting naar SCART (analoog) kan plaatsvinden. Zo’n verloopstekker heeft op een tv-ontvanger (KPN, Ziggo, T-mobile, etc. ) dus helemaal geen nut.

Een tv zonder HDMI? Tijd om te moderniseren zou ik zeggen.

Want je B & O zal nu waarschijnlijk ook alleen een beeldbuis zijn. Hopelijk wel al "breed” beeld. Maar het is niet meer conform de huidige tijd (16:9 HD uitzendingen).

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 27, 2020

@Lamberto 

Een verloopstekker om een ontvanger met alleen HDMI (zoals de Arris 5202) op een tv met alleen scart aan te sluiten heeft KPN niet. Dit omdat dat ook niet gaat werken. De ontvanger heeft een HDCP beveiliging, waardoor er geen omzetting naar SCART (analoog) kan plaatsvinden. Zo’n verloopstekker heeft op een tv-ontvanger (KPN, Ziggo, T-mobile, etc. ) dus helemaal geen nut.

Een tv zonder HDMI? Tijd om te moderniseren zou ik zeggen.

Want je B & O zal nu waarschijnlijk ook alleen een beeldbuis zijn. Hopelijk wel al "breed” beeld. Maar het is niet meer conform de huidige tijd (16:9 HD uitzendingen).


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 28, 2020

Ik weet het niet zeker, maar mij Arris kastje heeft volgens mij nog gewoon een scart aansluiting dacht ik.

Daarmee kun je dus gewoon de tv aansluiten via een scart kabel.

Plaatje is overigens van Google geplukt. Niet van mij.


wjb
Wijsgeer
  • March 28, 2020

Jouw Arris 2952 heeft inderdaad nog een scart aansluiting maar de Arris 5202 heeft die niet meer.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 28, 2020

Ok. Ik weet da allemaal niet uit mn hoofd :grin:


Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • March 30, 2020

Goedemorgen @Lamberto, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Bijna al onze tv-ontvangers hebben inderdaad een HDMI aansluiting helaas. Het is aan te raden om voor een televisie toestel te gaan met een HDMI aansluiting. We kunnen niet garanderen dat het, zoals Peter aangeeft, goed (blijft) werken via SCART.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 30, 2020

Als je nu abonnee wordt dan krijg je de nieuwste ontvanger die geen scart meer heeft; alleen hdmi. TV met hdmi is voor nieuwe abonnee dus wel handig.