Skip to main content

Goedemiddag,

Onlangs weer een update op de tv ontvanger gehad.

Sindsdien weet hij niet meer waar ik ben  gebleven met het kijken van een opgenomen film.

Een aantal maanden geleden, bij overgang naar nieuwe menu, hetzelfde probleem.

Toen opgelost door een "frisse start".

Nu 4à5 frisse starts gedaan maar geen sjoege.

Moet nog steeds handmatig doorspoelen naar waar ik was gebleven.

Drama!

Welke KPN tv ontvanger heb je?


Ik heb een Arris VIP2952 V2. Zit het daar in of in de KPN server?


Dit is een goede KPN tv ontvanger.

 

Zet de spanning (in de volksmond stroom) met de schakelaar minimaal 1 minuut uit.

Zet hem daarna aan en laat hem volledig opladen.

 

Helpt dat niet, doe dan een volledige reset, zie hier. 

 

P.S.

Je bedoelt niet een opname? Want dat moet altijdgoed gaan.

Terugkijken doen wij zelden, maar bij ons werkt beide goed. 


Goedemiddag Joop,

 

Dankjewel voor je tips!

Ik bedoel met name opnames, geen land mee te bezeilen alsde ontvanger uit is geweest.

Ik heb alles geprobeerd. Uitzetten , spanning eraf (stekker eruit) en frisse start.

Frisse start is toch 1 stap dieper dan reset?

Maar, ik zal de reset sowieso even proberen. Wie weet.

 

Groet, Hans Peter


Ha @HP te B Welkom hier op het Forum en goed om te zien dat Joop je al op weg heeft geholpen. Heeft de reset / frisse start inmiddels geholpen?


Goedemorgen Bart,

De frisse start brengt niets, de reset ben ik niet aan toe gekomen.

Aangezien de opnames bij kpn staan en niet lokaal zou het mij niet verbazen als de fout ergens in het netwerk zit. Ik krijg ook regelmatig de melding: het programma kan niet worden afgespeeld, probeer het later nog eens STB-zap-01 video niet gevonden.

Ik krijg ook andere meldingen dat er problemen zijn met de server,: de programmagids niet kan worden geopend en dat alleen de standaard kanalen beschikbaar zijn (stuk of 6)

Ik heb sterk het gevoel dat kpn met de laatste update zich heeft "overeten". Jammer want het werkte uitstekend....…

 

Oh ja, het blauwe knopje, die van "5min vooruit" doet nu 2 à 2,5min vooruit. Zeg het maar...…

 

Even een update, finale update:

Zojuist het gedrag nogmaals getest. Bij opnames, terugkijken en blauwe knopje.

Zowel bij uit/aan als bij volledig van de stroom (de hele AV installatie zit achter een schakelaar)

Alles doet wat het moet doen!

Vraag niet waarom, gewoon accepteren en blij zijn 😉


Ha @HP te B Ik zal dan inderdaad maar niet meer vragen waarom 😉 Ik ben heel blij dat het werkt zoals het moet. 


Gisteravond weer een aofrware update gehad.

We beginnen wwer van vooraf aan, letterlijk.

Als ik nu een film stop en later weer start begint ie gewoon aan het begin. En dan is hik nieteena uitgezet geweest.

Maar 1 samenvatting mogelijk: sneu..…

Blijf eraf als je niet weet wat je doet!

Snap niet dat kpn niet een lijst bijhoudt van alle klachten en eerst daarop test voordat er gepubliceerd wordt. 

Heb hier zwaar de balen van!


Reageer