Skip to main content
Beantwoord

Terugkijken van het 8 uur journaal op NPO2 lukt niet

• June 14, 2026
  • 19 reacties
  • 382 keer bekeken

Ik ben gewend dat ik het acht uur journaal terug kan zetten naar het begin. Vanvond 14juni kan dat niet. Terugkijken is uitgeschakeld. Waarom? 

Nu moest ik naar NPO Start om het journaal te bekijken. 

Beste antwoord door Jeroen van KPN

De uitzending van 13 juni 2026. om 20:00 van het NOS Journaal is niet meer terug te kijken. Vanuit de NOS is het verzoek gekomen om deze mogelijkheid niet aan te bieden. De andere uitzendingen zijn inmiddels wel weer terug te kijken. We houden het in de gaten wat betreft de komende uitzendingen. 

19 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

Daar liep ik ook tegenaan, en heb daar melding van gemaakt:

Het NOS-journaal van VR 12-06-2026 20:00 uur was later op de avond nog terug te kijken. Op 14-06-2026 blijk ik het NOS-journaal van vandaag niet meer terug te kijken. Inmiddels zijn van geen enkele dag de journaals niet meer terug te kijken. 

Waarom is dit gewijzigd. Ik kijk al jarenlang later op de avond het 20:00 uur journaal terug. En nu werkt dit niet meer. 

Het NOS-journaal van VR 12-06-2026 20:00 uur was later op de avond nog terug te kijken. Op 14-06-2026 blijk ik het NOS-journaal van vandaag niet meer terug te kijken. Inmiddels zijn van geen enkele dag de journaals niet meer terug te kijken. 

Waarom is dit gewijzigd. Ik kijk al jarenlang later op de avond het 20:00 uur journaal terug. En nu werkt dit niet meer?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • June 14, 2026

Ik ook kan niet het NOS-journaal van 20:00 uur terugkijken, niet via de tv-ontvanger, niet via de TV+ app op de smartphone en ook niet via https://tv.kpn.com

wel het NOS-journaal op andere tijdstippen

het NOS-journaal van 20:00 uur is wel terug te kijken via
NPO Start: https://npo.nl/start/afspelen/nos-journaal_105226

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Sinds het op npo 2 is door het WK is dit geblokkeerd zie ik. Dat is sinds woensdag 11 juni al. Kun je nagaan hoe weinig mensen doen wat jij doet.... ik had het ook nog niet gemerkt. 

Ik denk dat het niet de bedoeling is. En zal het derhalve nog even extra melden. 

Vooralsnog kun je het opnemen. Terug kijken via de app NPO Start, aanwezig op de ontvanger, kan voor nu ook.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Sinds het op npo 2 is door het WK is dit geblokkeerd zie ik. Dat is sinds woensdag 11 juni al. Kun je nagaan hoe weinig mensen doen wat jij doet.... ik had het ook nog niet gemerkt. 

Ik denk dat het niet de bedoeling is. En zal het derhalve nog even extra melden. 

Vooralsnog kun je het opnemen. Terug kijken via de app NPO Start, aanwezig op de ontvanger, kan voor nu ook.

En ik ontdek net dat het via 192 wel werkt. Dan wel met de voorgelezen ondertiteling. 

Hopelijk werkt het via 2 binnenkort ook weer, ​@HermanBakker .

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Het kan al niet sinds het (tijdelijk) op npo 2 is door het WK. Sinds 11 juni dus. Ik heb 't gemeld. Dat zien ze morgen zodra ze in dienst komen. 

Voor nu.

Via 192 werkt het wel. Alleen met voorgelezen ondertiteling dus.

Opnemen. 

Terugkijken via de NPO start app. Aanwezig op de ontvangers. 

Mobiel: NPO Start app.

Laptop: http://npo.nl/start

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • June 14, 2026

‘t is ook altijd wat hé…

Zomaar een idee.... zou de streaming-capaciteit nodig zijn voor die vermaledijde WK uitzending?

Nu moet ik weer ouderwets braaf stipt om acht uur klaarzitten. Voorlopig maar even NPO Start dus.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Er is melding gemaakt van het feit dat het NOS 20:00 Journaal niet terug te kijken is. We gaan er mee aan de slag, zodat het programma hopelijk snel weer terug te kijken is. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 15, 2026

Ik kan 20:00 journaal van gisteren gewoon terug kijken.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

De uitzending van 13 juni 2026. om 20:00 van het NOS Journaal is niet meer terug te kijken. Vanuit de NOS is het verzoek gekomen om deze mogelijkheid niet aan te bieden. De andere uitzendingen zijn inmiddels wel weer terug te kijken. We houden het in de gaten wat betreft de komende uitzendingen. 

• Topper
  • June 15, 2026

Het werkt niet op kanaal 662 (iets HD achtigs) maar op kanaal 2 kan ik het achtuur journaal wel terugkijken.

Gelukkig maar want dat is toch het belangrijkste programma dat ik vaak terug kijk. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 15, 2026

Op HDglas werkt het dus nog niet, ​@Jeroen van KPN .

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Geldt dat dan voor alle afleveringen van de afgelopen week en lopende week? ​@Merdna Of is het een specifieke uitzending. Want zoals al aangegeven die van 13 juni is op verzoek van de NOS zelf niet meer terug te kijken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 16, 2026

Geldt dat dan voor alle afleveringen van de afgelopen week en lopende week? ​@Merdna Of is het een specifieke uitzending. Want zoals al aangegeven die van 13 juni is op verzoek van de NOS zelf niet meer terug te kijken. 

@Jeroen van KPN 

Gelijk gecheckt in de gids. Van de laatste zeven dagen is alleen het 20.00-journaal van 13 juni 2026 niet terug te kijken. Van de andere dagen wel.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 16, 2026

Via kanaal 662 zijn ze nog niet terug te kijken. Al sinds 11-6 sinds ze op npo 2 zijn. Glasklanten oude platform kunnen (moeten) uitwijken naar kanaal 2, ​@Jeroen van KPN .

13-6 klopt. Die is ook bij Ziggo, NLziet, npo start niet terug te kijken. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Dank voor de toelichting ​@PeterG. We gaan er mee aan de slag. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Voor het kanaal 662 is het Terugkijken van het 20:00 NOS Journaal nu ook hersteld. Een herstart van de tv-ontvanger is wel even nodig om de juiste gids info in te laden.