Skip to main content

Sinds gisteravond is het niet meer mogelijk om bepaalde programma's van BBC First terug te kijken. Hoe kan dit?

→ 

 


@Kop Munt 

Heb je het opname pakket?

Want volgens mij kan je het wel opnemen.

Als je toevallig 2 KPN tv decoders hebt, is het opname pakket gratis en kan je er ook gebruik van maken.

Anders is het € 4,99 per maand. (een 2de KPN tv decoder kost € 5,-- per maand). 


Het gaat hier niet over opnemen, maar over terugkijken. En dat kan al sinds 1 mei niet fatsoenlijk meer. Toeval? Ik geloof er hemelaal nix van. Eerst sneuvelde bij BBC 1 en 2 die mogelijkheid en nu ook bij BBC First.

 

Waarom moet ik hier op een forum uitleg gaan zoeken en krijg ik niet fatsoenlijk bericht van KPN? Als oud-XS4All-klant betaal ik nog steeds wel het volle pond, maar krijg een waardeloze service.

 

Uitleg en terugkijken terug graag KPN. Of is het weer eens een centenkwestie? Toeval is het al lang niet meer.


@Hermie54 

Zoals ik al aangaf, als je het opname pakket hebt, kan je ze beter opnemen.

Dan weet je zeker dat je ze kan terugkijken. 

Zie mijn reactie boven. 


En zoals ik al zei, opnemen en terugkijken zijn twee aparte dingen en werden/worden ook apart als feature geadverteerd en dit heeft helemaal nix met mijn opnamepakket te maken, maar alles met de aanwezigheid van de groene kringeltjes in de gids, zoals bij de meeste zenders.

 

Het zal wel weer zo zijn dat de Beeb flappen wil zien en dat dat geweigerd wordt, net zoals bijvoorbeeld de Dolby 5.1 licensie bij Samsung, waardoor de klant een switch kon gaan kopen.

 

Maar goed, laat maar, KPN doet hier toch niets mee. Blijven bellen helpt ook niet, maar lucht wel op.


Sinds gisteravond is het niet meer mogelijk om bepaalde programma's van BBC First terug te kijken. Hoe kan dit?

Hallo @Kop Munt ,

Er was een storing. De storing is inmiddels opgelost. Je kunt weer programma's van BBC First terugkijken. 

 

5-5-2023 : 

Correctie/aanvulling hierop: KPN ziet dat in de programmering van deze maand veel meer programma's dan normaal aangemerkt staan als niet-terugkijken. Dit is hoe de informatie vanuit BBC First bij KPN is aangeleverd. Dus in die zin klopt het, er zit bij KPN geen fout. Maar KPN checkt met BBC First of het inderdaad de bedoeling is dat er zo gelimiteerd teruggekeken kan worden.


Sinds gisteravond is het niet meer mogelijk om bepaalde programma's van BBC First terug te kijken. Hoe kan dit?

Hallo @Kop Munt ,

Er was een storing. De storing is inmiddels opgelost. Je kunt weer programma's van BBC First terugkijken. 

 

Hartelijk dank! Ja hoor, ze zijn d’r weer, m’n “groene lampjes”. Maarre, ik heb alle Midsomers als bewegend behang nou zoveel keer gezien dat ik maar aan m’n stapeltje oude baksels ben begonnen. De eerste van vanavond wordt “The Night Porter”, hoezo lekker donker?

 

Have fun, Hermie

 


Sinds gisteravond is het niet meer mogelijk om bepaalde programma's van BBC First terug te kijken. Hoe kan dit?

Hallo @Kop Munt ,

Er was een storing. De storing is inmiddels opgelost. Je kunt weer programma's van BBC First terugkijken. 

 

5-5-2023 : 

Correctie/aanvulling hierop: KPN ziet dat in de programmering van deze maand veel meer programma's dan normaal aangemerkt staan als niet-terugkijken. Dit is hoe de informatie vanuit BBC First bij KPN is aangeleverd. Dus in die zin klopt het, er zit bij KPN geen fout. Maar KPN checkt met BBC First of het inderdaad de bedoeling is dat er zo gelimiteerd teruggekeken kan worden.

@Noordzee is daar nou ooit nog een antwoord op gekomen? Want zitten zonet te kijken en zien dat Harry Wilde ook al niet terug kan (en op Comedy central vorige zaterdag alle Simpsons ook al niet meer)


Yup, het is al weer een tijdje de bekende puinhoop. De kijker schijnt al lang helemaal niemand meer te interesseren, zolang die eeuwige deugreclames er maar door geperst kunnen worden. Ik haal m’n vermaak intussen al steeds vaker elders. Met een beetje goede wil was dit probleem al lang geleden de wereld uit geholpen, maar dat is blijkbaar ook al teveel gevraagd. Ja, ik ben kwaad. Excuus daarvoor.


Beste @JanniedB, er lijkt inderdaad weer iets aan de hand te zijn. We zijn dit aan het uitzoeken! Als ik meer informatie heb, kom ik er bij je op terug. 


Kan al een paar dagen niet terug kijken op bbc first hoe kan dat ? 

 


Het gaat nog niet helemaal goed. Nachtelijke uitzending gaan nog een beetje mis.

Maar over het algemeen is het probleem weer hersteld.


Eerder heb ik hier al doorheen gelezen toen idd BBC first niet terug te kijken was, me niet aangemeld: als ik hier moet zijn gaat het niet goed! nu toch maar even aangemeld om ook anderen te laten zien wat gebeurt.

 

KPN speelt nare spelletjes met klanten om te voorkomen dat ze service moeten leveren. 

Ik wil ‘six four’ van zaterdag jl terugkijken. gisteren al geprobeerdeonweer] : allebei de dagen komt Father Brown op z’n fiets aanrijden?! KPN heeft gewoon een ander programma er in gezet?! 

En, waarom kunnen de programma’s van ’s nachts niet teruggekeken worden?

Ik heb in april jl  contact met BBC first gehad, zij antwoorden dat ze een afspraak hebben met KPN dat elk programma 7 x 24 uur terug te zien is , daarna mag KPN zelf besluiten welke regels gelden.

copy-pasted:

 

Bedankt voor je bericht aan BBC Studios.


Het spijt ons te horen dat The Diplomat onvindbaar bleken voor je via de terugkijkservice. Volgens onze On Demand schema’s zou elke aflevering beschikbaar moeten zijn vanaf het moment dat deze is afgelopen op tv en zou daar voor één week beschikbaar moeten blijven. Aflevering 6, bijvoorbeeld, stond ingepland op 8 april om 00:15 uur en zou online moeten blijven tot Vrijdag 14 april om 22:15 uur. Wanneer dit niet het geval is, verzoeken we je direct contact op te nemen met je provider.

We nemen ook nota van uw andere opmerkingen. Feedback vanuit kijkers is erg belangrijk voor ons en we willen je daarom bedanken voor je bericht.  Je opmerkingen zullen worden genoteerd en doorgegeven aan de betrokken teams. 

 

Met vriendelijke groet,

 

BBC Studios

 


Eerder heb ik hier al doorheen gelezen toen idd BBC first niet terug te kijken was, me niet aangemeld: als ik hier moet zijn gaat het niet goed! nu toch maar even aangemeld om ook anderen te laten zien wat gebeurt.

 

KPN speelt nare spelletjes met klanten om te voorkomen dat ze service moeten leveren. 

Ik wil ‘six four’ van zaterdag jl terugkijken. gisteren al geprobeerdeonweer] : allebei de dagen komt Father Brown op z’n fiets aanrijden?! KPN heeft gewoon een ander programma er in gezet?! 

En, waarom kunnen de programma’s van ’s nachts niet teruggekeken worden?

Ik heb in april jl  contact met BBC first gehad, zij antwoorden dat ze een afspraak hebben met KPN dat elk programma 7 x 24 uur terug te zien is , daarna mag KPN zelf besluiten welke regels gelden.

copy-pasted:

 

Bedankt voor je bericht aan BBC Studios.


Het spijt ons te horen dat The Diplomat onvindbaar bleken voor je via de terugkijkservice. Volgens onze On Demand schema’s zou elke aflevering beschikbaar moeten zijn vanaf het moment dat deze is afgelopen op tv en zou daar voor één week beschikbaar moeten blijven. Aflevering 6, bijvoorbeeld, stond ingepland op 8 april om 00:15 uur en zou online moeten blijven tot Vrijdag 14 april om 22:15 uur. Wanneer dit niet het geval is, verzoeken we je direct contact op te nemen met je provider.

We nemen ook nota van uw andere opmerkingen. Feedback vanuit kijkers is erg belangrijk voor ons en we willen je daarom bedanken voor je bericht.  Je opmerkingen zullen worden genoteerd en doorgegeven aan de betrokken teams. 

 

Met vriendelijke groet,

 

BBC Studios

 

Dank u voor dit, zolang als KPN bestaat is het al een logge ballentent geweest die voor geen meter te vertrouwen is, vanuit de klant cq consument gezien dan.

 

Tijd dat ik ook weer eens contact opneem met BBC First, de laatste keer dat ik dat een paar jaar geleden deed kwam ik niet ver, maar uw relaas geeft weer hoop. Nogmaals dank daarvoor.


Dank u voor dit, zolang als KPN bestaat is het al een logge ballentent geweest die voor geen meter te vertrouwen is, vanuit de klant cq consument gezien dan.

En toch blijf je klant bij deze “onbetrouwbare ballentent”, Hermie54. 😉🙂💪


Ja, gek hè? Misschien zou het in de verte iets te maken kunnen hebben bij het gebrek aan keuze op deze kabel? Alle wegen en ja, zelfs die van XS4All, leiden immers met of zonder omweg zondermeer naar KPN.


Bij deze 58 providers zijn er wel die én aan particulieren leveren én eigen internet en tv dienst leveren.

Meeste overigens wel vaak minder zenders en/of minder in HD.

https://www.kpnnetwerk.nl/providers/

Ik weet deze met andere internet dienst en andere tv service.

Voor particulieren o.a. Freedom internet (duurder dan kpn), Online, Plinq, Tweak, T-mobile (niet overal via kpn net). 

Budget koopt alles in bij kpn. Is wel brakker.

Jonas is alleen beschikbaar voor zorg instellingen en dergelijke.


@PeterG @Hermie54 @joop2011 @Marcia_@JanniedB  @Noordzee @Kop Munt 

 

Had zogezegd geen discussie / debat hier verwacht wel gehoopt op een antwoord. Snap niet dat mensen elkaar af gaan katten bij ’n vraag/idee dat gesteld wordt, is niet echt nodig, helpt helemaal niet. 

Ieder maakt een keuze om eigen redenen, ik heb KPN gekozen omdat het op dat moment het meest duurzaam was voor zover mogelijk.

Als jullie / men niet elkaar afkraken maar willen helpen om verder te komen dan komen we allemaal verder, laten we het dus vriendelijk houden. 

ik heb niet beschreven wat gebeurd is om iets uit te lokken maar om antwoord te krijgen want ik wil graag ‘six four’ terugkijken vóórdat de volgende aflevering komt en de 7 dagen terugkijken voorbij zijn. 


Beste @JanniedB, er lijkt inderdaad weer iets aan de hand te zijn. We zijn dit aan het uitzoeken! Als ik meer informatie heb, kom ik er bij je op terug. 

Er wordt blijkbaar niet veel of niet goed uitgezocht. bovendien is KPN niet oprecht. BBC first zegt dat al hun uitzendingen in afspraak met KPN 7 dagen terug te zien zijn maar KPN maakt zelf uitzondering op de nachtuitzendingen  ook al zijn die langer geleden door de producer hier BBCfirst, uitgezonden. voor zover bekend zijn alle programma’s nog 7 dagen terug te kijken wat eerst ook zo was maar recent veranderd is en niemand snapt waarom want KPN wil geen uitleg geven.

nu is het nóg erger, de aflevering van zondag jl van SixFour wil ik al die tijd ‘terug kijken’ binnen de 7 dagen die ervoor staan maar er is een totaal ander programma in de bus gestopt want FatherBrown komt tevoorschijn als ik het inschakel?!!


Fijn zo. Even mijn reacties hier teruggelezen @Niet gerespecteerde klant . En voel me behoorlijk gen…… . Ik zie namelijk niets respectloos naar jouw toe in mijn reacties. Dus om mij ook te mentionen. Jammer. Over respect gesproken.

 want ik wil graag ‘six four’ terugkijken vóórdat de volgende aflevering komt en de 7 dagen terugkijken voorbij zijn. 

Wat niet werkt aan terugkijken kan niet met terugwerkende kracht worden herstelt. Er is vast wel nog een herhaling van die aflevering te vinden de week voor de volgende. 


@PeterG 

ben nieuw zoals je weet, pas aangemeld; sceptisch t.o.v. fora, zoek geen gesprek met mensen die ik niet kan aankijken +  niet-professioneel taalgebruik: > maakt mistig.

= Gebeurt wat ik voorzag: > geen goede informatie of antwoorden en gezuur.

Goede info v.professionals werkt m.i. beter: > meteen klaar, duidelijk, minder irritaties, kan vanuit KPN maar die werkt niet mee. 

Alle deelnemers discussie aangehaald vanwege gezamenlijke interesse.

Zondag = volgende afl. > geen herhalingen meer + die van zondag jl = father brown

 


Hoi @Niet gerespecteerde klant 

Als ik in de gids naar zondagavond 9 juli 21:00 uur BBC First ga dan krijg ik toch echt aflevering 3 van Six Four. En niet Father Brown.
Je kunt 'm dus nog (terug) kijken voor de nieuwe aflevering van zondag.

Is het een spannende serie? Ik ben 'm niet gaan opnemen en volgen aangezien ik momenteel al 7 series (niet alleen BBC First) aan het kijken en volgen ben.

Je kan echt het best opnemen. Dan heb je geen last van die steeds weer terugkerende storing met terugkijken. Want een storing is/was het. En niet wat jij beweerd.


@PeterG 

Dank je voor je respons, staat idd in de gids maar als je klikt om terug te kijken komt Father Brown, níet Sixfour. 

zondag 9 juli uitgezonden, geen enkele herhaling. In plaats van dé ‘band’ heeft men een ander programma er in gezet waardoor al 5 dagen op rij SixFour niet terug te zien is maar Father Brown ther]begint. Net wéér geprobeerd >> father Brown gaat gewoon verder.

Ook tot morgenavond gekeken, zie geen andere uitzending dan afl 4 om 21 uur. 

Bij ’n storing zie je niks, of ‘n menu met tekst óf zoek je op internet waar storingen zijn enz. 

Bij een totaal andere show  heeft men dit opzettelijk gedaan, waarom??

Om op te jutten, zien hoeveel klachten er komen in ‘n zomermaand?

De reactie van BBCfirst is duidelijk, zij gaan ervan uit dat wij dit 7 dagen terug kunnen kijken, gratis. Ik heb niet het contract met mogelijkheid op te nemen, vandaar dat ik baal v. deze gang v. zaken én v. het feit dat KPN geen direct contact via mail toestaat.

 

Ja ik vind het een mooie serie, hoewel smaken verschillen: goede acteurs, goed gefilmd, geen b-serie. hele verhaal is nu nog niet bekend dus daar zeg ik nog niks over maar ik ben gefascineerd.

 


Dank je voor je respons, staat idd in de gids maar als je klikt om terug te kijken komt Father Brown, níet Sixfour

Dat is gek. Hier komt wel Six Four.

Welke decoder gebruik je? In heb het via de 2952 gedaan. 

En dit is nonsens. Dat weet je zelf ook. Gewoon stoken. 

Bij een totaal andere show  heeft men dit opzettelijk gedaan, waarom??


Forumreaders,

In de hoop komplot theoriën te ontkrachten: 

Ook ik had problemen met terugkijken van mijn favo series op BBC first.

Remedie: KLANTENSERVICE gebeld (overdag), en de medewerker heeft op afstand mijn tv kastje naar de fabrieksinstellingen teruggezet waarna deze een razendsnelle laatste update ophaalde en presto ik kan weer overal bij!!!