Skip to main content

Sinds vorige week donderdag klant van KPN. Alles super snel en fijn aangesloten. Sinds begin deze week krijg ik met het kijken van TV iedere vijf minuten de foutcodes 303 en STB-nmc-400 in beeld.

De internet en WiFi lampjes van mijn modem knipperen op dat moment. Na 4 min doet alles het weer en kan ik weer normaal tv kijken. Na 5 min begint het echter weer van vooraf aan. Ik heb het modem en de tv-ontvanger al meerdere keren gereset, maar niks helpt!

Welkom op het forum @Willemijnwarnaars. Die foutmeldingen geven aan dat de tv-ontvanger geen goede verbinding heeft op dat moment. Dat de lampjes knipperen op het modem hoeft niets te betekenen, het Wifi lampje knippert bijvoorbeeld juist als je gebruik maakt van de Wifi verbinding. 

Kan je meer vertellen over de situatie, de aansluiting?

  • Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem, is dat met een directe netwerkkabel, een draadloze verbindingsset of anders?
  • Op het moment dat je deze foutmeldingen krijgt, werkt het internet (Wifi en/of bekabeld) dan nog wel?
  • Welk modem en welke tv-ontvanger heb je van ons?

Goedemorgen. Ik heb inmiddels een iets ouder modem (V10 ipv 12) gekregen en de problemen zijn verholpen! Heel fijn!


Goed om te lezen dat het daarmee is opgelost @Willemijnwarnaars! Dat was niet de oplossing die ik verwacht had, mogelijk speelde er achter de schermen meer dan alleen de foutmeldingen. 

Het belangrijkste is dat het nu weer werkt 🙂 Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.