Skip to main content

Ik word ondertussen gek van tv kijken via kpn  Bij on demand afspelen of vanaf het begin terugkijken lukt niet of maar even. Hij loopt dan vast. Apps kunnen via het tv menu niet geladen worden.

ik heb de div topics hieronder al gelezen en alle tips ed al opgevolgd. 

* Diverse malen modem en tv-kastje herstart. Ook heb ik beide diverse keren gereset en/of een frisse start gegeven.  Ook heb ik een tv kastje aangesloten, herstart en frisse start gegeven.

​​​​​​* Ik heb zowel de ethernet kabel als de internet kabel  vervangen.

NIets lijkt te helpen. Af en toe krijg ik de melding: interne fout of geen contact met de server.

Ondertussen kijkt ik via de apps van mijn smarttv programmas terug of stream ik Netflix. Maar daar heb ik geen duur abonnement voor.

Hoe is dit probleem op te lossen?

 

ik heb een V12 modem, een Motorola tv kastje en een Arris tv-kastje. De tv-kastjes zijn rechtreeks verbonden met het modem

 

​​​

​​​​​​

 

Niemand tips of oplossingen?

ook KPN niet?


Hoi @Atsie, wat irritant zeg. Je hebt al zoveel geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Het speelt dus op beide ontvangers?

Maak je nog gebruik van externe apparatuur? Bijvoorbeeld switches of dergelijke in het netwerk? Belangrijk is daarbij dat ze IGMP Snooping ondersteunen en dat het aan staat. Dat is misschien technisch, maar het is een protocol die aanwezig om terugkijken etc. goed te laten verlopen. 


@Bart_Z  Ik heb geen switches o.i.d. aangesloten. 

Ik heb wel een Powerline-Verbinding naar de bovenverdieping. Maar deze zit er al een paar jaar in en werkt naar behoren.

 

Misschien toeval, maar ik meld het toch maar even. Ik had recent een probleem met mijn Nefit Easy. Ook deze maakte wel verbinding, maar kon geen (wifi)verbinding met het netwerk maken.  Nadat ik deze heb gereset werkte alles weer. 

 

 


@Bart_Z 

Ik heb gisteren de powerline eruit gehaald en daarna alles weer opnieuw opgestart.

En......ik heb de hele avond probleemloos kunnen kijken. Ik hoop dat dat zo blijft...


Ik hoop ook dat het zo blijft. Zo niet, dan hoor ik dat natuurlijk graag. Fijn weekend gewenst.