Skip to main content

Probeerde de start van de 24 uur van LeMans terug te kijken op RTL7, vooruit spoelen kan niet, dus tv aangezet en kijken. Na een kleine onderbreking wilde ik verder kijken op mijn laptop en het programma begint weer van voren af aan, niet waar ik op de tv gestopt was. Ik had al tot aan bijna de start gekeken en ben weer terug naar de tv gegaan, pakt hij het punt van stoppen op de laptop nu wel op de tv. Heel irritant omdat vooruit spoelen niet kan. Dat ga ik niet nog een keer allemaal kijken, bedankt!

Heeft u opnemen? Neem het dan op. Op de laptop kunt u het dan volgens mij vanaf het begin bekijken. En daarbij doorspoelen uiteraard. Op de oudere tv ontvangers kunt u de opname bekijken vanaf het moment dat u de opname gestart heeft. Op de TV+ ontvanger kunt u het volgens mij dan ook vanaf het begin bekijken en doorspoelen. 


Soms vergeet je wel eens wat. Handig dat terugkijken. Tenminste...


Hi @Joepsala, het doorspoelen is vanuit onze kant mogelijk, echter blokkeren bepaalde commerciële zenders dit. Er zijn ook zenders waarbij het doorspoelen geen enkel probleem is, bij RTL7 is dit echter niet toegestaan, omdat dan ook de reclames doorgespoeld kunnen worden en dat willen de commerciële zenders niet.

Ik hoop dat je alles uiteindelijk toch nog hebt gekeken!


Hebben de commerciële omroepen niet door dat ze daarmee mensen van hun zender afhouden? Juist daarom neem ik programma's op en soms zie je achteraf weleens iets dat je ook had willen zien. Maar als ik eerst twee keer door hetzelfde uur heen moet worstelen (door een fout in de opslag van het punt waar ik gestopt was) om uiteindelijk het begin van een evenement te zien, dan haak ik af. Gemiste kans voor de commerciëlen, of niet, maar dat ga ik niet doen en missen ze mijn ‘kijkcijfer”. Maar die hebben ze waarschijnlijk toch, heb immers een uur zitten kijken. Of beter gezegd zitten wachten zonder kijken.

Dit geldt overigens ook voor programma’s waarbij de tijdsprogrammering niet klopt. Een programma heeft een uitloop van heb ik jouw daar waardoor je flinke tijd moet wachten voor je kunt zien wat je wilt zien. Vooruitspoelen kan niet, dan maar niet.


Hebben de commerciële omroepen niet door dat ze daarmee mensen van hun zender afhouden?

Wat hebben commerciële zenders aan kijkers die de reclame doorspoelen? Niets.


Afgezaagd argument. Een evenement als LeMans zit vol met reclame uitingen, die ik nu ook allemaal mis omdat ik niet nogmaals door al die reclameblokken heen ga worstelen en die ik toch niet zie omdat ik wat anders doe. Die blokken zorgen ervoor dat ik een film niet kijk bij de commerciëlen, maar kijk of die op Netflix of Prime staat. Ik noem maar wat.


Hebben de commerciële omroepen niet door dat ze daarmee mensen van hun zender afhouden?

Wat hebben commerciële zenders aan kijkers die de reclame doorspoelen? Niets.

Hallo @Nick83 , daarom heb ik het opnemen pakket, om later te kunnen kijken en de reclame door te kunnen spoelen, ideaal. Vind ik het geld dubbel en dwars waard.

 


Afgezaagd argument. Een evenement als LeMans zit vol met reclame uitingen, die ik nu ook allemaal mis omdat ik niet nogmaals door al die reclameblokken heen ga worstelen en die ik toch niet zie omdat ik wat anders doe. Die blokken zorgen ervoor dat ik een film niet kijk bij de commerciëlen, maar kijk of die op Netflix of Prime staat. Ik noem maar wat.

Dan zullen ze u als kijker niet missen ook. Als u geen reclame kijkt, dan hebben de commerciële zenders helemaal niets aan u.


Lees je eerste reactie even terug en je mist het punt dat ik het begin van  LeMans mis, wat één grote commercial is.