Skip to main content

Televisie toont alleen menu’s, verder geen beeld. Dat probleem had ik eerder deze week ook.

 Hallo @Feikie,

Vervelend zeg, zou je de software is opnieuw willen inladen? 
 

 


Dat duidt op een probleem met de HDCP 2.2 handshake.

Haal de stroom eens even een minuutje van de televisie zelf af.

Werkt het daarna weer?


Allebei heb ik al gedaan


Dag @Feikie. Van harte welkom hier. Jammer dat de tips van @ChrisWissink en @wjb niet hebben geholpen. Als je geen beeld hebt, maar wel nog het tv-menu kunt zien, dan geeft de tv-ontvanger het beeld niet goed door. Wil je het stappenplan ‘Geen beeld, wel menu’ doorlopen? Als dit niet werkt, laat me dan weten wat je precies hebt geprobeerd en wat daar de uitwerking van was. Vul daarnaast alvast je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. 


Ik belde erover op. Sedert het telefoongesprek deed het probleem zich niet opnieuw voor. De telefoondame zei dat ik een nieuwe HDMI-kabel nodig had en stuurde hem op. Ik kan me niet voorstellen dat die kabel de oorzaak is.


Hallo @Feikie. Bij stap 4 in het stappenplan waar ik eerder op wees word je gevraagd om te testen met een andere HDMI-kabel of te proberen of je met een SCART-kabel wel beeld hebt. Op die manier kun je namelijk uitsluiten of het probleem door de kabel tussen je TV en tv-ontvanger wordt veroorzaakt. Fijn dat er een nieuwe HDMI-kabel is verstuurd. Ik ben benieuwd naar je bevindingen daarmee.


Dag @Feikie. Heb je de nieuwe kabel inmiddels ontvangen? Merk je verbetering? Ik lees het graag.


Ja hoor, ik heb hem. En de storing heeft zich niet opnieuw voorgedaan. Als de storing binnenkort weer optreedt, kan ik concluderen dat het niet aan de kabel lag.  Treedt de storing niet meer op, dan weet ik nog niks.


Goed om te lezen dat het probleem zich niet opnieuw heeft voorgedaan. Als de problemen nu uitblijven, dan heeft het waarschijnlijk toch aan de HDMI-kabel gelegen. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.


Reageer