Skip to main content

ik heb vorige week een smart tv aangeschaft en bijna alles werkt prima zonder ontvanger. dat is handig want dan red ik het met 1 afstandbediening.

Echter terugkijken van opnames werkt niet voor alle zenders. ik weet dat dit komt door rechten via internet.  Maar ik ben thuis via de wifi kpn verbonden dus waarom werkt dit niet? Dat zou toch geen issue moeten zijn?

Hallo @TheoLeijen voor het wel of niet thuis terugkijken maakt in principe niet uit.

Er is een aantal zenders, o.a. Duitse zenders, die je niet/nooit terug kunt kijken. Je kunt dan wel, als je zo'n uitzending wilt zien die op het moment uitzendt, vanaf het begin zien, zodat je niet bijvoorbeeld de helft mist.

Daar kan KPN ook niets aan doen. De zenders bepalen wat wanneer wel of niet kan.

 


@JanD het gaat niet om terugkijken maar om het bekijken van opnames


Hallo @TheoLeijen probeer het volgende eens:

in de gids een opname plannen waar ook het terugkijken-tekentje bij staat en een opname plannen waar dat tekentje niet bij staat. Het werkt dan of bij allebei of bij de laatste niet.

 


@JanD daar gaat het toch niet om. het verschil tussen opnames bekijken via de app en via de ontvanger  terwijl je op deze lokatie bent, begrijp ik niet.  


Van de Duitse zenders en BBC First kunnen opnames niet via de smart-tv app gekeken worden. 

Sinds kort zijn opnames van sbs 9 wel beschikbaar. Als ze gemaakt zijn vanaf 5 juli.

Vooralsnog is de app mogelijk vervanging voor de decoder vanaf de 2de tv. Voor het woonkamer toestel krijg je sowieso nog een ontvanger erbij.

Als je een Samsung televisie hebt kun je daarvoor de Samsung afstandsbediening gebruiken. 


Van de Duitse zenders en BBC First kunnen opnames niet via de smart-tv app gekeken worden. 

Sinds kort zijn opnames van sbs 9 wel beschikbaar. Als ze gemaakt zijn vanaf 5 juli.

Vooralsnog is de app mogelijk vervanging voor de decoder vanaf de 2de tv. Voor het woonkamer toestel krijg je sowieso nog een ontvanger erbij.

Als je een Samsung televisie hebt kun je daarvoor de Samsung afstandsbediening gebruiken. 

Peter
 

In mijn geval gaat het om canvas opnames.  


Oh, de Belgische inderdaad ook niet. 

Ik had even op mijn eigen site moeten spieken natuurlijk 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-mobiel-kijken/


@PeterG  maar dan nog terugkijken van opnames werkt niet voor alle zenders. ik weet dat dit komt door rechten via internet.  Maar ik ben thuis via de wifi kpn verbonden dus waarom werkt dit niet? Dat zou toch geen issue moeten zijn?

 

Dus waarom moet je perse via de ontvanger verbonden zijn terwijl ze in de app ook kunnen zien dat je op het KPN (via wifi ) netwerk zit.


De app in de tv draait op hetzelfde platform als die voor álle apps. Dus zijn ook de licenties daarvoor gelijk. Bij kpn is dat anders dan bij anderen omdat dat i.t.t. (Vodafone)Ziggo (Liberty Global) en T-mobile b.v. geen internationaal bedrijf is. KPN wil het tv product netjes geprijsd in de markt houden. Basisprijs 10,00 inclusief 1 decoder dus en 5 x (tegelijk) online gebruik.

Bij Ziggo is het 12.99. (dan kan je met module kijken zonder opname en ook hun app zonder opnamemogelijkheden.)

Zelf heb ik NLziet erbij genomen. Dan heb ik

VRT tot 1 week terugkijken (dat is buiten de deur dan nog wel voldoende, je gaat iets niet dagen / weken later kijken in je vakantie)

Weer álle regionale.

Uitgebreid on demand aanbod van NPO Plus, RTL XL en KIJK. Vaak tot veel langer dan een jaar beschikbaar.

*KIJK is Talpa groep.

Bij mij functioneert de app in mijn hoofdtelevisie (Samsung) als back up mocht de ontvanger defect raken. Met het oog daarop ook gekocht.
Gisteren nog eventjes tennis gekeken via de app. Nou, dan liever de decoder.
Aangezien ik een Samsung heb kan de decoder ook achter het scherm uit het zicht, want de bediening kan volledig met een Samsung remote. LG ondersteunt dat deels (TT werkt niet) en andere fabrikanten bij mijn weten niet.

In de slaapkamer kijk ik via de app dmv smartphone en chromecast.