Skip to main content

Sinds gisteravond is het niet meer mogelijk om bepaalde programma's van BBC First terug te kijken. Hoe kan dit?

@PeterG 

ik gebruik wat ik heb gehad van KPN, niks anders, weet niet wat je bedoelt met de cijfers

van je beschuldiging hou ik me verre,  ik vind het een uitspraak ver onder de gordel. Verdenking zegt iets over jou, niks over mij, is precies de reden waarom ik niks heb met fora waar zg. deskundige leken iets zouden moeten kunnen delen, complete onzin. Tegenwoordig is men, m.i. dankzij twitter, van mening dat men van alles tegen iemand mag zeggen. 

Welke reden zou ik hebben om te stoken in een consumentenrubriek àls ik überhaupt al het karakter daartoe zou hebben? 

Ik had gehoopt hier te maken hebben met een bedrijf dat mij als klant ziet en behandelt.

Gisteren én vandaag heb ik wéér geprobeerd  SixFour / BBCfirst v. zo jl, terug te kijken, wéér komt father brown, nu ‘n andere aflevering dan vorige week. 

Als jij meent mij te kunnen beschuldigen dan kun je je diep schamen. Je woorden maken dat ik wakker gelegen heb omdat ik je serieus neem hier op ’n forum, ik ga uit van fatsoen en behulpzaamheid. Ik ging na of ik iets fout gedaan heb, realiseer me dat velen het tegenwoordig moeilijk vinden om anderen te vertrouwen op hun woord, vandaar pas vandaag reactie.

Ik wil hulp bij een probleem>pje] + antwoord van KPN;  die dwingt me te bellen tegen tarief > aan hen betaal ik mijn rekening v.h. abonnement al,  maar KPN is  erg selectief. Op dubbeltjes moeten letten heeft me hiernaartoe gebracht en dan krijg ik  ook nog beschuldigingen naar me geslingerd, wordt gewantrouwd. daar wordt ik erg verdrietig van.

 

antwoord van KPN;  die dwingt me te bellen tegen tarief >

Het nummer van kpn is een gratis nummer: 0800-0402.

De terugkijken storing, onderwerp van dit topic, is al enkele dagen verholpen. Maar dat kon en kan niet met terugwerkende kracht.

Beschuldigen? Ik check het echt wel via de gids voordat ik zeg dat het gewoon terug te kijken is. Ook Six Four van afgelopen zondag is gewoon terug te kijken. En niet alleen bij mij.

Doe een FRISSE START via het menu op de tv ontvanger. Dit heeft bij velen al geholpen.

Maar goed. Fijne dag nog.


@PeterG 

OK frisse start en sorry dat mijn boosheid doorklonk, was echt in mijn wiek geschoten. 

ik heb  nu gefilmd wat gebeurt als ik probeer terug te kijken, 

-kijkend naar tour de France >  opgenomen dat ik > digitale gids >  zondag  >  sixfour > start : voila father brown.

 kan/mag  ik dat filmpje -ca 1 min-  naar je sturen? ik kan het hier niet plaatsten voor zover ik weet.

ik vind het erg als men denkt dat ik er een potje van maak, ik ben oprecht in mijn verhaal, vandaar dacht om te filmen. Had ik dat maar eerder gedaan dan was de conversatie niet naar geworden.

--via menu ga ik enkel naar ‘apps kijken’ sinds ik een NPO start abonnement heb verder ken ik dat niet

Heb ondertussen KPN gebeld,  kan nu via app  op telefoon nklein schermpje, weinig details, geen goed alternatief] mijn KPN kijken maar niet op mijn tv, ook ‘de hulpvaardige daar’ kon dat niet restaureren, heeft wel een klacht voor me doorgegeven. misschien is men bij KPN toch wel bekend met dit fenomeen aangezien het daar zonder moeite werd aangenomen.

fijne dag Peter,

gr.

 


Ik blijf het gek vinden. In ditzelfde topic melden meerderen Six Four, inclusief ikzelf, terug te kunnen kijken. Hier zowel via de oude Arris vip2952 als de nieuwe DIW7022.

Father Brown is het volgende programma. Selecteer je wel het juiste?

Ik heb 't nu al meerdere malen geprobeerd en voilà Six Four. (sorry kon het niet laten)

Ben 't even kwijt en volgens mij nog niet vermeld: welke ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden? Switch? DVS (via stopcontact)?

Heb je dit gekke effect ook als je van andere zenders wilt terugkijken?

Filmpjes kun je uploaden in Youtube met je Google account.


@PeterG 

hallo Peter, dank voor je antwoord maar ik weet van ’n aantal dingen niet wat je bedoelt. heb nu ca 1 ½ jr KPN, kastje is zwart ca 15x20 met groene lampjes 5? staat achter tv die ik alleen niet durf te verwijderen.

ik ben alleen, 70, geen hulp in de buurt, redelijk IT bekend maar A-technisch. Altijd redelijk goed met pc, laptop, programma’s e.d.  om kunnen gaan volgens generaties na mij] maar veranderingen gaan snel en dit is wat ik bedoel: dat anderen een andere taal spreken als ik. Jij bent duidelijk technischer dan ik, je gooit met cijfers <>  ik beschrijf ‘n kastje. 🤭

jongeren aan e.o.a.  servicelijn gebruiken soms woorden die ik niet ken] 

blijkbaar is alles gewoon aangesloten want nergens anders dit probleem. vanmorgen ‘blue light’  bbcfirst  teruggekeken - geen probleem. 

 

ook in app, nu op telefoon geïnstalleerd-  staat bij de laatste afl. ev. zon. jl. ] géén

‘nu kijken’ knop dus moet wéér bellen om KPN te vragen waarom dat niet terug te kijken is. 

je overvraagt me compleet als je ’t hebt over op YouTube plaatsen, nooit gedaan, onbekend, kijk er sporadisch op behalve om UOGB te zien/horen die ik recent ontdekt heb.

in filmpje is te zien wat ik doe maar dat bewaar ik dan wel.

 

nóg ’n nieuw bijkomend probleem hoewel hier niet mee te maken: KPN heeft me vandaag ’n simkaart per post gestuurd?? nooit om gevraagd.

de jongeman gisteren uBernt] zei dat ie ’t voordelig voor me zou regelen maar niet dat dat om ’n mobiele simkaart á 25,- p.m. zou gaan. moet dus over nóg ’n probleem met KPN service in gesprek wat 1e x vanmorgen 1min wachttijd kostte, daarna toen ik meteen 0 koos ivm zelfde klacht meteen 10 min wachttijd. tot 3x geprobeerd maar moet morgen alsnog, dan zal ik niet opgeven dat het om ’t zelfde gaat ;-)

als ik dit allemaal had geweten?! 

 

 


Een reset zal het probleem met de gids koppeling met de bewuste opnames voor terugkijken ongetwijfeld oplossen.

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm#/

En pas 70? Hartstikke jong; echt niet oud. Er is nog hoop. Als de buurt al mijn 85 jarige moeder te hulp roept als het niet lekker werkt….. (ook allemaal senioren daar overigens).

Mijn moeder heeft het (zich) allemaal ver na haar 70-ste aangeleerd.


Het kan ook aan de programmamakers liggen. Zo was Silent Witness afgelopen week op NPO1 ook niet terug te kijken, terwijl op de NPO-zenders vrijwel alles terug te kijken is. Silent Witness wordt óók op BBC First uitgezonden, maar ik weet zo niet of het daar wel terug te kijken is.

Ik het algemeen geldt dat je beter kunt opnemen dan te vertrouwen op terugkijken. Ook al omdat op reclamezenders bij kijken van opnames wél doorgespoeld kan worden en bij terugkijken níet. 


Beste @Niet gerespecteerde klant wat jammer om te lezen dat je dit zo ervaart! Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent dat sommige afleveringen niet terug te kijken, maar ik kan je verzekeren dat er geen sprake is van kwade opzet. Helemaal als andere klanten, in dit geval PeterG, aangeven het wel terug te kunnen kijken. Het advies wat hierboven gegeven wordt, om het op te nemen, kan ik van harte aanraden. Dan kun je het ook nog langer dan 7 dagen terugkijken. 

 

Voor wat betreft de simkaart die je hebt ontvangen: als je hier geen gebruik van wilt maken, bel dan inderdaad even opnieuw met 0800-0402. Je mag dit binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden annuleren!


Het kan ook aan de programmamakers liggen. Zo was Silent Witness afgelopen week op NPO1 ook niet terug te kijken, terwijl op de NPO-zenders vrijwel alles terug te kijken is. Silent Witness wordt óók op BBC First uitgezonden, maar ik weet zo niet of het daar wel terug te kijken is.

Ik het algemeen geldt dat je beter kunt opnemen dan te vertrouwen op terugkijken. Ook al omdat op reclamezenders bij kijken van opnames wél doorgespoeld kan worden en bij terugkijken níet. 

dank je wel voor je reactie Henk, ondertussen e.e.a.  gedeeltelijk opgelost en voor de rest moet ik ’t even accepteren zoals ’t is. Hoop dat je kijkplezier ervaart, zie elders voor meer uitleg,

 

fijne dag, groetjes, E.


Beste @Niet gerespecteerde klant wat jammer om te lezen dat je dit zo ervaart! Ik kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent dat sommige afleveringen niet terug te kijken, maar ik kan je verzekeren dat er geen sprake is van kwade opzet. Helemaal als andere klanten, in dit geval PeterG, aangeven het wel terug te kunnen kijken. Het advies wat hierboven gegeven wordt, om het op te nemen, kan ik van harte aanraden. Dan kun je het ook nog langer dan 7 dagen terugkijken. 

 

Voor wat betreft de simkaart die je hebt ontvangen: als je hier geen gebruik van wilt maken, bel dan inderdaad even opnieuw met 0800-0402. Je mag dit binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden annuleren!

dank je wel voor je reactie Marcia, ondertussen e.e.a.  gedeeltelijk opgelost, voor de rest moet ik even accepteren zoals ’t is. Wens  je kijkplezier, zie elders voor meer uitleg,

 

fijne dag, groetjes, E


@PeterG @Henk2304 @Marcia_ 

hallo Peter, Henk en Marcia, 

Heb service gebeld, heeft na ½ u abonnement simkaart geannuleerd. Notitie gemaakt dat collega ongevraagd, onbesproken en ongewenst een simkaart had gestuurd.

Zag in systeem dat er idd iets was waardoor het probleem mogelijk was, heeft blijkbaar nog navraag gedaan en zei dat BBCfirst contract met KPN gewijzigd heeft en niet meer alle programma’s terug te kijken zijn. waarom? Zal wel geld zijn

Ik vind  wel dat KPN zoiets moet communiceren want dan begin je niet zo’n serie te kijken. 

*Ik heb nl het meest eenvoudige abonnement zonder opnamemogelijkheid. AOW is niet zo ruim. 

Daarna kreeg ik wel ’n uitnodiging om vragen m.b.t. service te beantwoorden, daar heb ik naar hartelust aan deelgenomen. Ook wil men weten of ik deel wil nemen aan een panel i.v.m. verbetering producten >» > als men mijn antwoorden serieus neemt zal er wel iets veranderen; heb even afkoelperiode nodig ;-)

 

Kan uiteindelijk -ook niet in app op telefoon- SixFour terugkijken. Dát is niet opgelost.

dank allen voor jullie antwoorden, fijne dag, groetjes, E.