Skip to main content

Nu al enkele weken heb ik er last van dat wanneer ik iets on demand bekijk, zowel vanuit het plus pakket als terug kijken. Dan loop het beeld en geluid elke keer binnen een paar minuten vast. Beeld en geluid blijven stil staan en kort daarna verspringt beeld en geluid naar een stukje verder op in het programma.

Op zich is dit niets nieuws, hier heb ik al een paar jaar last van. Maar waar voorheen het kort de stroom van glasvezelkastje, modem en tv ontvanger afhalen en dan alles weer opstarten het probleem verhielp, helpt dit niet langer. Dit zorgt er voor dat on demand in feite niet meer werkt voor mij.

Wat kan ik nog doen om dit probleem te verhelpen?

Extra info:

  • Aansluiting via glasvezel
  • Modem: Experia Box V8 VGV7519
  • Tv-ontvanger: Arcadyan HMB2260
  • Alles aangesloten via vaste UTP CAT6 kabels
  • De kabels heb ik zelf recent nagemeten op breuken

Hoi @Kleeven81, 

Helpt een reset ook niet?

Nieuwe menu onder instellingen - systeem- frisse start 

Oude menu - menu-instellingen-systeem-herstellen naar fabrieksinstellingen 
 

Vul anders vast je forumprofiel in voor de KPN moderators. 


Hoi @Kleeven81, 

Helpt een reset ook niet?

Nieuwe menu onder instellingen - systeem- frisse start 

Oude menu - menu-instellingen-systeem-herstellen naar fabrieksinstellingen 
 

Vul anders vast je forumprofiel in voor de KPN moderators. 

Net geprobeerd, maar heeft niet mogen baten.


Hoi @Kleeven81, welkom! Vervelend dat je deze onderbrekingen hebt. Qua hoe het aangesloten is lijkt me dat allemaal in orde. Voor de zekerheid nog wel even: zit de tv ontvanger rechtstreeks met een kabel op de Experia Box, of zit er nog wat tussen (draadloze verbindingsset, switch, access point etc….)? Als er nog wat tussenzit, haal dat er eens tussenuit en test met een rechtstreekse kabel. Kijk ook nog even naar de kabel tussen glasvezelkastje en Experia Box. Als dit de rode uit het installatiepakket is, vervang hem eens.

 


Hoi @Kleeven81, welkom! Vervelend dat je deze onderbrekingen hebt. Qua hoe het aangesloten is lijkt me dat allemaal in orde. Voor de zekerheid nog wel even: zit de tv ontvanger rechtstreeks met een kabel op de Experia Box, of zit er nog wat tussen (draadloze verbindingsset, switch, access point etc….)? Als er nog wat tussenzit, haal dat er eens tussenuit en test met een rechtstreekse kabel. Kijk ook nog even naar de kabel tussen glasvezelkastje en Experia Box. Als dit de rode uit het installatiepakket is, vervang hem eens.

 

Het enige wat er extra tussen zit is een patch paneel. Inmiddels contact gehad met KPN via chat en er komt een monteur om een andere experiabox te installeren.


De monteur is vandaag langs geweest. Nieuwe tv ontvanger en nieuwe experia box en het probleem is verholpen!