De app in de tv draait op hetzelfde platform als die voor álle apps. Dus zijn ook de licenties daarvoor gelijk. Bij kpn is dat anders dan bij anderen omdat dat i.t.t. (Vodafone)Ziggo (Liberty Global) en T-mobile b.v. geen internationaal bedrijf is. KPN wil het tv product netjes geprijsd in de markt houden. Basisprijs 10,00 inclusief 1 decoder dus en 5 x (tegelijk) online gebruik.
Bij Ziggo is het 12.99. (dan kan je met module kijken zonder opname en ook hun app zonder opnamemogelijkheden.)
Zelf heb ik NLziet erbij genomen. Dan heb ik
VRT tot 1 week terugkijken (dat is buiten de deur dan nog wel voldoende, je gaat iets niet dagen / weken later kijken in je vakantie)
Weer álle regionale.
Uitgebreid on demand aanbod van NPO Plus, RTL XL en KIJK. Vaak tot veel langer dan een jaar beschikbaar.
*KIJK is Talpa groep.
Bij mij functioneert de app in mijn hoofdtelevisie (Samsung) als back up mocht de ontvanger defect raken. Met het oog daarop ook gekocht.
Gisteren nog eventjes tennis gekeken via de app. Nou, dan liever de decoder.
Aangezien ik een Samsung heb kan de decoder ook achter het scherm uit het zicht, want de bediening kan volledig met een Samsung remote. LG ondersteunt dat deels (TT werkt niet) en andere fabrikanten bij mijn weten niet.
In de slaapkamer kijk ik via de app dmv smartphone en chromecast.