Skip to main content

Indien je de een uitzending (zelfs: terugkijken) 1 uur op pauze zet, zal naar 1 uur terug worden gegaan naar de Live TV uitzending. Daarmee is van de uitzending die je terug keek  ook het tijdstip van de pauze positie onbekend geworden en is de optie “hervatten“ niet meer beschikbaar.

Als langer pauzeren dan 1 uur niet zo mogen bij “terugkijken” dan is het logischer dat een nieuwe pauze positie weer wordt opgeslagen, zodat er kan worden hervat.

Beste @skinkie 

Helaas is dit niet mogelijk, en gaat dit ook niet mogelijk worden. Dit heeft er ook mee te maken om het inbranden tegen te gaan van de beeldscherm. Maar waarom zo lang op “pauze” vraag ik me af. :wink:


Beste @skinkie 

Helaas is dit niet mogelijk, en gaat dit ook niet mogelijk worden.

 

Waarom zou het niet mogelijk zijn om de hervatten positie op te slaan op het moment dat op pauze gedrukt wordt? Dat gebeurt ook op het moment dat het terugkijken wordt verlaten.

Dit heeft er ook mee te maken om het inbranden tegen te gaan van de beeldscherm. Maar waarom zo lang op “pauze” vraag ik me af. :wink:

Omdat je niet de hele dag voor de TV hoeft te hangen, omdat je schoonmoeder opbelt, tal van niet-technische redenen, waar je daarna gewoon wilt verder kijken waar je gebleven was.


Wat ik vreemd vind is dat als ik iets terug kijk, en ik zet hem gewoon op STOP, en ik ga later verder, dan gaat ie door waar die gebleven is. :wink:  Nog vreemder dat ie dat dan niet bij jou doet. :thinking:  Welke TV ontvanger heb je?


Wat ik vreemd vind is dat als ik iets terug kijk, en ik zet hem gewoon op STOP, en ik ga later verder, dan gaat ie door waar die gebleven is. :wink:  Nog vreemder dat ie dat dan niet bij jou doet. :thinking:  Welke TV ontvanger heb je?

Je leest een deel van m’n vraag en een deel van m’n antwoord, maar bekijkt alleen vanuit jouw eigen perspectief wat werkt.

Laten we beginnen met de titel: terugkijken pauze

Jij schrijft dat je hem gewoon op stop zet.


Stop en pauze zijn twee verschillende knoppen op de afstand bediening. Met bijkomend nadeel dat als je op “stop” drukt je in programmagids terug moet zoeken naar het programma wat zojuist nog op je scherm stond. Er is niet iets slims om je laatste tien terugkijk momentjes in een lijstje te zien. Want dat zou te simpel zijn. Pauze zet het beeld stil, om meer vraag ik niet. Als het ding dan toch meer moet doen om het terugkijken te stoppen, geef dan minstens dezelfde functionaliteit die stop geeft.

De ontvanger die hier staat is de Arris 2952 V2


Het LIVE PAUZE geheugen is 1 uur. Dat is gewoon niet langer. Er is per ontvanger 1 uur voor gereserveerd op de servers. Als je 1 uur op pauze staat zal het programma hervatten van het pauzemoment. Je ligt dan dus wel 1 uur achter.

Als je v.u. Terugkijken pauzeert doet ie dat ook maximaal 1 uur (voorkomt inbranden op je tv scherm). Je kunt dan wel opnieuw met Terugkijken (gids; groene knop) naar het punt waar je gebleven was en verder kijken.

Als je een opname pauzeert; gelijk aan Terugkijken.

TIP!
Heb je opnemenpakket? Druk dan bij live kijken de rec-knop in op het moment dat je stopt met kijken. Van af dat moment wordt het programma opgenomen en kun je het ook later afkijken. Bij commerciëlen zijn in opnamen de reclameblokker door te spoelen.


Als je v.u. Terugkijken pauzeert doet ie dat ook maximaal 1 uur (voorkomt inbranden op je tv scherm). Je kunt dan wel opnieuw met Terugkijken (gids; groene knop) naar het punt waar je gebleven was en verder kijken.

 

Dit is het problem. Het programma begint dan opnieuw. Er is geen hervatten optie als hij na 1 uur zelf is “uitgeschakeld.”


Er is geen hervatten optie als hij na 1 uur zelf is “uitgeschakeld.”

Volgens mij zou je wel moeten kunnen doorspoelen in dat geval.


Er is geen hervatten optie als hij na 1 uur zelf is “uitgeschakeld.”

Volgens mij zou je wel moeten kunnen doorspoelen in dat geval.

Ik ga het even voor je valideren.


De pauzetijd is standaard 1 uur, ben je over dat uur heen dan heb je weer de liveuitzending, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te begrijpen?
Dit is niet te veranderen hoe graag je het ook zou willen.
 

 


De pauzetijd is standaard 1 uur, ben je over dat uur heen dan heb je weer de liveuitzending, zo moeilijk lijkt me dat toch niet te begrijpen?
Dit is niet te veranderen hoe graag je het ook zou willen.

Als langer pauzeren dan 1 uur niet zo mogen bij “terugkijken” dan is het logischer dat een nieuwe pauze positie weer wordt opgeslagen, zodat er kan worden hervat.


Je hoeft niet te schreeuwen.
Het is -niet mogelijk- 
Of het in jouw ogen nu niet zou mogen doet niet ter zake, het -kan- niet.


Je hoeft niet te schreeuwen.
Het is -niet mogelijk- 
Of het in jouw ogen nu niet zou mogen doet niet ter zake, het -kan- niet.

Ik zal nog maar eens benadrukken dat jij ook niet leest wat er wordt geschreven.

Waarom zou de pauseer knop geen tijdstip kunnen opslaan van de positie, als de stop knop dat wel kan en doet?

Als er om welke reden dan ook wordt gestopt met pauseren, is die positie gewoon gemarkeerd en kan het afspelen door de gebruiken (via de gids) gewoon worden hervat. 


Er is geen hervatten optie als hij na 1 uur zelf is “uitgeschakeld.”

Volgens mij zou je wel moeten kunnen doorspoelen in dat geval.

Net gecheckt, dat kan niet.

Verder zie ik nog wat bijzonders, ik had de aanname dat hij met live tv verder ging, maar dat is dus ook niet zo. Als je aan het terug kijken bent, en op pauze zet, dan gaat er na een uur wat gebeuren. Maar wat er na een uur ‘verder gaat’ met afspelen, ik heb geen idee :joy: het is in ieder geval niet LiveTV. Dat suggereert dat er toch een aantal gestapelde bugs zijn.


Er is geen hervatten optie als hij na 1 uur zelf is “uitgeschakeld.”

Volgens mij zou je wel moeten kunnen doorspoelen in dat geval.

Net gecheckt, dat kan niet.

Nee, doorspoelen kan pas volgens mij als je het hele programma hebt afgekeken. Als je het programma dan nog een keer wilt zien, dan kun je wel doorspoelen. Wat ik nogal eens doe: gewoon tv uit en kastje aan laten. Niet pauzeren dus, gewoon door laten lopen. Later programma terug zoeken in de gids en opnieuw kijken. Dan kun je dus wel doorspoelen.


skinkie: Maar wat er na een uur ‘verder gaat’ met afspelen, ik heb geen idee

Dat heb ik al uitgelegd. Je roept dat wij goed moeten lezen, dan mogen we dat van jouw ook “eisen”. :wink::kissing_smiling_eyes:

Na een uur pauzeren in Terugkijken, kom je in de live uitzending. Dat heb ik al meerdere keren ‘mogen’ ervaren.

Na een uur pauzeren in LIVE kijken gaat het ook door, maar een uur achter op de uitzending.


skinkie: Maar wat er na een uur ‘verder gaat’ met afspelen, ik heb geen idee

Dat heb ik al uitgelegd. Je roept dat wij goed moeten lezen, dan mogen we dat van jouw ook “eisen”. :wink::kissing_smiling_eyes:

Het was een compleet ander programma. Dus nee, het ging niet verder.

 

Na een uur pauzeren in Terugkijken, kom je in de live uitzending. Dat heb ik al meerdere keren ‘mogen’ ervaren.

Na een uur pauzeren in LIVE kijken gaat het ook door, maar een uur achter op de uitzending.

Maar ik denk dat we het hier over een andere situatie hebben. Ik heb het over “terugkijken” dus bijvoorbeeld Zomergasten of We Want More van gisteravond nu aanzetten. We Want More (SBS6) is niet door te spoelen. Zet je het dus op minuut 10 op pauze, 60 minuten wachten, dan stopt de pauze stand. Je kunt dan naar minuut 7 doorspoelen (dan komt de melding).


@skinkie,

Je zou mijns inziens inderdaad mogen verwachten dat je het terugkijken eenvoudig kunt hervatten op de plek waar je de uitzending gepauzeerd hebt als na een uur pauzeren weer automatisch teruggesprongen wordt naar live kijken en er dus feitelijk automatisch door KPN op de stop knop gedrukt wordt. Er zou mijns inziens geen onderscheid moeten zijn tussen het zelf op de stop knop drukken en het automatisch door KPN op de stop knop drukken na een periode van een uur. Het resultaat zou, zoals je terecht aangeeft, in beide gevallen moeten zijn dat je de uitzending kunt hervatten op de plek waar je gebleven was.

Ik hoop dat KPN hier naar wil kijken al ben ik bang dat KPN daar geen hoge prioriteit aan zal geven omdat de frequentie dat dit issue optreedt waarschijnlijk heel laag is.


Goedemorgen @skinkie, welkom op het forum!
Ik snap wat je bedoelt, helaas hebben we deze functie nu niet maar ik zal je feedback ook doorgeven aan de ontwikkelaars!