Skip to main content

Hoe kan het dat als we tv kijken op 1 tv, er op de andere geen andere zenders bekeken kunnen worden? Netflix lukt wel en ook dezelfde zender, maar niets anders. 

Is er een switch (LAN) voor de aansluitingen in gebruik?


Een switch..? De tv’s zijn gewoon geïnstalleerd op de Experiabox V10 in de meterkast. Ik heb er echt heel weinig verstand van, begrijp je vraag niet eens vrees ik. Wil gewoon dat we op onze 2 televisies naar verschillende zenders kunnen kijken. Nu kan dat niet, en na 9 maanden heeft mijn gezin met 4 kinderen het hier echt wel een beetje mee gehad…. Moet ik hier een monteur voor laten komen? 

 


Kunt u zien waar de kabels van beide tv ontvangers precies heen lopen. Direct na een poort (kleur geel) van de modem of komen ze ergens anders uit (kastje) die op zijn beurt is aangesloten op de modem?


Wat is de lijnsnelheid op je adres?
Dat kun je hier checken. Wat staat er bij koper/DSL …. Mbit/s.


Internetsnelheid 21

 


Oh, dat is wel krap voor 2 X HD.

Zet de tweede ontvanger eens op SD kwaliteit. Via menu → instellingen → beeldscherm & kwaliteit instellingen → best mogelijke kwaliteit op deze tv ontvanger (dit wijzigen naar SD) → opslaan door bewaren te selecteren en op ok knop te drukken.

Hopelijk lost dat het op.


Dag @siesje. Van harte welkom hier. Wat een bijzonder probleem. Ik denk dat @PeterG het bij het juiste eind heeft en het te maken heeft met de internetsnelheid. Een HD stream gebruikt namelijk 8Mbit/s. Ik zie inderdaad dat er op jouw adres maximaal 20Mbit/s haalbaar is. Op dit moment komt er om en nabij 15Mbit/s binnen bij je modem. Dat is niet voldoende voor twee HD streams. Wil je daarom sowieso eens de kabel tussen je Experia Box V10 en je aansluitpunt controleren en (indien nodig) vervangen? Zorg ervoor dat de kabel niet langer dan 1,5 meter is. In het installatiepakket vind je (als het goed is) een reservekabel. 


Hallo @siesje. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Merk je inmiddels verbetering? Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.


Ik heb het advies van @PeterG opgevolgd en nu lukt het hoor! Het beeld is daardoor bij beide tv’ s wel echt minder goed, minder scherp dus dat vind ik wel een dingetje….

 


Mooi dat het met het advies van @PeterG lukt. Begrijpelijk dat je het jammer vindt dat het beeld daardoor minder scherp is, maar ik vrees dat het niet anders is. Zoals eerder benoemd is er maximaal 20Mbit/s downloadsnelheid haalbaar op je adres. Zo'n HD stream gebruikt 8Mbit/s. Als je die maximale snelheid binnen zou krijgen en je kijkt op twee TV's in HD, betekent dit dat er van die 20Mbit/s slechts 4 Mbit/s over zou blijven voor internet. Heb je al wel naar de bekabeling gekeken, zoals ik bovenstaand adviseerde?


1 tv ontvanger zou op HD kunnen. De 2de op SD.