Skip to main content

Hallo @Marcia_,

Wij ondervinden ook vaak (elke avond) dit probleem: terugkijken van programma’s loopt vast, of gedurende terugkijken springt het programma plotseling naar het volgende of actuele programma van de zender. Mijn idee is dat dit laatste gebeurt wanneer het in real time een programma afgelopen is en een volgend programma van start gaat. Ik denk dan ook dat het een softwarefout in de TV ontvanger (of Experia box) is. Deze krijgt een signaal dat er op de zender een nieuw programma start waardoor de software een trigger krijgt om het nieuwe programma te starten. Hierbij lijkt de software even niet door te hebben dat er een ander programma van eerder op de avond teruggekeken wordt.

Het ligt volgens mij niet aan de internet verbinding. We zijn onlangs aangesloten op glas en ondervinden geen problemen met internet, ook niet met stream van bijvoorbeeld Netflix via een AppleTV. Het probleem ligt volgens mij dus echt in de TV ontvanger of de manier waarop KPN de programma’s streamt.

Eelko.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo @Marcia_,

Wij ondervinden ook vaak (elke avond) dit probleem: terugkijken van programma’s loopt vast, of gedurende terugkijken springt het programma plotseling naar het volgende of actuele programma van de zender. Mijn idee is dat dit laatste gebeurt wanneer het in real time een programma afgelopen is en een volgend programma van start gaat. Ik denk dan ook dat het een softwarefout in de TV ontvanger (of Experia box) is. Deze krijgt een signaal dat er op de zender een nieuw programma start waardoor de software een trigger krijgt om het nieuwe programma te starten. Hierbij lijkt de software even niet door te hebben dat er een ander programma van eerder op de avond teruggekeken wordt.

Het ligt volgens mij niet aan de internet verbinding. We zijn onlangs aangesloten op glas en ondervinden geen problemen met internet, ook niet met stream van bijvoorbeeld Netflix via een AppleTV. Het probleem ligt volgens mij dus echt in de TV ontvanger of de manier waarop KPN de programma’s streamt.

Eelko.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

@Squikel

Welkom op het forum. 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten (wel graag bekabeld op een PC. (laptop of desktop). 

 

Vul ook je gegevens in je account van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN, o.a. @Marcia_ ) het voor je nakijken en je helpen. 

 

P.S.

Ik lees dat je glasvezel FTTH hebt.

Wist je dat de eerste 10 kanalen op 661 - 670 in de originele stream van 12,5 Mb/s worden uitgezonden.

Dat beeld is echt heel veel mooier.


Hoi @Squikel, Joop2011 heeft je al aardig op weg geholpen zie ik. 

Verder ben ik nog wel heel benieuwd of je de ontvanger al eens een reset hebt gegeven? Kun je daarna wel normaal terugkijken? Of blijft het probleem?


Hallo @joop2011 en @Bart_Z ,

hartelijk dank voor jullie reactie.

 

de tv ontvanger is een ARRIS VIP2952 V2

Experiabox v10A

verbinding tussen Experiabox en tv ontvanger is met cat6 kabels, er zit wel een Netgear gigabit switch tussen.

De downloadsnelheid op de switch is 69 Mbps, direct op Experiabox is de downloadsnelheid 70 Mbps

Ja ik heb de tv ontvanger wel eens gereset, sterker nog dat doe ik minstens eens per week. Het lijkt dan even goed te gaan maar vrij snel toch weer dezelfde klacht bij terugkijken van programma’s.

 

(Bedankt voor de tip van kanalen 661 en hoger.)  

 


Ondersteunt de switch igmp snooping? Dat MOET!! https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968