Skip to main content

Als ik een programma wil terugkijken gaat er altijd wel wat mis.

Of tijdens het terugkijken loopt het programma vast en is niet meer vooruit te branden.

Of het terugkijken wilt helemaal niet opstarten en blijft maar naar een zender zoeken.

Echt niet leuk, terwijl we met het oude digitenne systeem, als je daarvoor de juiste apparatuur had, zelf alles kon opnemen en terugkijken wanneer je maar wilt.

Al met al is het een waardeloos systeem.

Hoe krijgen we een goed werkend  systeem, of doe ik wat fout.

Gaarne jullie commentaar, dat kan bijdragen tot een oplossing van dit probleem.

Wij kijken toch al heel wat jaren interactieve TV an KPN en nemen al jaren op in "the cloud" en daarbij ervaren wij eigenlijk nooit problemen.

Welk type TV ontvanger heb je?

Welke Experia Box heb je?

Op bedoel je dat het niet lukt om via de iTV app een opname terug te kijken?


Beste @Dol, welkom! Gaat het bij jou om terugkijken via de gids of om het kijken van opnames? Ik zie dat je een behoorlijk trage internetverbinding hebt. Ik ben benieuwd of je nog steeds tegen deze problemen aanloopt als je je tv-ontvanger naar SD zet. Dat kan je aanpassen in de instellingen van je ontvanger. 


wjb,

Als je een snel netwerk hebt is dat geen probleem, maar KPN heeft nog niet overal glasvezel.

Het ligt niet aan de TV of Box maar aan het netwerk.

Wij hebben nog steeds een dun koperdraadje en de download is ongeveer 10 en upload bijna 4.

Tenminste als ik er alleen opzit.


Marcia,

Terugkijken doe ik via menu en dan terugkijken. Ik bepaal dan de dag, de zender en het programma dat ik wil terugkijken.

Een vraagje, hoe zet ik mijn tv-ontvanger naar SD (en wat is SD). Via de TV- of via het KPN ontvanger.

 


Kan ik ook nog in SD Kijken?
In SD kijken blijven kijken is ook mogelijk. Volg met de KPN afstandsbediening de volgende stappen:

Menu
Instellingen
Beeldscherm & kwaliteit instellingen
Kies bij ‘Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger’ voor de optie ‘SD’. De kwaliteit van de zenders wordt daarmee ingesteld als SD
Heb je meerdere tv-ontvangers? Dan kun je dit voor iedere tv-ontvanger apart instellen.

 

Wat is het verschil tussen SD & HD?

SD staat voor Standard Definition en HD staat voor High Definition.

HD films hebben een hogere resolutie dan SD films. De bit-rate (aantal bits/s) is bij HD films dan ook hoger dan bij SD films. 


Als ik een programma wil terugkijken gaat er altijd wel wat mis.

 

Altijd? Ik ervaar dat probleem ook wel eens, maar de ervaring heeft me geleerd dat ik dan beter van tevoren een programma bij “opnames” in te plannen, dit legt blijkbaar op een andere wijze een programma vast dan bij uitzending terugkijken.

Uitzending terugkijken gaat bij mij vaak mis als er binnen de programmagids dicht bij elkaar dezelfde uitzending wordt uitgezonden (OP1 bijvoorbeeld).  


Ben je eruit gekomen met de uitleg van Tycha, @Dol? Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat!