Skip to main content

Goede middag, 

 

ik heb een Expedia box v10 en nu valt mijn verbinding met de tv’s regelmatig weg.

ik krijg daarbij geen foutmelding alleen hij doet dat ineens niets meer

De tv’s zijn bekabelt aangesloten, heb ook al tijdelijk een nieuwe kabel aangesloten maar het probleem blijft terug komen.

soms gaat het dagen goed en dan is het een aantal x per dag kloten.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Dag @Erik van den Brink heb je een switch in je netwerk zitten? Zijn daar de tv ontvangers op aangesloten?


Hallo @Erik van den Brink is de tv-decoder rechtstreeks op het modem aangesloten of anderszins?

 


Hoi @Joep1965 

 

Nee mijn tv’s zitten rechtstreeks in de Experia Box.

dat maakt het ook zo’n rare storing.


Hallo @Erik van den Brink heb je al eens een andere netwerkkabel geprobeerd, kwaliteit minimaal CAT5e, of een andere netwerkpoort op je modem?

Of gewoon de kabel aan beide zijden een keer los nemen en weer terugsteken tot je ekliki hoort.

 


Hoi @JanD 

Ja dat heb ik al gedaan zoals ik mijn eerste bericht ook heb geschreven.


Dat is wel heel bijzonder ja. Welk type ontvangers heb je? En je geen draadloze verbindingsets in huis?


@Joep1965 

Ik heb de HMB2260 ontvangers. Ik gebruik verder geen draadloze sets.


Hoi @Erik van den Brink en welkom hier op ons forum :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag ook stelt! Begrijp ik het goed dat het probleem op beide tv ontvangers speelt? En sinds wanneer speelt dit? Heb je de tv ontvangers ook al een (software) reset gegeven? Mocht je dat nog niet hebben gedaan dan wil je zeker aanraden om dit wel eens te doen. En blijft je internet wel werken op het moment dat de verbinding met de tv's wegvalt?


Hoi @JanZ_  het speelt inderdaad op beide ontvangers, het is nu ongeveer een maand bezig.

en zoals ik alle heb aangegeven de ene x een aantal x per dag en dan soms een aantal dagen niet soms is het ook dagelijks.

het internet is dan ook weg ja, ik vind het zelf niet zo storen maar mijn vrouw en kids denken daar anders over.

De reset heb ik al geprobeerd maar dat heeft ook niet geholpen.


Bedankt voor de duidelijke toelichting @Erik van den Brink :)

Om zoveel mogelijk zaken uit te sluiten, ben ik je verbinding eens door gaan meten alleen zie ik op dit moment geen verontrustende zaken. Dat is tot op bepaalde hoogte natuurlijk een momentopname maar op dit moment zie ik niks geks. Kun jij, de volgende keer dat dit gebeurt, eens kijken hoe de lampjes van de Experia Box op dat moment branden? Verder wil ik je ook vragen om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. Benieuwd of dat al verschil maakt, het wordt namelijk wel eens vergeten maar zou ook heel goed de oorzaak kunnen zijn van de problemen die je de laatste tijd ervaart. Ben benieuwd naar je bevindingen en zie ze graag tegemoet!