Skip to main content

Sinds deze week (sinds Interactieve TV een nieuwe layout heeft gekregen) is het bij twee van onze drie ontvangers niet mogelijk om opnames terug te kijken, kan ik niet meer live pauzeren en kan er niet teruggekeken worden via de gids.
 

Zodra ik dit probeer krijg ik de foutmelding STB-zap-03/3 in beeld. Op het forum en via de online chat al te horen gekregen dat de software moet worden geherinstalleerd op de interactieve TV kastjes, dit meermaals geprobeerd maar zonder succes (krijg dan nog steeds de foutmelding in beeld bij terugkijken via de gids, opnames etc.)
 

Er is ons ook geopperd het complete modem te resetten, dit ook gedaan maar ook weer zonder resultaat.

De kastjes in kwestie die het niet doen zitten niet direct verbonden aan het modem, maar zijn verbonden via een aparte router (die op zijn beurt wel verbonden is met het modem). Mogelijk dat na de nieuwe software update, hier niet goed mee kan worden omgegaan? Hopelijk dat de developers van de software hiermee een mogelijk aanknopingspunt hebben om dat probleem op te lossen.

 

In elk geval zouden we hier graag een oplossing voor zien/krijgen.

Na door de KPN van het kastje naar de muur te zijn gestuurd met steeds onlogischer wordende potentiele oplossingen, heb ik dit probleem nu zelf weten te verhelpen.

 

Voor andere mensen die hier mogelijk last van hebben, het probleem lag bij de instellingen van de op de experiabox (het modem) aangesloten router. Deze moest ingesteld worden om te werken als Access Point. Na dit ingesteld te hebben en de Interactieve TV kastjes te hebben gereset, werkte het terugkijken weer.


Hoi @Conny11

Bedankt voor je bericht op ons Forum. Jammer om te lezen dat het wat moeite kostte om het probleem met de opnames op te lossen, goed dat dit uiteindelijk gelukt is. Bedankt voor het delen van de oplossing! :slight_smile:


Dit heeft bij ons ook het probleem verholpen! Lijkt verband te houden met de nieuwe software van de interactieve tv.. Corry, bedankt!


En hoe doe je dit dan? Ik zit met hetzelfde probleem.


Ie er inmiddels ook een andere mogelijkheid? Als ik mijn mesh set op acces point zet dan krijg ik een slechte internetverbinding met mijn werklaptops. 

 

Ik ben benieuwd wat de structurele oplossing vanuit kpn/telfort gaat worden 🤗


En als er geen extra modem tussen zit en je toch deze melding krijgt


Hoi @Conny11,

Kun je mij uitleggen hoe je de router instelt als accesspoint ? Bij de KPN service helpdesk kunnen ze mij dit niet vertellen helaas.

Jeroen


Hier ook last van van de ene opname kan ik wel kijken en andere weer niet !! Word er niet goed van !!


Reageer