Skip to main content
Beantwoord

Terug knop gaat niet meer naar vorige kanaal

• July 18, 2026
  • 10 reacties
  • 151 keer bekeken

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Sinds begin juli werkt de TERUG-knop op de afstandsbediening van KPN TV+ anders

NOrmaal gesproken schakel je terug naar je vorige kanaal: als ik het huidige kanaal heb gekozen via de gids, als ik dan op TERUG klik, gaat de gids weer open terwijk de TV op hetzelfde net blijft.

Waarom is dit gewijzigd?

terug betekent gewoon ouwerwets terugschekelen naar je vorige kanaal….

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@prk-forumklant. We staan altijd open voor feedback en verbeterpunten, dus goed dat je dit hier aankaart. 

De Community staat je ook al gelijk te woord met wat hun bevindingen zijn. Dat is mooi om te zien. Maar mijn bevindingen zijn wel anders en komen meer met die van jou overeen (die je eerder had). Nu heb ik hier wel alleen een Soundbox staan die niet geheel hetzelfde is als de TV+ ontvanger. Als ik daarop op een zender sta, naar de gids ga, vervolgens daar een andere zender kies en op de terugknop druk, ga ik weer terug naar de eerste zender. Dus de gewenste volgorde van stappen die jij graag ziet. Mogelijk ligt het wel aan het feit dat op de Soundbox een andere AndroidTV versie op staat (12 tov 11), dat kan ik niet helemaal uitsluiten. 

Je kunt nog eens de KPN TV+ ontvanger opnieuw opstarten door wat langer de KPN-knop ingedrukt te houden en te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Als de functionaliteit dan niet terugkomt, dan is het even wachten totdat we de TV+ ontvanger updaten naar een hogere AndroidTV-versie. Dat staat wel op de planning. 

10 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 18, 2026

Dit is altijd zo geweest: de terugknop gaat altijd naar de voorgaande instelling, is dit een zender dan een zender; is het de gids dan de gids, ​@prk-forumklant.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 18, 2026

Dat was al zo met deze knop.

Hij gaat terug naar de vorige, zeg maar, positie. Ik weet niet anders na 3 jaar en 6 maanden TV+. Als je met de cijfers van een zender naar een andere gaat wisselt ie derhalve wel tussen de laatste 2. 

Als je vanuit de gids komt is er ook geen 'vorige zender', maar is dat de gids.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 19, 2026

Dat is inderdaad altijd al zo geweest en niet dat het eerst anders was.
En wat de anderen ook zeggen het is logischer dat hij gewoon naar de vorige positie gaat.

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Thx voor de responses.

Ik heb nog een oudere TV+ box ook in gebruik, en daar werkt het echt zoals ik beschreven heb (terug naar vorige kanaal).
Op het kleine zwarte kastje gaat het blijkbaar anders ,en zou me dat nooit zijn opgevallen in al die jaren.. ik vind t nl bloedirritant.… ben ik zo in de bonen…..??🤣😂🤐

Nogmaals bedankt voor jullie reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 19, 2026

Ik heb nog een oudere TV+ box ook in gebruik

Alle TV+ boxen hebben dezelfde software en zouden moeten werken als beschreven. Vergelijk eens de KPN TV+ firmware en launcher. Dat moet respectievelijk 1.3.6 en 1.227.2 (of .3) zijn.

Verder heb ik TV+ vanaf dag 1, 23-1-2023, en heeft de terug knop nooit anders gewerkt. 

Ergo. Vanuit gids naar een zender terug naar gids.

Als ik snel wil kunnen switchen tussen 2 zenders ze dus eerst met de cijfertoetsen kiezen. 

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

nou.. dat is sowieso niet het geval:
Voorbeeld: ik moest ondertiteling altijd aanzetten via teletekst.
Op een oude box is dat alleen bij specifieke programma's niet meer zo: als ik daar op ondertiteling klik, wordt de ondertiteling gestart, en heb ik geen teletekst meer… op dezelfde box, bij andere zenders moet ik nog steeds teletekst aanzetten voor ondertiteling.
Bij een nieuwe box heb ik helemaal geen teletekst meer… alleen als aparte App (overigens ook waardeloos, die apart teletekst app.. kijk daar nooit meer naar)

Dat allemaal gelijk zouden zijn, klopt

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 19, 2026

Oh, dát bedoel je met een oudere box.

Alleen je schreef oudere TV+ box. Maar dat is dus nog een ITV box. Arris VIP2952 neem ik aan?

ITV en TV+ mag en kan je niet met elkaar vergelijken. Totaal verschillende hard- en software. 

Wel wonderlijk dat je ook nog een werkende ITV box hebt. Die worden geblokkeerd bij abonnement op TV+. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 20, 2026

Hoi ​@prk-forumklant. We staan altijd open voor feedback en verbeterpunten, dus goed dat je dit hier aankaart. 

De Community staat je ook al gelijk te woord met wat hun bevindingen zijn. Dat is mooi om te zien. Maar mijn bevindingen zijn wel anders en komen meer met die van jou overeen (die je eerder had). Nu heb ik hier wel alleen een Soundbox staan die niet geheel hetzelfde is als de TV+ ontvanger. Als ik daarop op een zender sta, naar de gids ga, vervolgens daar een andere zender kies en op de terugknop druk, ga ik weer terug naar de eerste zender. Dus de gewenste volgorde van stappen die jij graag ziet. Mogelijk ligt het wel aan het feit dat op de Soundbox een andere AndroidTV versie op staat (12 tov 11), dat kan ik niet helemaal uitsluiten. 

Je kunt nog eens de KPN TV+ ontvanger opnieuw opstarten door wat langer de KPN-knop ingedrukt te houden en te kiezen voor ‘Opnieuw opstarten’. Als de functionaliteit dan niet terugkomt, dan is het even wachten totdat we de TV+ ontvanger updaten naar een hogere AndroidTV-versie. Dat staat wel op de planning. 

prk-forumklant
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2

Inmiddels is via de kleine zwarte DIV-box de volgorde weer goed, zonder tussenkomst van de gids….

Thx

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Helemaal top! Dank je voor het laten weten.