Na meerdere keren de foutcode 303 ben ik er wel klaar mee. Modems opnieuw opstarten, andere poorten gebruiken, zelfs kabelsomwisselen helpt niet. Ik lees in het forum dat dit wel vaker voorkomt. Helaas is het elke keer wel wat bij kpn. Is het de slechte wifi niet, dan is het de tv wel. Het is elke keer wel weer iets anders.Â
Hoi
Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, je kunt via deze pagina een terugbelafspraak maken.
Mijn tv modems zijn via kabel en adapters via wandcontactdoos verbonden met mijn hoofdmodem. Jaren nergens last van en nu de laatste maand meerdere keren op een avond de foutmelding. Het kan niet aan de verbinding liggen.Â
Dat het jaren heeft gewerkt is geen garantie dat het ook blijft werken, dat blijkt wel. De foutmelding die je krijgt wijst toch in de richting van die verbinding. Heb je de kabels tussen de wandcontactdoos en de tv-ontvanger en de wandcontactdoos en het modem al eens vervangen om te kijken of het daar beter mee wordt?
Die kabels heb ik al een keer uitgewisseld. Gisteravond ook weer een aantal keer de 303 foutcode.Â
Misschien dat de tv modems maar een keer uitgewisseld moeten worden. Die staan er ook al een aantal jaren.Â
De tv-ontvangers kan je van plek ruilen inderdaad, als het mee gaat met de ontvanger kan het iets van de ontvanger zelf zijn. Als het op dezelfde plek is, met de andere ontvanger, moet het toch echt in de aansluiting daar naartoe zitten.
Helaas blijft de foutmelding komen. Ook na omwisselen van de tv modems.
Op dezelfde plek of op dezelfde (verplaatste) ontvanger? Dat kan ik niet uit je bericht halen.
Als het op dezelfde plek is, zit het 'm dus toch in de aansluiting daar naar toe. Je kunt kijken of dat met een andere kabel wel werkt.
Ik heb al kabels gewisseld. Zie mijn eerdere bericht.
De kabels tot aan de wandcontactdoos had je gewisseld zei je. Vanaf die wandcontactdoos nog niet wat ik van je begrijp. Ik weet niet of dat een DVS is of een utp poort in de muur, maar dat deel van de verbinding kan hier ook invloed op hebben. Zoals je zei blijft die foutmelding op dezelfde plek, dus het moet ergens in de aansluiting naar die plek zitten. Wat precies kan ik vanaf hier niet zien, dat kan alleen jij zien en testen.
Dat is met dvs. En ik kan mij niet indenken dat het probleem in de elektra kabel zit. Misschien moet ik maar gewoon overgaan op glasvezel.
Glasvezel kan een mooie upgrade zijn, maar dat heeft in dit geval weinig effect. De verbinding tussen de tv-ontvanger en het modem veranderd daarmee niet, dus dat kan zo blijven. Op dit punt weten we alleen dat de foutmelding zegt dat het daar tussen zit, daar zitten de DVS en het stroomnetwerk, die kunnen er effect op hebben. Als we het niet proberen komen we er ook niet achter.
Heb je de DVS al in een ander stopcontact geprobeerd om te kijken of het daarmee beter gaat?Â
Â
In de Kennisbank hebben we meer tips voor de DVS:Â
Â
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.