Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken op BBC NL serie werkt niet

• September 25, 2025
  • 11 reacties
  • 267 keer bekeken

Wij hadden de serie Outrageous (BBC NL) opgenomen, maar het lukt niet om terug te kijken. Wanneer wij op ‘Afspelen’ klikken, gaat het scherm eerste even op zwart, waarna weer de pagina verschijnt waarop staat dat je kunt afspelen (zucht).

Vreemd genoeg kan je als je met de groene knop teruggaat wél de programma’s terugkijken die er vóór en erna werden uitgezonden??

Beste antwoord door PeterG

Als het een opname is, onder opgeslagen dus, is het gewoon te kijken. 

Verder kan je het alleen terugkijken van de uitzending op de zondagavonden. De herhalingen zijn niet terug te kijken. 

Die van afgelopen zondag 21 september werkt hier. S1 A1.

Heb je TV+ dan kun je de serie via de app BBC NL+ kijken. 

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 27, 2025

Als het een opname is, onder opgeslagen dus, is het gewoon te kijken. 

Verder kan je het alleen terugkijken van de uitzending op de zondagavonden. De herhalingen zijn niet terug te kijken. 

Die van afgelopen zondag 21 september werkt hier. S1 A1.

Heb je TV+ dan kun je de serie via de app BBC NL+ kijken. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Als het terugkijken toch niet lukt, dan kun je deze (als losse) aflevering alsnog opnemen, wordt morgen (zondag) herhaald om 11:50.

@PeterG, in mijn ervaring zijn herhalingen overdag iha wel terug te kijken op BBC NL, alleen (sommige, ook weer niet alle) nachtelijke herhalingen niet (vraag me niet waarom;) Of dat voor deze serie ook geldt is nog even afwachten…

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 28, 2025

Dank ​@PeterG voor je reactie.

Ja, het betrof een opname, maar het gekke was dat die aflevering van de serie zelf voor een deel (10 minuten) aan het ervoor uitgezonden programma was ‘vastgeplakt’. De aflevering in zijn geheel was NIET opgenomen, hoewel toch als zodanig zichtbaar? 

@Wartywolfs Bedankt voor de tip om de herhaling op te nemen!

• Nieuwkomer
  • September 29, 2025

Wij nemen deze serie op, maar krijgen geen enkele aflevering opgestart.

Ook de.herhalingen lukt ons niet om doe opgestart te krijgen.

Krijgen de melding problemen met het netwerk.

Andere series kunnen we wel gewoon bekijken.

Kan het zijn dat er iets mis is met de serie?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 29, 2025

Apart. Ik kan de opgenomen afleveringen, van zondagavond, wel zien via "opgeslagen".

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

@Recensent

Welk type tv ontvanger heb je?  

Hoe is die verbonden met het kpn modem? Rechtstreeks met een ethernet kabel, of zit daar nog iets tussen?

Heb je glasvezel of DSL?

Werkt het nog steeds niet nadat je modem en tv ontvanger hebt herstart? (minimaal 1 minuut stroomloos maken, daarna eerst modem weer aanzetten tot de lampjes stoppen met knipperen, daarna de tv ontvanger aanzetten.)

(Zojuist getest, op mijn Arris VIP2952v2 rechtstreeks verbonden met Fritzbox DSL 100 Mb starten afl 1 en 2 van afgelopen zondag met terugkijken via de gids wel. Ik heb deze serie niet opgenomen, dus dat kan ik nu niet testen.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

@Wartywolfs TV-ontvanger: CM-ZTE H369A Dualband (rechtstreeks met ethernet kabel).

En wij hebben glasvezel.
Wij hebben de herhaling opgenomen, na herstart modem en tv-ontvanger. Dat is gelukkig goed gegaan! Zo hebben wij de eerste aflevering alsnog in zijn geheel kunnen zien.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 30, 2025

TV-ontvanger: CM-ZTE H369A Dualband

Euh, dat is je internet-modem ​@Recensent . De v10 zoals op de voorkant staat.

Welke tv ontvanger heb je? Dat zwarte kastje bij de TV. Op de voorkant staat het type. HMB2260 of VIP2952 of VIP5202 of DIW7022 of VSB3918.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Oeps, even de twee begrippen (modem en tv-ontvanger) met elkaar verward 🙄

ARRIS VIP 2952 V2

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 30, 2025

Ik heb 't even kunnen proberen op een Arris VIP2952.

En terugkijken (zondagavond) van Outrageous werkt op deze betreffende Arris wel.

Hoe is jouw Arris verbonden met het modem? Switch ertussen bijvoorbeeld?

Al eens de ontvanger zeker 30 seconden stroomloos gehad?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

@PeterG Het is inmiddels opgelost. Dank voor het ‘meedenken’!