Skip to main content

Tijdens het terugkijken van opgenomen programma's staat het beeld vaak even stil.

Welkom @Ebelski 

 

Kijk eens hier? Problemen met opnemen, afspelen of verwijderen?


Hoi @Ebelski! Heb je de stappen doorlopen die @Tycha noemde? Deze moeten de meeste problemen met opnames wel oplossen!


Tot dusver gaat  dat goed. Vandaag ook nieuwe software ingeschoten:grinning:


top!


Hallo allemaal 

Na de tips was het afspelen van opgenomen programma's even goed.

Nu ervaar ik weer dezelfde problemen; tijdens het afspelen staat het beeld zeer frequent heel even stil.

 

Is er toch iets anders aan de hand?

 


Bij gebruik van de radio, stoort het geluid na een tijdje. Als ik even wissel van radiozender is het tijdelijk goed.

 

Wat kan hier de oorzaak van zijn?


Welke tv ontvanger en experiabox heb je eigenlijk?


Xperia V10  + fast 4380 air kpn. De tv ontvanger: arris vip2952v2


Biedt mijn info nog aanknopingspunten?  Tv opnames kijken en radio luisteren is zo geen pretje. 


Ik kom nu pas op dit topic.

Oh, er is 4G buitengebied bij. Dat wordt voor ITV niet gebruikt. Dan ben ik benieuwd naar (alleen) de DSL snelheid op je adres. Die wordt namelijk voor ITV gebruikt. Niet het 4G deel.

Wat geeft Fourstack m.b.t. DSL bij jouw adres?


 


5 mb/s. En Bonded 10. Ik hoop i.i.g. dat je die laatste variant hebt??! Je hebt bonded als het door een monteur met een Y-kabel is aangebracht. Indien niet...

Maar het is sowieso ERRUG weinig voor interactieve tv/radio. Te weinig eigenlijk. Ik neem aan dat je qua tv dus i.i.g. geen HD krijgt.
Bij 5 mb/s zul je écht haperingetjes voor lief moeten nemen. Had bij die ‘snelheid’ mijns inziens niet als zodanig verkocht mogen worden.


Hoi Peter,

Dank voor je reactie

Het vervelend is, dat we de haperingen eerst niet hadden en nu wel. Ook de storing van het radiosignaal was er eerder niet en nu wel.

Er is enkele weken geleden een kabelbreuk geweest. Kan een slechte las een mogelijke oorzaak zijn?


Mogelijk dat je door de kabelbreuk nu maar één lijn hebt en geen twee (bonding). En er dus wat herstelwerk 'vergeten’ is...

Branden alle lampjes op de v10 groen?


Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Dan ga ik kijken of beide lijnen up zijn :-)

 


Alle 4 de lampje branden.

Wireless knippert, maar die wordt ook gebruikt (denk ik)

 


Hoi @Ebelski . Excuus voor de late reactie.

Jouw verbinding is geen pairbonding verbinding. Dit lijkt ook niet mogelijk.

Momenteel meet ik 8 a 9 Mbit op jouw lijn. Dat houd niet echt over. Mijn advies is om alles zoveel mogelijk bedraad aan te sluiten.


Mocht de storing blijven, laat het weten. 


En jammer maar helaas, zet je ontvanger op SD ontvangst. Dan zijn de streams de helft en zal je opname wel doorlopen bij kijken.


Bedankt voor jullie reacties.

Draadloos moest kunnen. Nu is bedraad aansluiten is geen optie.

Storing blijft zich voordoen.

Hoe verklaar je het dat bij

-live kijken er geen probleem is?

-live radio luisteren wel een probleem

-bij terugkijken er een probleem is.

 

Ik vind dan ook ik best veel geld betaal voor een slechte kwaliteit!


Heb je op dat adres niet de mogelijkheid van bv Ziggo (coax aansluiting)?