Skip to main content

Sinds gisteren merken we dat bij het terugkijken van RTL zenders (via gids) het vooruitspoelen niet of nauwelijks nog werkt. Ook bij het kijken van opnames van RTL zenders merken iets dergelijks.

Als we de live uitzending van een RTL zender willen terugspoelen, dan gaat het helemaal fout: spoelen werkt helemaal niet, maar in de menu balk zien we wat flitsen van de gids voorbij komen, een melding dat we bijv. ruim 1700 minuten verwijderd zijn van live om vervolgens een blauw scherm te krijgen met melding van verbroken verbinding en een vastgelopen TV ontvanger. Ontvanger start bij indrukken van aan/uit knopje helemaal opnieuw op en doet het daarna weer, maar probleem blijft aanwezig.

De opties voor vooruit en terug spoelen lijken niet meer zichtbaar te zijn in de menubalk en de blauwe knop (5 minuten vooruit) doet helemaal niets meer als we dat proberen.

Het is heel opvallend dat dit gedrag alleen maar lijkt te spelen bij de RTL zenders en zowel bij TV kijken via de gids als opnames. Bij andere zenders (van  bijv. NPO of SBS) lijkt het wel nog te werken zoals gewend.

Is er onlangs iets veranderd in software of doorgifte van video van RTL zenders?

Zoals het nu is is het in ieder geval niet meer werkbaar; graag repareren a.u.b!

Gedrag is gezien op allebei onze VIP2952 V2 ontvangers met software:

HTML 4.132.204

NMC 8.0.131_2

DBL 2.0.9

RBL 1.2.2

Ik zie meerdere problemen voorbijkomen omtrent dit onderwerp. Ik zou zeggen hou het forum de komende dagen in de gaten zodat er door KPN mogelijk meer informatie verstrekt kan worden.


Goedemiddag @P.Janssen, Momenteel kun je problemen ervaren bij RTL zenders met live pauzeren en doorspoelen. Het technisch team is hiervoor aangestuurd en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. 


Lijkt nu opgelost.


Dat zou heel fijn zijn! We gaan het straks zien dan… ;-)


Hier nog wel problemen. Doorspoelen van een RTL 4 opname gaat niet of heel traag, en vaak stopt het spoelen en kom ik terug in het menu bij de opname en kan ik opnieuw beginnen. Het programma wat dit bij nu heeft is Expeditie Robinson van gisteren. Nu heb ik de opname maar gestart en blijft ik er vanaf om te kijken of hij nu blijft lopen. 


Hoi @LuToLu 

De opnames van de 18de zijn inderdaad niet goed. Dat kon niet meer hersteld. Die tot de 17de en vanaf vandaag doen het wel.


Hoi @PeterG dank voor de update. Ik had vandaag in de ochtend nog wel dit probleem met 'kijken vanaf het begin' van RTL Nieuws maar dat was dus geen eigen opname. Ik zal later, na Robinson met reclames :disappointed_relieved: ​​​​​​, nog eens testen of dat nu wel goed gaat. 


Nu 'The Masked Singer' opname van vandaag (is nog bezig met opnemen) aan het kijken, spoelen gaat goed! 


Hier lijkt het nu weer te werken zoals voorheen. Vanavond even getest bij het RTL nieuws... kijken vanaf het begin ging goed en ik kon daarna ook een stukje terug en vooruit spoelen. Verder geen opnames meer om te checken; dat bekijken we dit weekend wel weer even.


Vanmorgen merkte ik ook bij replay dat hij die eerste 5 minuten niet meer deed. Even uitgeprobeerd en het was idd alleen bij de RTL zenders. En dan ook alleen bij de glas zenders. De HD zenders deden het wel goed.

Maar goed, alles doet het inmiddels weer.