Skip to main content

Is het mogelijk om voor ieder gezinslid een eigen tv kastje te hebben en ook zijn/haar eigen opnames/instellingen ?

m.a.w. wij hoeven niet te zien wat andere opnemen en andersom ook niet.

(Of te verwijderen)

 

Mvg,

Rob

Hallo @GizMoCuz, elke kamer kan zijn eigen tv-ontvanger krijgen. Deze tv-ontvangers zijn wel allemaal gekoppeld aan hetzelfde interactieve televisie abonnement. Het is niet mogelijk om elke tv-ontvanger zijn eigen abonnementsnummer te geven. 


Hoi Jeroen,

 

Dus met andere woorden, het antwoord is Nee. Het is niet mogelijk dat individuele gezinsleden zijn eigen instellingen heeft en opnames.

Of dat je 2 boxen op “user account 1” kan zetten, en andere boxen op account 2, 3,….

 

Waarom is dit niet mogelijk ? Ik kan me voorstellen dat dit gewenst is


Nee, het kan niet. Op alle ontvangers zijn alle instellingen / opnames altijd hetzelfde. Er bestaat geen structuur met "useraccounts" enzo. Dat is niet aanwezig. Dat heeft KPN gewoon niet gemaakt. Privacy is er dus gewoon niet.

En ik denk dat da ook zomaar zo snel niet zal gaan gebeuren. Een internet verbinding met ook tv delen met de buren word zo namelijk een stuk makkelijker. En daar zit KPN niet op te wachten...


Hmmm, Het kastje met bij de eerste keer (of reset) worden aanmeld bij KPN met een code.

Ik kan me voorstellen dat KPN gewoon naar het mac address kan kijken en het ‘source’ IP address of dat wel gebeurd bij mij thuis.

 

Het gaat er hier om dat bijvoorbeeld mijn zoon niet zit te wachten op onze 10 favorite zenders en ook niet op alle opnames van heel holland bakt.

Ik heb geen intresse in zijn opnames van temptation island of winnie de poe

 

TV delen kan altijd… (gat door de muur boren naar je buurman voor je HDMI en infrarood verleng kabel zodat hij voor 5 euro per maand kan kijken)

(Hij kan ook langskomen als ie een biertje meeneemt)

 

Anyways, helaas is het nu niet mogelijk, hoop dat er wel een keer naar gekeken wordt

 


Hmmm, Het kastje met bij de eerste keer (of reset) worden aanmeld bij KPN met een code.

Ik kan me voorstellen dat KPN gewoon naar het mac address kan kijken en het ‘source’ IP address of dat wel gebeurd bij mij thuis.

 

Het gaat er hier om dat bijvoorbeeld mijn zoon niet zit te wachten op onze 10 favorite zenders en ook niet op alle opnames van heel holland bakt.

Ik heb geen intresse in zijn opnames van temptation island of winnie de poe

Dat snap ik. Ik weet ook dat het een probleem is. Ook bij mensen met een bed&breakfast is dat een dingetje. Die zouden wel een ontvanger bij de gasten op de kamer willen zetten ... maar ja ...

TV delen kan altijd… (gat door de muur boren naar je buurman voor je HDMI en infrarood verleng kabel zodat hij voor 5 euro per maand kan kijken)

U kunt 1 of 2 extra ontvangers bestellen, voor hem die u gewoon bij hem in huis zet. Bekabeld aangesloten op dat kabeltje wat door het gat in de muur gaat. Die buurman kan dan ook internet van u gebruiken. En zn eigen internet abonnement stop zetten. En u gewoon de helft van uw complete internet abonnement betalen. Bent u beide goedkoper uit. Je kunt misschien zelfs wel met 3 of 4 buren 1 abonnement delen. Glasvezel 500 mbit, of 1000 mbit. Kan makkelijk. En KPN ziet daar nooit iets van. Die kan dat op geen enkele wijze zien of controleren. 

 


Je hoeft niet naar elkaars opnamen te kijken….. ze staan gewoon in de lijst. Gewoon de opnamen negeren van de ander; het is maar een regeltje.

Het zijn nou niet erg privacygevoelige gegevens. Zeker niet bij gezinsleden onderling lijkt mij.

Overigens kan het bij Ziggo tegenwoordig niet anders. Daar gaan de opnemen ook in the cloud en krijg je maar ÉÉN (ja 1) ontvanger die daar geschikt voor is. Andere gezinsleden kunnen op hun eigen tv's wel live kijken maar voor opnamen maken (inplannen) en kijken moeten ze al uitwijken naar het online platform.

Dat is bij kpn dus een stuk handiger met alle ontvangers gekoppeld aan het opnemenplatform.


Je hoeft niet naar elkaars opnamen te kijken….. ze staan gewoon in de lijst. Gewoon de opnamen negeren van de ander; het is maar een regeltje.

Het zijn nou niet erg privacygevoelige gegevens. Zeker niet bij gezinsleden onderling lijkt mij.

Nou ja... er word op sommige zenders ook wel wat meer "pikant" materiaal uitgezonden waarvan ik me voor kan stellen dat men liever niet heeft dat andere gezinsleden dat niet zien.