Skip to main content

Sinds 2 weken, ook slechte ervaring met programma,s terug kijken en opnames bekijken. Stream loopt vast , bij opname,s en gids terug kijken. Live tv oké. Alle resets al uitgevoerd. Tv kast, modem en glas vezel kast. Updates gedaan op modem,s en tv kast en eigen router. Geen resultaat. Probleem is op alle tv kastjes in het huis. Kabels vervangen van glas vezel naar kpn modem. Geen resultaat. Alles stuk voor stuk losgekoppeld. Al jaren werkte het gewoon, minimaal 10 jaar, plots niet meer. Niet veranderd aan net werk. Tv kastjes gelijk gebleven, switchen gelijk, kabels niets aan veranderd, tv kastjes gelijk, routes gelijk. Geen idee waar ik het verder moet zoeken binnen huis. Enige blijft over mij V8 media box of iets buiten mijn netwerk, buiten mijn huis. Wie weet er nog raad wat toedoen……..?

 

Beste @Eddypat,

Vervelend dat je problemen ervaart met “terugkijken & Opnames”. 

Welke merk en type tv ontvanger heb je?


Hoi @Eddypat. Welkom op het KPN forum! Wat vervelend dat je niet ongestoord kan terug kijken. Je geeft in het eerste bericht al aan dat je alle stappen van onze servicepagina al hebt doorlopen. Zou je een antwoord willen geven op de vraag van @Dennis Schreve en jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel? Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Dan kan ik voor jou zoeken naar een oplossing.😊


@Dennis Schreve en @Vikash ik 3 verschillende ontvangers alle soft ware opnieuw laten laden. 
VIP 1853 + VIP 2952 + HMD2260. Het probleem is nu ongeveer 2 weken. 
In de week van 9 mei diverse aangegeven forum oplossing uitgevoerd. 
Daarna werkte het weer 1 a 2 dagen weer gewoon, daarna was het probleem weer terug.

Stappen service pagina toen doorlopen mogelijk niet de juiste wacht tijd / volgorde aangehouden. ( vorige week)

18 mei weer diverse oplossing op forums gelezen en uitgevoerd, niet zoals in de aangegeven service pagina hier boven aangegeven. ( gisteren 18 mei). Alle kabels los gemaakt, routers update gegeven, glas modem en kpn modem opnieuw opgestart. Netwerk Kabel tussen glas aansluiting en modem vervangen.

Daarna werkte het weer, en vandaag 19 mei werkt het geloof ik ook. Tot nu toe……

Partner kijkt in avond veel opnames terug, ben benieuwd of het probleem langer dan een paar dagen nu weg blijft.

Hou jullie op de hoogte wat de bevindingen zijn de komende dagen.

Heb net 19mei de VIP 1853 ingeleverd bij post.nl ivm de mogelijkheid om deze te vervangen. Is niet het probleem wat ik had het op diverse tv kastjes. Ga ze zo aansluiten in mijn netwerk. 
 

 

 

 

 


Beste @Eddypat,

De Motorola 1853 mag je omruilen, via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet.

Edit* Ik zie dat je die hebt omgeruild. 😉


Ik ben erg benieuwd of je op de nieuwe ontvanger wel ongestoord jouw opnames kan terug kijken


Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat je een nieuwe tv-ontvanger hebt en dat het probleem daarmee is verholpen. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag!


Na de laatste reset die ik heb uitgevoerd rond 18 / 19 mei geen problemen gehad. De juiste volgorde van reset uitgevoerd. Glasvezel kastje, kpn modem, router en tv kastje. Programma pauze, spelen en terug kijken werken weer perfect tot nu. Denk dat het probleem opgelost is. Alle tv kastjes werken weer perfect op alle kamers. Bedankt voor jullie support. Hopelijk blijft alles werken. 
 

 


Wat goed om te lezen dat het nu wel weer goed werkt. Als je in de toekomst toch nog problemen ervaart met jouw tv-ontvanger, dan horen we dat graag!


Update van de laatste 1.5 maand.

3 juni weer opname afspelen gestopt.

5 juni in de avond ook weer problemen met terug kijken van opnames. Internet , wifi, telefoon en tv kijken oké.gamen zoon oké

6 juni op alles tv kastjes in huis afspelen opname werkt niet / loopt vast na enige minuten. Overal spanning eraf gehaald van alle apparaten, glas vezel, modem, routers, switchen en tv kastjes. Enige tijd spanningsloos. Van glas vezel stap voor stap alles weer aangezet. Opnames terug kijken en programma terug kijken werkt weer. Internet, wifi, telefoon en tv kijken oké. Gamen zoon oké.

21 juni loopt tv opname weer vast. 
22 juni experia box rest gedaan dmv paperclip in de ochtend. Rond 17:00 test gedaan alles oké.

28 juni plots lopen opnames weer vast. Opnames en programma terug kijken lopen weer vast. Internet, WiFi, telefoon tv kijken oké, pc gamen zoon oké.

29 juni experia box reset gedaan, paperclip, toen alles weer oké.

7 juli opnames en programma terug kijken lopen weer vast. Experia box, glasvezel kastje, reset gedaan, netwerkkabel aangesloten, geen resultaat. Alles reset gedaan, tv kastje software op nieuw geladen, dit helpt ook niet. Krijg het niet werken. Internet oké, WiFi oké, pc gamen zoon oké. 
8 juli nog steeds problemen met tv opnames terug kijken. Beeld loopt vast en stop met streamen. Tv kijken werkt gewoon goed.

wat gaat er toch steeds fout. Experia box vervangen?


Wat vervelend dat het probleem nog steeds niet verlopen is. Ik heb dit intern doorgezet naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen contact met jou op, als dat nodig is. Laat je mij weten hoe dit afloopt?


Ik zal u op de hoogte houden van de voortgang. Vandaag 10 juli weer thuis na 2 dagen op de camping te hebben gezeten. Niets veranderd aan mijn netwerk. Was ook niemand thuis. Boven op zolder test uitgevoerd met terug kijken. Het werkt op die locatie. Dochter F1 kijken op laptop (WiFi) zoon YouTube kijken via tv app. In keuken heb ik ook een tv kastje staan en terug kijken van opnames werkte weer gewoon zonder problemen. In de avond ook nog woon kamer getest alles werkte weer gewoon. Byzonder . Ik probeer uit gezoek waar het probleem zit, in mijn huis of er buiten. Heb al jaren ( meer dan 10 jaar) het zelfde netwerk en geen veranderingen aan gebracht. Sinds begin dit jaar plots problemen met tvgids terug kijken en opnames bekijken. Van het weekend gebeld door kpn, gesprek gemist, bellen maandag terug, ben benieuwd. Opnames en tvgids terug kijken komen toch van buiten mijn huis?


Opnames en tvgids terug kijken komen toch van buiten mijn huis?

Opnames of het terugkijken van een programma wordt inderdaad niet op jouw tv-ontvanger zelf opgeslagen. Ik ben heel erg benieuwd wat uiteindelijk dit probleem veroorzaakt.  


12 juli. Contact gehad met KPN. Deze hebben mij experia box 8 omgeruild voor een 12. Op advies alle tv kastjes via een recht streekse netwerk kabel van uit de experia box een update gegeven. 
 

ALLES WERKT TOT VANDAAG 7 SEPT PERFECT. OPNAMES / TERUG KIJKEN / PAUZEREN op alle tv kastjes in mij huis.

bedankt voor jullie support allemaal.

 


Bij ons al een tijdje het zelfde probleem. Direct kijken geen probleem maar bij opnames bekijken en terugkijken blijft het beeld vast staan. We hebben een experiabox V10 en een HMB2260 V2. Als het beeld stil staat tijdens terugkijken dat heb ik ook geen WIFI, dat komt pas terug als de tv ook weer naar behoren werkt.


@vEijk, dan lijkt meer op een wegvallende verbinding. Heb je de al eens gekeken of je dat via onze servicetool voor slecht internet kan oplossen?