Skip to main content

Wanneer je een live programma kiest op een zender dat al een poosje bezig is kregen wij eerder de vraag of je "nu” wil kijken of vanaf het begin van dat betreffende programma. Die keuze krijgen wij sinds kort niet meer.  Dat is echt niet handig. Gewoon terugkijken als het programma afgelopen is werkt nog wel, maar dan moet je dus wachten tot het programma voorbij is. Kan niet de bedoeling zijn. Terugspoelen naar het begin werkt dan overigens ook niet.

Je kunt altijd naar het begin toe, met de groene knop dacht ik. Of een andere kleur. Probeer dat maar. 

Wanneer je een live programma kiest op een zender dat al een poosje bezig is kregen wij eerder de vraag of je "nu” wil kijken of vanaf het begin van dat betreffende programma. 

Kan me niet herinneren dat het zo werkte. Misschien had u dan nog een heel oude softwareversie ofzo op de ontvanger. Nu is het standaard zo dat je dan gewoon de programma informatie krijgt, gelijk als dat je een programma selecteerd wat al voorbij is of nog moet komen.


Bepaald geen adequaat antwoord. Ik heb KPN tv pas sinds december. Ook schrijf ik dat ik niet kan terugspoelen, ook niet met een groene knop of een andere kleur knop.

Dank voor uw inspanning, maar het helpt me niet.


Hoi @Hannes53, ik begrijp hem niet echt. Want wanneer kreeg je die melding? Via het menu terugkijken? Want als je via de gids gewoon op de groene knop druk bij het betreffende programma start deze vanaf het begin. Heb je anders foto's van hoe je het doet? Kunnen wij even meekijken. 


Terugspoelen naar iets wat je nog niet gekeken hebt, dat kan niet nee. Dat hoort ook niet te kunnen.


De gids:

Ziet die er bij u ook zo uit? Hier staat direct links boven al: groen voor terugkijken. 

Ik druk op de OK knop van de witte KPN afstandsbediening:

Vervolgens op de gele knop van de witte KPN afstandsbediening:

Je ziet nu de blauwe info balk. Waar ook op staat dat je op de groene knop kunt drukken voor terugkijken. Of nogmaals op de gele knop:

Volgens heb je ook hier de mogelijkheid om met de pijltjes toetsen voor Terugkijken te kiezen.


Ja, werkt hier precies hetzelfde. Ook via menu Terugkijken gaat het op dezelfde manier. 

Maar misschien gebruikt @Hannes53 een specifieke zender?


OK, Ik zie nu wat er bedoeld wordt.

Maar het grappige is dat het bij ons in eerste instantie anders werkte. Als je een programma koos (dat al halverwege gevorderd was) dan kregen wij direct het keuze menu [Nu kijken] [Terugkijken] [Plan opname] [plan serie opname]. Heden moeten we dus eerst de gele of (nog sneller) de groene knop bedienen.

Het zomaar aanpassen van de interface is voor ons wel lastig.

Dank voor de hints, tips en truuks.


---

Maar het grappige is dat het bij ons in eerste instantie anders werkte. Als je een programma koos (dat al halverwege gevorderd was) dan kregen wij direct het keuze menu [Nu kijken] [Terugkijken] [Plan opname] [plan serie opname]. Heden moeten we dus eerst de gele of (nog sneller) de groene knop bedienen.

---

@Hannes53 Bedoel je hiermee vanuit de gids?

Zo ja: dat kan nog steeds. Kijk maar eens bij de instellingen, bij “TV Menu". Zet daar de 3e optie maar eens op “Uit".


Overigens FYI

Ik zie nu ook dat het aan de instellingen ligt in het TV-menu (derde regel="direct opstarten"). Daar kun je de interface dus aanpassen.  Iemand uit mijn huishouden moet die instelling onbewust aangepast hebben.

Ik zie nu ook dat de vorige schrijver nagenoeg gelijktijdig hetzelfde als hint aangeeft. 

Verder:

Bij de éne instelling gaat het terugspoelen (na enige tijd kijken en tot waar je begon) prima, bij de andere instelling (verkort of direct kiezen) treedt er iedere keer weer een storing op. We laten hem dus nu maar op de oorspronkelijke instelling staan. (De niet verkorte keus).

 


We zijn er “uit”. Met dien verstande dat er nog wel steeds errors op treden bij terugspoelen in de "verkorte” modus. Maar door die modus niet te gebruiken kun je dat dus vermijden. Misschien is dat nog een mooie klus voor de programmeurs om dat te verbeteren.

Wat mij betreft is dit "draadje” gesloten.

Iedereen bedankt voor zijn bijdrage in deze onsersteuning.


Fijn dat het nu duidelijk is. Feedback zal ik meenemen, bedankt. 

Mocht er nog weer eens iets zijn. Zien we je graag weer verschijnen.