Skip to main content

Beste KPN forum,

Wij hebben thuis een probleem met het KPN televisie kastje. Om de haverklap (interval begint steeds korter te worden, helaas) valt het beeld weg voor enkele seconden. Dit is enorm irritant en we willen dit graag opgelost zien.

In de meterkast staat onze glasvezel modem/router van KPN. Hierop aangesloten zijn:

  • TV kastje in woonkamer
  • TV kastje in slaapkamer
  • Mijn eigen router
    • Op mijn router zijn diverse apparaten aangesloten
      • Bedraad
      • WiFi

Ik gebruik de wifi van de kpn router niet. Ik gebruik die van mijn eigen router.

In de woonkamer valt het beeld vaak even weg. Ik kan niet zeggen of dit samenvalt met slecht weer buiten, dit gebeurde ook toen het buiten heerlijk weer was met geen wolkje in de lucht te zien.

We hebben hier al eens eerder melding van gemaakt via de KPN support telefoon. We hebben het kastje toen factory reset en zouden het in de gaten houden. Dit leek even een oplossing te zijn, maar is het dus toch niet.

Ik heb al een nieuwe HDMI kabel aangesloten op het kastje, ook een nieuwe internetkabel tussen modem en tv-kastje gelegd, maar dit heeft ‘nul’ effect gehad. Probleem blijft bestaan.

Weten jullie misschien iets wat we nog kunnen proberen? Anders ga ik weer bellen met de support lijn en eisen dat ze een nieuw tv-kastje opsturen…

Vriendelijk groetend,

Percy D.

P.S. Ook nu hebben we factory reset geprobeerd, maar lijkt niks te helpen...


Hallo @Percy D welk merk en type TV-decoder heb je van KPN in bruikleen?

 


Ik heb een KPN Box 12 in de meterkast.
In de woonkamer heb ik een ARRIS VIP2952 V2 tv kastje.


Hi @Percy D! Wat gebeurt er precies tijdens het wegvallen? Krijg je een foutcode? 

Verder geef je aan een eigen router te hebben. Heb je al eens geprobeerd deze af te koppelen? 


@Percy D ik heb helaas geen reactie meer van je gezien in het topic. 

Als de problemen nog wel spelen, kijk dan eerst naar de tips op onze website. 

Als het via daar niet lukt zie ik je graag terug in het topic. Laat dan nog wel weten wat het antwoord is op het antwoord van de vragen die hier verder gesteld zijn.Â