Skip to main content

terugkijken loopt weer vast.  na telefonische hulp van kpn uiteindelijk nieuwe tv ontvanger gekregen. maar ook deze loopt weer vast. tijdens terugkijken krijg ik na ca half uur foutmeldingen  en moet ik uiteindelijk ontvanger opnieuw activeren. kpn medewerker zei in 1e instantie dat het ook aan de kabels kan liggen?  zou dat kunnen?

Hoe is uw TV ontvanger verbonden met uw modem ? En hoe met uw TV ?


Hdmi kabel tv-tv ontvanger

Internet cat 5  modem en tv ontvanger


Hdmi kabel tv-tv ontvanger

Internet cat 5  modem en tv ontvanger

 

Vaste UTP kabel (CAT5 kabel) is altijd inderdaad het beste.

Maar: er mogen geen scherpe bochten of knikken in zitten. 

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Welke Experiabox (KPN router / modem) heeft u?

Wat is uw echte downloadsnelheid? Zie hier. (bij voorkeur meten op een bekabelde PC (Laptop of Desktop).😉

 

Resetten wil ook helpen.

Om te beginnen een zachte reset (spanning (in de volksmond stroom) eraf voor 2 minuten.

Daarna weer aanzetten en laten opstarten.


Hdmi kabel tv-tv ontvanger

Internet cat 5  modem en tv ontvanger

Cat 5 of Cat 5e ?

 

Het verschil tussen de Cat5 en Cat5e kabels is dat de Cat5e een aanzienlijk hogere doorvoersnelheid heeft, namelijk 1.000 Mbit/s. Ook wel 1 Gbit/s genoemd. Dit is 10 keer sneller dan de doorvoersnelheid van de Cat5 kabel met 100 Mbit/s, of 0,1 Gbit/s. Beide kabels hebben dezelfde bandbreedte van 100 MHz.

Met de al maar toenemende behoefte aan meer en snellere dataverwerking, is tegenwoordig een snelheid van 1 Gbit/s de minimale vereiste voor storingsvrij dataverkeer. Vandaar dat de Cat5e kabel tegenwoordig wordt gezien als de minimaal benodigde kabelvoor een goed functionerend netwerk. 

 

Bron : Wat is het verschil tussen Cat 5 en Cat 5e? Heldere uitleg - Netwerkkabel.eu


Dank Joop en Hans

 

Heb cat 6 gebruikt.  Nwe KPN ontvanger Hmb2260v2  van merk Arcadyan aangesloten aan Experia box V10 A.  Echter  zelfde resultaat. Krijg melding foutcode stb-nmc-400  en daarna (-600).

Kan het ook liggen aan de telefoonaansluiting aan het modem?


Dank Joop en Hans

 

Heb cat 6 gebruikt.  Nwe KPN ontvanger Hmb2260v2  van merk Arcadyan aangesloten aan Experia box V10 A.  Echter  zelfde resultaat. Krijg melding foutcode stb-nmc-400  en daarna (-600).

Kan het ook liggen aan de telefoonaansluiting aan het modem?

 

Zie mijn link boven.

Wat is jouw echte downloadsnelheid? 


Om dan toch een beetje de advocaat van de duivel rol op me te nemen… (sorry hans en joop)

Hoewel het zeker niet onmogelijk is dat de bekabeling een issue kan opleveren lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk. De doorvoer van het signaal is voor live tv toch niet anders dan voor OnDemand content? (TCP/UDP daargelaten wellicht) Zou het in de bekabeling zitten, dan zou live tv dezelfde issues vertonen.

Wat ik op persoonlijke noot interessanter zou vinden om te controleren is wanneer je het item nogmaals terugkijkt of de vastloper/onderbreking dan op exact hetzelfde moment plaatsvindt. Hiermee kan relatief eenvoudig/snel uitgesloten worden of het bronmateriaal niet goed is, of dat er iets niet goed gaat in de verbinding. Is de storing op exact hetzelfde moment, dan zit de verstoring in de uitzending zelf en kan niet hersteld worden. Is de verstoring er niet of op een ander moment, dan loont het de moeite om de verbinding na te lopen (niet alleen op eigen locatie, maar tot aan centrale/opslag) 


@riengeers Kunt u de TV decoder eens een herstart geven, via Menu>instellingen>systeem>herstart.


Hoi  Hans en Joop

 

Opgelost. Heb alle kabels osgehaald alle apparaten uitgezet. Half uur gewacht.  Alles aangesloten.  Opgestart en... kan weer terugkijken zonder stilstand.   Denk het medem ?????