Skip to main content

Sind enige tijd valt steeds tijdens terugkijken Het beeld weg. Het lijkt alsof er gebufferd dient te worden.

 

Contact gehad met KPN, hebben beloofd een nieuwe Switch te sturen die nog altijd niet ontvangen is, en er zijn geen gekke zaken op de lijn te zien.

 

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

 

tot nu toe:

VIP5202 opnieuw geïnstalleerd 

switches gereset

router gereset (via KPN op afstand nogmaals gedaan)

glasvezel unit gereset

 

Eerlijk gezegd vind ik het ook zonde dat KPN eenswitch beloofd te sturen en dit tot nu toe niet doet. Hierdoor voel ik me niet serieus genomen met mijn probleem.

 

bedankt voor jullie support. 

Goedemorgen @Jeroen-1985 en welkom hier op het forum :)

 

Goed dat je je probleem via deze weg kenbaar maakt. Dat je een nieuwe switch is toegezegd maar dat je deze niet hebt mogen ontvangen, is natuurlijk uiterst teleurstellend en natuurlijk niet wat je van KPN hoeft te verwachten.  Ik zorg er graag  voor dat er alsnog zo snel mogelijk een nieuwe switch jouw kant op komt. Zou je daarom je profiel in willen vullen zodat ik je klantdossier er bij kan pakken? Wat je verder alvast kunt proberen, is om de tv ontvanger(s) eens een zogenaamde software reset te geven. Hoe je dat doet, zie je hier (bij stap 2).  Weet in ieder geval dat we jou en je problemen heel serieus nemen en er alles aan gaan doen om dit te verhelpen!


Bedankt je reactie.

 

zojuist heb ik de soft rest nogmaals uitgevoerd. Maar zoals ik omschreef heb inde tv ontvanger ook reeds opnieuw geïnstalleerd op eerder aangeven van KPN. Dit heeft tien niet mogen baten. 
 

ook heb ik mijn profiel aangevuld zodat je als het goed is bij mijn case kunt. 


Bedankt voor het invullen van je profiel @Jeroen-1985 :)

 

Volgens mij heb je een verkeerd huisnummer ingevuld bij je profiel. Zou je dat voor me kunnen controleren?
 


Opgelost! Bedankt voor de terugkoppeling. 


Bedoel je dan dat het probleem daadwerkelijk is opgelost of dat je het huisnummer nu goed staat in je profiel? Dat tweede kan ik bevestigen want ik heb je klantdossier inmiddels gevonden. Ik heb meteen een switch voor je aangevraagd en met een beetje geluk heb je deze morgen al binnen. Benieuwd, indien de problemen nog steeds spelen, of dit anders het probleem gaat verhelpen. Voor de zekerheid ben ik ook je verbinding door gaan meten en deze ziet er gelukkig goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is ook stabiel. Dat gedeelte kunnen we in ieder geval uitsluiten als boosdoener :)


Ik bedoelde dat mijn profiel gecorrigeerd is. Maar ik zie dat het pakket ondertussen onderweg is. Bedankt.

 

de soft reset heeft het probleem nog niet verholpen. 


Vandaag heb ik de switch ontvangen en direct geplaatst. Bedankt hiervoor.

Maar helaas lost dit het probleem niet op. Tijdens zowel normaal tv kijken alsook terugkijken valt regelmatig kort het beeld op zwart. Het lijkt wel alsof er dan gebufferd dient te worden.

 

Kan het probleem niet in de VIP5202 zitten?

 


Dat hangt er een beetje vanaf; ik zie dat je 2 tv ontvangers hebt. Speelt het probleem op beide tv ontvangers?


Ondanks dat er in huis een tweede tv ontvanger beschikbaar is is deze van een ander type en dus niet vergelijkbaar. Daarnaast is deze niet in gebruik omdat ik maar een tv heb. 
 

Ook ben ik nog opzoek geweest naar andere oplossingen en daarom heb ik een aantal dagen gewacht met reageren. Het lijkt er toch sterk op dat het probleem in mijn eigen hardware lag. 
 

De HDMI aansluiting van de TV vertoont kuren zo lijkt het nu. Na het kiezen van een andere HDMI poort is het probleem niet meer voorgekomen. 

 

Bedankt voor de hulp tot dusver. 
 


 


Fijn om te lezen dat het probleem verholpen lijkt te zijn en bedankt ook voor de terugkoppeling 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, laat het dan vooral weten! Voor nu rest me niks anders dan je nog een mooie dag toe te wensen @Jeroen-1985 .


Reageer