Skip to main content

Hoi,

 

wanneer we programma willen terugkijken vanuit de TV gids of vanuit een opname ervaren we een sterk haperend beeld waarbij het programma soms wel elke minuut een paar seconden stokt. Beeld gaat wel weer vanzelf verder.

 

Bij gewoon TV kijken hebben we totaal geen last en loopt alles continue door.

 

Qua opzet maak ik gebruik van een MoCa verbinding van Hirschmann Inca waarmee het ethernetsignaal via de Coax naar de woonkamer wordt gebracht.

 

Super irritant natuurlijk dus hoor graag welke oplossing hiervoor is.

 

Grt,

Herco

@HercovK welkom op het forum.

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

 

Wat meestal helpt is:

Zet met de schakelaar achterop de decoder de decoder uit (dus de spanning (in de volksmond stroom) eraf halen) voor minimaal 1 minuut.

Zet hem daarna weer aan en laat hem opstarten.

 

Mocht dat niet helpen, dan kan je een harde reset geven (terug fabrieksinstellingen of zo).

Zie hier voor aanwijzingen hoe dit te doen. 


@joop2011 dank voor je reactie.

 

Recent bij kpn gekomen en heb een Arris VIP5202 (?) decoder gekregen.

Ook nadat ik fabrieksinstellingen had teruggezet blijft het beeld haperen bij terugkijken van opnames.

Grt,

Herco

 

 

 

 


Hoe is die arris aangesloten? Met een kabel rechtstreeks op de KPN Box? 


@Nick83 niet direct, ik maak gebruik van een MoCa connectie (Hirschmann Inca) waarbij je gebruik maakt van de coax kabel.

 

Herco


@Nick83 niet direct, ik maak gebruik van een MoCa connectie (Hirschmann Inca) waarbij je gebruik maakt van de coax kabel.

 

Herco

 

De beste oplossing is, de coax kabel vervangen door een UTP kabel.

Dat ik destijds zelf ook gedaan en daarna nooit meer problemen.

 


Hi dat zou betekenen dat de moca oplossing gewoon niet werkt met KPN. Terwijl tv kijken wel gewoon lukt. 

Er ligt wel een UTP kabel in de woonkamer maar aan de verkeerde kant voor de huidige inrichting. Dus niet echt het antwoord wat ik zoek en sluit ook andere toepassingen / oplossingen in de toekomst uit. 

 

Zou echt willen horen of en zo ja hoe je een MoCa verbinding voor alle diensten kunt gebruiken ipv alleen tv kijken

 


Hi dat zou betekenen dat de moca oplossing gewoon niet werkt met KPN. Terwijl tv kijken wel gewoon lukt. 

Nou... dat zult u eerst even uit moeten testen voor dat u dat zo snel zegt.

Kunt u de coax kabel niet vervangen door utp-kabel? 

Een andere optie is SuperWiFi's. Als je de ene SuperWiFi aan de ene kant van de kamer op de utp-kabel aansluit, dan kun je de andere SuperWiFi aan de andere kant zetten en daar de tv ontvanger op aan sluiten. Dat moet haast wel lukken.

Of met utp-kabel de kamer rond netjes over de plint? Je hebt tegenwoordig ook platte utp-kabel. Die kun je achter de plint plakken.


@Nick83 wat moet ik nog testen? dit is wat ik nu thuis heb en ervaar.

 

Wanneer iedereen alleen het antwoord geeft trek een UTP lijn dan is mijn conclusie gebaseerd op hoe het nu bij mij thuis werkt (of juist niet werkt) 

 

Daarom de vraag is het mogelijk om deze opstelling wel werkend te krijgen voor alle diensten en zo ja hoe dan? 

 

 

 

 


@Nick83 wat moet ik nog testen? dit is wat ik nu thuis heb en ervaar.

Door tijdelijk een losse utp-kabel door de kamer te leggen en kijken of dat wel goed werkt.

Ik vind het enigsinds opmerkelijk dat live tv kijken wel goed werkt.

Welke Experiabox heeft u? En zit de moca bij de Experiabox rechtstreeks hierop aangesloten? Geen switch of iets dergelijks er tussen?


@Nick83 

 

met een directe UTP is er inderdaad geen issue.

 

en ja ik vind het ook vreemd dat live tv geen klachten vertoont en opnames wel. Zou dus heel graag weten hoe dat komt.

 

De aansluiting die we hebben

glasvezel direct verbonden met

KPN box 12 direct verbonden met MoCa

hierop sluit de Coax kabel aan hierop zit een nieuwe F-connector

vanuit de Coax aansluiting directe aansluiting naar de MoCa ontvanger en die weer direct op

Arris VIP5202 ontvanger


Funny detail,

 

nu ook een opstelling neergezet metTP link deco (P9) en dan is terugkijken probleemloos. Vreemd genoeg laat dan liver tv kijken hele kleine haperingen zien.

 

per saldo misschien wel beter maar nog steeds niet goed.

 

grt


nu ook een opstelling neergezet metTP link deco (P9) en dan is terugkijken probleemloos. Vreemd genoeg laat dan liver tv kijken hele kleine haperingen zien.

Dat klopt. Bij live tv kijken word gebruik gemaakt van igmp snooping. Dat werkt dan niet goed via de Deco.

Via de SuperWiFi's zou dat wel werken.


Nog even een berichtje om het af te sluiten.

 

kpn monteur op bezoek gehad maar die kreeg het signaal helaas ook niet stabiel. (Wist ook niet goed het verschil tussen live en terugkijken uit te leggen)

 

vandaag in een ultieme poging toch de wand aansluiting los gehaald en goed opnieuw aangesloten en tadaaa hij doet het nu perfect. 
 

dank voor de input!