Skip to main content

Ik steun je hierin volledig @HoldenCaulfield!

Ook de onzin “ja we kunnen geen KPN-iTV activeren want uw snelheid is te laag….”

DOE DAAR DAN WAT AAN @KPN ! Jullie zijn KPN, fix de boel dan. Met 40 download kun je toch wel een knop omzetten? Je levert het zelf, meet het zelf, maar even iTV activeren is teveel gevraagd! @KPN 

Met x 2 mobiel en internet thuis met extra router, stappen ook wij zeer waarschijnlijk over ALS okidokido echt doet wat ze zeggen. 40/50 download en 4 tot 5 upload is zooooo 2002… 

Hou vol - het lijkt er aan te komen!

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wat probeer je te zeggen @Tim not Tiny ? Itv kan vanaf een haalbare snelheid van 13. Via de bekabelde verbinding uiteraard. Of begrijp ik je bericht verkeerd??

Beste @Joep1965 dat dacht ik ook.

2 knp-monteurs verder en "nope, we krijgen het niet voor elkaar". Er ligt koperdraad EN een antenne om het signaal te versterken, maar tv was niet te activeren.  .

Welke snelheid heb je zonder 4g modem?

Hoi @Tim not Tiny. Wat jammer dat het niet is gelukt om een tv-ontvanger werkend te krijgen op jouw adres.

Welke snelheid heb je zonder 4g modem?

Als je zonder 4G-modem een snelheid van minimaal 13/14 Mbit hebt, kun je een tv-ontvanger activeren op jouw adres. Een 4G-modem is alleen voor het verhogen van je internetsnelheid. 

Beste @Vikash van KPN 

Dan zou toch 1 van de 2 monteurs van jullie dit moeten hebben kunnen doen?

Ook koperdraad kan toch 13 a 14 MB halen denk ik… Ik weet niet OF en HOE ik dit zelf nog kan meten, maar kan dat niet vanuit jullie door het uit te lezen?

Dan zou toch 1 van de 2 monteurs van jullie dit moeten hebben kunnen doen?

Dat verwacht ik eerlijk gezegd ook. Maar ik kijk graag voor je na of het toch mogelijk is om op jouw adres een tv-ontvanger aan te sluiten. Wil je daarvoor jouw gegevens achterlaten in je profiel?

Done!

En anders kun je NLziet nemen. Dat werkt via internet dus vlan 6.

Voor kpn tv is vlan 4 vereist. Dat zit alleen op de vaste lijn. Onder 14 Mbps dsl geen kpn tv.

Maar ook typisch. Als je al het allernieuwste abonnement hebt val je onder TV+. Die box kan ook op unicast, wat alleen vlan 6 is. En dus kan werken met 'buitengebied'. Toch valt het systeem bij kpn ook dan nog onder vlan 4 / multicast. 

Hi PeterG,

Klopt! NA onze verhuizing konden we nog een 1.5 maand via de App naar iTV van KPN kijken, totdat iemand daar de knop omzette. Ons boeit het niet dat het alleen streaming kan, zolang we iTV-TV+ maar hebben.

Maar… bureaucratie ten top: ja mag alleen de App gebruiken als de vaste lijn geactiveerd is.

Dus: ik betaal gewoon en geef me de App “sorry, computer says no”. Want: dat zijn nu eenmaal onze processen en richtlijnen. We willen u wel als klant als u alles betaald, maar dan alleen als er ook een draadje is…

Welk abonnement heb je nu?

Voor kpn tv geldt, nog steeds, alleen de dsl (vaste lijn) snelheid. Als die 13 Mbps of lager is: system says no.

NL-Ziet en alleen internet thuis (+ 2 x mobiel)

Ben benieuwd wat er uit het onderzoek van @Vikash van KPN komt.

Glasvezel is er dus niet. Is er ook geen Ziggo aansluiting aanwezig? Hun interactieve tv, via de Next Mini, is tegenwoordig ook prima.

Opnemen kan vanaf TV Complete abonnement. 

Beste @PeterG ik wacht nog even op @Vikash van KPN  met zijn oplossing.

Anders wordt het straks okidoki met hun 5G buitengebied, Klik en Klaar.

Hopelijk komt KPN ook snel met zo'n oplossing waarbij iTV/TV+ wel mogelijk is!

Lukt dat niet dat zal mijn groene bloed, langzaam magenta gaan kleuren!

okidoki met hun 5G buitengebied

Maar wat schiet je dáár mee op voor tv? Daar zit hun tv dienst ook niet bij namelijk. Moet je nog steeds NLziet nemen. 

Ik vind nog steeds overigens alleen 4G voor thuis. https://www.odido.nl/4g-voor-thuis 

Via die “aanstaande” 5G-oplossing van okidoki, kun je ook interactieve TV ben hen afnemen, net als nu met hun 4G buitengebied oplossing.

Die huidige 4G van hen, is echter in de praktijk (bij buren gezien en gemeten) net zo “snel/traag” als de kpn thuis internetoplossing.

ALS ik iets doe wil ik twee dingen:

• Sneller internet gelijk met een kabel dus iets van minimaal 100 op en neer
  • Interactieve tv met alle toeters en bellen waarbij ik ook weer Eredivisie live kan kijken.

Ik moest even zoeken. Vind alleen dit. Wordt met geen woord gerept over Odido TV dienst bij 5G voor thuis.

https://tweakers.net/nieuws/226184/odido-introduceert-dit-najaar-thuisinternetabonnement-via-5g-netwerk.html

Dus maak jezelf niet blij met dode mus.

https://community.odido.nl/algemeen-490/5g-voor-thuis-klik-klaar-368211

• Interactieve tv met alle toeters en bellen waarbij ik ook weer Eredivisie live kan kijken.

Weliswaar niet alle toeters en bellen, maar: canaldigitaal app only € 14,95. Inclusief de 4 espn zenders. En het filmaanbod van Canal+.

Via Canal+ app in je televisie. Via elke provider. 

https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-canal-digitaal-tv-app/

Dank je @PeterG ik hou het in gedachte!!

@Tim not Tiny Bedankt voor het achterlaten van je gegevens. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, en ik had je graag beter nieuws willen geven. Helaas is het niet mogelijk om tv aan je abonnement toe te voegen, omdat de internetsnelheid zonder 4G-modem te laag is. Als alternatief kun je kiezen voor Digitenne, waaraan je eventueel een ESPN-pakket kunt toevoegen. Volgens onze postcodecheck zou dit wel een optie voor jou kunnen zijn. Hopelijk biedt dit toch een uitkomst!

Ik begrijp dat Vikash voor eigen kpn parochie preekt.

Maar dan zou ik voor Canaldigitaal (canal+) kiezen. 

Dan heb je veel meer zenders, on demand aanbod en de espn zenders voor € 14,95.

Digitenne 33 zenders  alleen live, met espn zenders is € 27,99.

Zojuist de check gedaan bij Ododidodo's: ja hoor: Internet beschikbaar.

Op je adres is Klik&Klaar Internet beschikbaar via ons 5G netwerk. Dit internet kan je niet combineren met Odido TV. Interessant? Stel je abonnement samen in de shop.

Dus ook Odido = no no no… het internet zal wel sneller zijn (en goedkoper) maar TV erbij gaat ook voor hen een stap te ver. Je kunt streamen wat je wil, maar TV, dat lukt 2024 nog niet...

Odido 4G voor thuis of Kilk&klaar 5G +

NLziet, canaldigitaal app, Digitenne. 

Of verhuizen. 

Dit heb je nog niet beantwoord. Coax , Ziggo,  ook geen optie?

Maar ja. 4G internet heb je nu ook via kpn al. 

Het is een chaletpark met “geen”/koperdraad (zeggen ze) infrastructuur.

We hebben KPN Thuis internet en NLZiet. We kunnen verder alles streamen.

Alleen het internet zou veranderen als we Odido nemen voor de snelheid en besparing.

Maar…. met 2 mobieltjes en de voordelen ervan verliezen we weer voordeel als de KPN Thuis opzeggen.

Dus het is wikken en wegen want verhuizing (qua locatie) is geen optie en ALS we overgaan naar Odido, dan gaan de 2 mobieltjes mee. Dus nog best e.e.a. uit te zoeken!

Tnx @PeterG 

Je had het over espn. 

Canaldigitaal ca. 60 zenders inclusief 4 espn. €14,95

Digitenne basis met espn 1 €18,--. Espn 2 en 3 erbij +€9,99. Totaal €27,99.

Digitenne plus (de voordelen van) NLziet kan bijvoorbeeld ook. 

40/50 download en 4 tot 5 upload is zooooo 2002… 

@Tim not Tiny 

2002 had je nog 64K als hoogste snelheid.

Begin deze eeuw had ik 256 Kb via ADSL

Later via Ziggo 3 MB (2008, als ik het goed heb).

Glasvezel 2009 20 MB (wij hadden pas in 2011 glasvezel, ook toen nog 20 MB)

40 Mb was echt vele jaren later (ongeveer 2013 of zo).

Voor een hoge upload, heb je echt glasvezel nodig.😉

Reageer