Skip to main content

Mijn smart TV valt regelmatig uit. Natuurlijk alle standaard oplossingen verricht: opnieuw opstarten tv-ontvanger, opnieuw opstarten modem (Experiabox V8), opnieuw opstarten beide apparaten. Modem herstarten blijkt voldoende, veelal duurt het opstarten langer dan normaal, reden om de downloadsnelheid via wifi te meten met Fing op mijn mobiel (TV is met ethernetkabel op modem aangesloten). De downloadsnelheid na het opstarten van het modem bedraagt dan  zo'n 10,3 (meestal) tot 22,4 Mbps.  De uploadsnelheid is bij genoemde situaties: 20,2 tot 19,4 Kbps. Volgens KPN moet ik zeker 25 Kbps kunnen ontvangen!

Dat de uitval ooit eens voor komt, niets is volmaakt! Maar de regelmaat, je mist dan net weer een  deel uit een film of programma, zorgt voor grote irritatie. Het laatste kwartaal van 2019 overkwam me dat enkele keren met mijn oude TV.  Sinds ik in april in het bezit ben van een smart-TV lijkt de uitval te zijn toegenomen. Glasvezel komt op mijn locatie niet in aanmerking (wordt nog niet aangeboden), wellicht is er met een nieuwer modem een betere ontvangst te verkrijgen. Zo als het nu gaat is zeer onbevredigend, vooral gezien de kosten van abonnement.

H.T.

 

Modem: Experia Box V8, TV-onvanger: Arcadyan HMB2260, smart-TV: Samsung GQ49Q64RGT. Alles rechtstreeks via ethernetkabels verbonden, de TV op de ontvanger aangesloten m.b.v DVI-kabel.


Ik denk dat je een HDMI kabel bedoelt. Op de TV ontvanger zit geen DVI connector, wel een HDMI connector.

Voor HD is 10 MB wel weinig, als je telefoon via WIFI iets doet valt je TV meteen uit.

Met deze snelheid kan je beter voor SD kiezen.

Is het mogelijk om een hogere download te nemen?


Joop21,

Dank voor jouw reactie. Natuurlijk bedoelde ik HDMI, dom van me!

Natuurlijk kan ik een ander "sneller" abonnement nemen, maar KPN zou zulke problemen moeten voorkomen. Wat me ook ergert is dat wanneer een klant problemen heeft hij alles zelf met hulpprogramma's moet oplossen. Welke route je ook kiest, je komt altijd weer op het zelfde uit. Persoonlijk contact is niet mogelijk meer. Geen telefoonnummer, geen mailadres, je moet het met de hulpprogramma,s oplossen, dus niet.....Natuurlijk begrijp is dat de voor meeste klanten de problemen op genoemde wijze kunnen worden opgelost, mar niet als je probleem telkens terugkeert.

HT

 


Hoi @HaTe . Wat een ergernis.  Speelt dit probleem nog steeds?

Begrijp ik het goed dat de itv tuner er mee stopt? Wat zie je op het scherm gebeuren? Blijft het beeld stil staan of komt er een melding. Alle info is welkom.


Dag Erwin,

Het was het modem dat het niet kon bijbenen, kwam niet boven de 18 Mbps download uit. Ik heb inmiddels een nieuw modem ontvangen Experiabox  v10A dat beter zou moeten werken, tot nu toe gaat het prima, dus….??

Laten we maar aannemen dat de zaak nu is geregeld! Dank voor jouw reactie!:relaxed::relaxed: Ik ben weer tevreden!


@HaTe .  Ik hoop dat het daarmee is opgelost. Mocht er toch iets misgaan, weet je mij te vinden.